Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Franklin (1997-2007)

Startat av Cadpig, 5 maj 2006 kl. 09:40:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Inga problem, jag ska maila KM och höra om de kan luska fram vem som spelar Fladdermus.  :)

clash

Vart går Franklin nu? Skulle va kul att se *Nicky* som snigel.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Det verkar faktiskt som att serien visas på både Jetix (f.d. Fox Kids) och SVT:s Barnkanalen parallellt med varann. På Jetix går den varje vardag kl. 08:55, samt helger kl. 07:00. På Barnkanalen går den lördagar och söndagar kl. 07:01 (!) samt 09:30. Huruvida de två sistnämnda visningarna är samma avsnitt eller olika framgår dock inte av tablåerna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Cadpig skrivet 11 maj 2006 kl. 11:48:25
Men faktum är att det är en karaktär jag är särskilt nyfiken på och det är Fladdermus.
Svar från KM: Fladdermus spelades av Eddie Fernberg, och medverkade bara i ett avsnitt.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 maj 2006 kl. 13:46:29
På Barnkanalen går den lördagar och söndagar kl. 07:01 (!) samt 09:30. Huruvida de två sistnämnda visningarna är samma avsnitt eller olika framgår dock inte av tablåerna.


De senare visningarna brukar vara repriser av samma avsnitt som visats några timmar tidigare.

Cadpig


Daniel Hofverberg

Tja, det är väl i ärlighetens namn mer KM Studios förtjänst än min, men tack i alla fall...  ::)

Cadpig

Jaja, de är också guld. Men det var ju du som bemödade dig att kontakta de.
Tack igen! Tack, tack, tusen tack.

Anton

#23
Om ni vill veta, så är det faktiskt jag (Anton Nyman) som spelade in rösten som Franklin. Det var ett tag sen dock... Har gjort en del andra saker (innan jag kom i målbrottet) som Noddy och Beyblade. Efter målbrottsfasen har jag dubbat en serie som heter Code Lyoko (bara Lyoko i skandinavien).  http://codelyoko.com
Kommer att dubba mer i framtiden :)

Vill inte stoltsera eller nåt, tyckte bara att det kunde vara kul för er att veta.  :)

Är ni mer intresserade av rösterna kring Franklin, fråga mig. Jag känner några stycken...
Deus ex cantus

Erika

Citat från: Anton skrivet 14 maj 2006 kl. 20:48:45
Efter målbrottsfasen har jag dubbat en serie som heter Code Lyoko (bara Lyoko i skandinavien).  http://codelyoko.com

Jag har sett att Barnkanalen har visat denna serie, men då var det med originaltal och svenskt text (i alla fall det avsnitt jag såg), när dubbade ni den?

Själv tycker jag att det är bara roligt att en röstskådespelare dyker upp här och snackar lite. :) 


Cadpig


Daniel Hofverberg

Jag tycker också det är mycket roligt med dubbningsskådisar som besöker forumet (eller sajten överhuvudtaget), och gärna postar också - det är alltid uppskattat.

Och Anton, jag hoppas du inte glömt bort Skådespelarindexet på sajten - jag vill gärna ha med dig där... *vink*  ::)

Anton

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2006 kl. 11:41:59
Jag tycker också det är mycket roligt med dubbningsskådisar som besöker forumet (eller sajten överhuvudtaget), och gärna postar också - det är alltid uppskattat.

Och Anton, jag hoppas du inte glömt bort Skådespelarindexet på sajten - jag vill gärna ha med dig där... *vink*  ::)



Jag har ju postat i forumet förut - men då i annat syfte.

Du får gärna ha mig i ditt skådespelarindex, jag ska bara komma ihåg vad jag dubbat först. Det är en del.....
Deus ex cantus

Daniel Hofverberg

#28
Maila mig när du kommit ihåg det...  :)

(och ja, jag vet att du postat förut; men det är ändå värt att uppmärksamma. Tyvärr är det få skådisar som är aktiva på forumet...)

Carl Barks lover

Ett annat exempel är Annica Smedius som är medlem här på forumet men har bara skrivit ett (eller två) inlägg.