Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Christopher Lee (1922-2015)

Startat av Elios, 11 juni 2015 kl. 16:17:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Den brittiske skådespelaren Christopher Lee som spelade Saruman i Härskartrilogin har avlidit.
Han var mest känd som Dracula och spelade även Dooku i dem nya Star Wars.
Vila i frid!

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika


jimstrom

När Bela Lugosi begravdes så begravdes han i cape, undrar om Lee får en liknande behandling.


Jag kommer sakna Sir Christopher för många saker, som hans insasts som Francisco Scaramanga i Mannen med den gyllene pistolen, som Greve Dracula i Hammers skräckfilmer, som Greve Dooku i Star Wars och framför allt som den defintiva versionen av Saruman i Tolkien filmerna.


Han hade en speciell röst som gjorde att man alltid visste att det var han, jag såg alltid fram emot att se hans insatser i alla filmer han var med i, dom två mest oväntade exemplen då jag inte väntade mig att se honom var dels som Riddar Kato i Mio min Mio och dels som Wilbur Wonka i Kalle och Choklad fabriken.


Vila i frid Sir Christopher och hälsa Bela däruppe.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

ddubbning


Cadpig

Lägg av nu! Tror ni på allvar Lee ville bli ihågkommen från de sketna Star Wars-prequel-filmerna?!

Skärpning. Att dra upp det dravlet är som att dra upp Superman när man hedrar Marlon Brando.


Christopher Lee kommer att leva för evigt som Dracula, Saruman och den bästa Bond-skurken av alla.

Sedan gjorde han flera fantastiska roller i Burtons underbara filmer.

Mannen medverkade i över 200 filmer och var en skådespelare av den gamla skolan, ingen roll var för stor eller liten, Lee dök upp lite varstans, i mästerverk och rena skräpfilmer.

Må han vila i frid och låt oss tacka den svävande fantasi-gubben i skyn att han hann bli klar med sina scener i The Hobbit innan han vandrade vidare.

E

Gammalt ämne men han var också bra som Kato i Mio min Mio (även om filmen är ganska dålig), mycket bättre än den dåliga dubbningen

Lilla My

För övrigt helt sjukt att han varit död i över fem år och fortfarande känns mer levande än många fortfarande agerande skådespelare. Lee kommer liksom alltid vara odödlig på något sätt.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2020 kl. 13:01:32
För övrigt helt sjukt att han varit död i över fem år och fortfarande känns mer levande än många fortfarande agerande skådespelare. Lee kommer liksom alltid vara odödlig på något sätt.

BRA SAGT ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.