Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

GSP Film

Startat av Erika, 13 november 2005 kl. 12:19:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Tänkte att det var dags för ett nytt och fräscht ämne. :)

Nåväl, jag har några frågor om GSP Film som jag hoppas att någon vet svaren på. :)

1. När grundades GSP Film?
2. Vad är GSP förkortning av?
3. Vilka fler tv-serier (och filmer) dubbade GSP Film?

Jag känner till att de dubbade dessa:
Dennis
Teskedsgumman
Hulken
Spider-Man and his Amazing Friends
M.A.S.K
Transformers
Drakar och demoner
Katten Nisse
SuperTed
Superbook

Men finns det fler? 


clash

Ja, dom har även dubbar Rainbow Brite och My little pony. Jag tror också¨dom gjort Leda.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Citat från: clash skrivet 18 april 2006 kl. 23:24:29
Ja, dom har även dubbar Rainbow Brite och My little pony. Jag tror också¨dom gjort Leda.

Är du säker på Rainbow Brite och My Little Pony (jag antar att du menar filmerna som gavs ut av Barnens videobibliotek eller vad dem nu hette) dubbades av GSP Film? Leda är jag väldigt säker på att Videobolaget dubbade.

Jag fick idag tag på Jorden runt med Willy Fog som är dubbad av GSP Film.       

Daniel Hofverberg

Om jag inte minns fel, så tycks jag minnas att My Little Pony-filmerna från Barnens videobibliotek dubbades av KM Studio. Jag kan inte minnas att GSP dubbat någon MLP-film - åtminstone inte därifrån...

Erika

Jag är ganska säker på att de My Little Pony-filmer som gavs ut av Trefa Video dubbades av KM Studio, men det är mycket möjligt att de MLP-filmer som gavs ut av Barnens videobiblitek också dubbades av KM Studio.

clash

Det kan hända att jag har missuppfattad då det är samma röster då det gäller mlp och rbb i just de vad de nu heter. Nej, inte KM, deras underbara röster hör vi på TREFAs filmer. Fast på filmen så står det TRANSFER. *Och jag följer med er, enhörningar har tur med sig. Och är bra sällskap också*:) Snacka om behagliga röster. Men åter till ämnet. På den videon är det bara de två första avsnitten om man säger.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Hur gammal är du Clash? =)

PAAATE

Citat från: GaBBe skrivet 30 april 2006 kl. 21:17:39
Hur gammal är du Clash? =)

Undrar jag också, men har inte brytt mig om att fråga. :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

I hans profil står det att han är 19 år (som ni själva ser om ni klickar på hans namn), men huruvida det stämmer vågar jag inte spekulera i (det förutsätter ju att han uppgett födelsedatumet rätt vid registreringen).

clash

Vad har det med ämnet att göra?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: clash skrivet  1 maj 2006 kl. 12:05:39
Vad har det med ämnet att göra?
Nej, jag bara undrar hur gammal du är rent allmänt.

clash

Råd:Gå in på min profil eller står det ej där så skicka ett pm
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: clash skrivet  2 maj 2006 kl. 21:56:05
Råd:Gå in på min profil eller står det ej där så skicka ett pm
Jag  skickade ett men du svarade inte..? =/

Erik Friman

#13
Det är kanske ett för gammalt ämne att ta upp, så jag hoppas att det inte är försent att svara på det. Tänkte att det kunde vara dags att kunna veta svaret på frågan. Jag råkade hitta något information om GSP Film. Om det inte skulle vara korrekt så ändra gärna.

Citat1. När grundades GSP Film?
2. Vad är GSP förkortning av?
GSP är förkortningen av General Sound Production och grundades 1970. I deras verksamhet är att hyra ut maskiner och kostnader i att användas produkt av film, ljudband och andra hjälpmedel. Det företaget blev inte längre aktivt sen 2010. Den ligger i Odengatan i Vasastan.
http://www.ratsit.se/5561397513-General_Sound_Production_GSP_Film_Aktiebolag

Elios

Vad bytte dessa namn till?