Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Allsång på Skansen

Startat av Igthorn, 26 juni 2007 kl. 21:03:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

Satt och kikade på årets första Allsång på Skansen nyss, de som läst artistuppsättningen för året visste säkert att bl.a. Pernilla Wahlgren skulle vara med, men som en liten bonus dök även Hans Wahlgren (som gjort en del dubbningar på senare år). Är ni nyfikna på hur mannen ser ut så kika på reprisen på lördag. :)

Daniel Hofverberg

Hmm, jag har läst SVT:s pressmaterial för Allsång på Skansen, och jag hittar inget om att Hans Wahlgren medverkade. Är du säker på det? Däremot står det att Benjamin Wahlgren (Pernillas son) medverkade i programmet, som ju har varit med i en hel del dubbningar på sistone.

Det här är enda bilden på honom i SVTs pressmaterial för Allsång på Skansen - han är alltså personen till höger, och Pernilla i mitten (foto: Carl-Johan Söder/SVT):

Igthorn

Egentligen medverkade han inte på scen, det var en ren slump att Pernilla hittade honom (och Christina Schollin) i publiken och fick dem att sjunga med. Han ska även ha haft sitt 70-årskalas samma dag.

PAAATE

Någon slump var det ju förstås knappast. :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Paaaatrik skrivet 27 juni 2007 kl. 13:05:48
Någon slump var det ju förstås knappast. :P
Haha nä, han stod nog med i manus men var inte tillräckligt relevant för programmet att nämna i pressmaterialet. Han sjöng ju bara ett par ord från sin bänk.

PAAATE

Citat från: GaBBe skrivet 28 juni 2007 kl. 10:06:34
Haha nä, han stod nog med i manus men var inte tillräckligt relevant för programmet att nämna i pressmaterialet. Han sjöng ju bara ett par ord från sin bänk.

Njaa...  ::) Men däremot tror jag hon visste att de var där. :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag är nog benägen att hålla med GaBBe - mest troligt var det planerat från första början. Det är mycket sällan att det improviseras särskilt mycket i TV-program, och det här är sannolikt inget undantag.

Igthorn

I så fall måste hon ha spelat väldigt bra, för mig övertygade hon iaf.

Kloppstock

#8
Vad gäller medverkan, så stod det inte heller att Riksgluggen(R)Thore Skogman skulle vara med, ändå vart det enormt förvirrande för tittarna
när han fick hålla i micken & ändock bara sitta på VIP läktaren

Kjell Henry Dahlberg (när får vi höra honom i en dubbning? :'() fick ju även vara med och sjunga falsksång samt genom sig stjälv göra reklam för stadsmissionen, utan att för den delen stå i programförklaringen

Citat från: Igthorn skrivet 27 juni 2007 kl. 08:22:44
Egentligen medverkade han inte på scen, det var en ren slump att Pernilla hittade honom (och Christina Schollin) i publiken och fick dem att sjunga med. Han ska även ha haft sitt 70-årskalas samma dag.
Jag hoppas att du var ironisk där?  :P
det är liiiiiite naift att tro att dom inte exakt vet var alla "kändisar" är placerade i förväg
Nej dom bara råkar placeras längst fram i mittgången, och SVT:s special-riggade "Kaspersen Cam" som zomar in
när hon snällt sjunger från Allsångshäftet tillsammans med den okända vänninan...bara skulle vara en myt  ::)

Wahlgrens sk Cup var utstuderad, kall, beräknad och hemsk, och stärkte folks avsky mot den sk Wahlgren-clanen (överskattat namn)

Hasse kunde man förövrigt ochså se i en Ewa Rydberg uppsättning som gick SVT för 3 år sedan (där givetvis andra halvan av Wahlgren-sammansvärjningen ochså var med >:()

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 24 juli 2019 kl. 09:52:31
Jag vet att tråden är 11 år gammal men igår så uppträdde Andreas Nilsson och Kim Sulocki i programmet ;D

Jag också!  :) (det gjorde också Sanna Nielsen och Sussie Eriksson)

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 mars 2020 kl. 09:09:37
Vet att det är långt kvar men jag hoppas inte att årets Allsång ställs in på grund av viruset (även Lotta på Liseberg)

Jag tror det har lugnat ner sig då men ändå

Isåfall kör dem utan publik. Hur nu det ska gå men ja vi får se. Brukar det vara live?^^

Anders M Olsson

Citat från: Elios skrivet 27 mars 2020 kl. 15:01:57
Isåfall kör dem utan publik. Hur nu det ska gå men ja vi får se. Brukar det vara live?^^

Allsång utan publik... :) Det låter kul.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 mars 2020 kl. 16:26:03
Allsång utan publik... :) Det låter kul.
Precis; utan publik försvinner liksom poängen, då det knappt finns någon kvar att faktiskt sjunga allsången...

Så har det inte lugnat ned sig innan dess, så lär nog hela programmet ställas in i år. :(

Samlaren

Eller skjutas upp.....

De kanske väljer att köra den på vintern istället. Allsång på Globen eller Allsång på Friends

Elios

#14
Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 mars 2020 kl. 16:26:03
Allsång utan publik... :) Det låter kul.

Ja vad dum jag är. Klart dem kör live. Har ju sätt genrepet innan.  ::)