Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tiny Toons Sommarlov

Startat av simonsko, 7 juni 2010 kl. 17:16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

simonsko

Någon som har fullständiga credits?
Dessa vet jag:

Sigge (Buster) - Steve Kratz
Siri (Babs) - Louise Raeder
Elvira (Elmyra) - Annica Smedius (Osäker på denna)
Johnny Pew - Gunnar Ernblad
Övriga röster - Gunnar Ernblad, Steve Kratz, etc.

Resten vet jag inte. Jag söker alltså namnen på röstskådespelarna som spelar huvudrollerna, dvs. de som inte klassas som övriga röster.
Älskar Animaniacs mer än någon annan serie, men jag gillar många andra serier också.
Drömmer om att bli röstskådis. :)

Daniel Hofverberg

Jag måste medge att jag inte ens visste om att den här filmen fanns. Men jag ser nu att den gavs ut av Warner Home Video på VHS 1993. Därmed får man förmoda att den förmodligen dubbades av Videobolaget, och borde ha haft samma röster som i den första dubbningsomgången av TV-serien; d.v.s. de tidigare avsnitten som Videobolaget dubbade och som visats på både SVT och Kanal 5.

Tyvärr är det bara Sigge och Siris röster som jag kommer ihåg på rak arm, och Kit & Co. (som ansvarade för i stort sett alla Videobolagets dubbningar) verkar tyvärr inte ha bevarat creditlistor till någonting från den här perioden.

Men jag ska ordna fram studiekopia från Kungliga biblioteket på den här VHS-filmen när jag får tid, så ska jag försöka att se filmen och själv identifiera rösterna så gott det går.

onyx86

Har för mig att det är Annelie Berg som spelar Elvira(brukar vara Louise i serien) och Luise
spelar även Rosita.

Igthorn

Jag har den där hemma någonstans. Kan kika om det står röster utmärkt någonstans eller möjligen identifiera de som saknas.
Håll till godo.

Igthorn

Sådär. Det var inte det lättaste, fick inte med alla men det är iaf ett par. Han som på engelska kallas Dizzy Devil saknar jag något svenskt namn på så han får heta sådär sålänge, samma sak med liftaren, vars namn inte nämns. Och den kyckling som försöker ragga upp Rosita kunde jag liksom skunken Fifi inte identifiera. Hoppas någon annan har bättre tur.

Övriga röster - Gunnar Ernblad, Steve Kratz, Liza Öhman, Annelie Berg, Louise Raeder, etc.

Juppy (Plucky)- Staffan Hallerstam
Gluffsen (Hamton) - Steve Kratz
Gluffsens pappa (Wade Pig) - Steve Kratz
"Ville Virvel?" (Dizzy Devil) - Steve Kratz
Gluffsens mamma (Winnie Pig) - Liza Öhman
Rosita (Shirley the Loon) - Louise Raeder
"Motorsågsmassagen" (Mr. Hitcher) - Gunnar Ernblad
Yo-Yo - Steve Kratz
Fifi - Annelie Berg? (Förställd fransk röst)
Sverker (Fowlmouth) - ??

simonsko

Älskar Animaniacs mer än någon annan serie, men jag gillar många andra serier också.
Drömmer om att bli röstskådis. :)

Elios

Vart kan man få tag i denna någonstans?

gstone

Tack för hjälpen med rösterna.

Jag har ibland undrat vilka som gör dom svenska rösterna i den här filmen :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2023 kl. 21:54:02Tack för hjälpen med rösterna.

Jag har ibland undrat vilka som gör dom svenska rösterna i den här filmen :D
Bra. Jag med har undrat över vilka som gör rösterna i denna filmen.  ;D