Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

DVD/Bluray release

Startat av moviefan, 14 maj 2017 kl. 21:31:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2017 kl. 17:57:21
Mycket bra!

Kan en Bluray-läsare använda Datorspel också?
Om de är på CD, DVD eller Blu-Ray; ja. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2017 kl. 22:39:26
Om de är på CD, DVD eller Blu-Ray; ja. :)

Det var inte det jag frågade, det var PC-spel, sådana som man brukar spela på datorer. Jag frågar för att jag vill veta.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2017 kl. 22:58:30
Jag frågar för att jag vill veta.

Ja, det brukar vara ganska sällan någon frågar som INTE vill veta...  :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2017 kl. 22:58:30
Det var inte det jag frågade, det var PC-spel, sådana som man brukar spela på datorer.

För att spela ett PC-spel behöver man en PC som uppfyller de minimikrav som speltillverkaren anger. Det kan gälla klockfrekvens, minnesstorlek, grafikkort, Windowsversion m.m. Den optiska läsaren kör inga spel på egen hand, men måste självklart vara av en typ som klarar av att läsa mediet som spelet levereras på. Så om spelet t.ex. kommer på en DVD går det bra med en DVD-läsare eller Blu-rayläsare, men inte en CD-läsare.

Richardo

Eller så kan man använda en emulator som emulerar en PC, och på så sätt kan en sådan skiva spelas upp.

Någon som vet varför Disney dröjer med blu-ray releaseen av "Taran och den magiska kitteln"?


Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 september 2017 kl. 06:25:50
Ja, det brukar vara ganska sällan någon frågar som INTE vill veta...  :)

Du har helt rätt, undantaget är nog mer retoriska frågor.

Disneyfantasten

Citat från: Richardo skrivet 17 september 2017 kl. 07:55:22
Någon som vet varför Disney dröjer med blu-ray releaseen av "Taran och den magiska kitteln"?

Jag har ingen aning, men det kanske beror på att filmen är för mörk och skrämmande för de yngsta.

Sen kan man också undra varför inte Mästerdetektiven Basil Mus kommer på Bluray i Sverige, då den trots allt finns utgiven i både USA och Storbrittanien.

Disneyfantasten

Vet någon var man kan köpa en billig och bra Bluray-läsare? (detsamma gäller även Dataspel-läsare).

Disneyfantasten

Jag har bestämt mig för en sak; att jag samlar samtliga numrerade Disneyklassiker (plus "Dinosaurier" och "Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen") & Pixar-filmer på DVD, medan jag på Bluray endast tänker skaffa de som jag själv utsett till stora favoriter (en av de som jag tänker skaffa på Bluray är Mästerdetektiven Basil Mus, som dessvärre inte finns utgiven i någon svensk Bluray-utgåva)

moviefan