Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vad heter barnprogrammet?

Startat av Eriksson, 2 juli 2016 kl. 11:46:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eriksson

Jag har vaga minnen av ett barnprogram som sändes gång på 90-talet. Det var en tant som hade det (typ Mona Malm eller Lena-Pia Bernhardsson) och en tonårskille som hette Charlie. De två blev inlåsta i någon sorts rum, där de hade någon form av klubb. Det var folk som ringde dit, och jag tror att det visades filmer. Mina vaga hågkomster säger mig att programmet kan ha hetat antingen "Landet Lagom" eller någonting med näsa, "Näsklubben" eller liknande. Jag tror att det var ett kvällsprogram, och inte sommar- eller jullovsmorgon.

Är det någon som händelsevis känner igen detta?
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Erik Friman

Citat från: Eriksson skrivet  2 juli 2016 kl. 11:46:10
Jag har vaga minnen av ett barnprogram som sändes gång på 90-talet. Det var en tant som hade det (typ Mona Malm eller Lena-Pia Bernhardsson) och en tonårskille som hette Charlie. De två blev inlåsta i någon sorts rum, där de hade någon form av klubb. Det var folk som ringde dit, och jag tror att det visades filmer. Mina vaga hågkomster säger mig att programmet kan ha hetat antingen "Landet Lagom" eller någonting med näsa, "Näsklubben" eller liknande. Jag tror att det var ett kvällsprogram, och inte sommar- eller jullovsmorgon.

Är det någon som händelsevis känner igen detta?
Jag kommer ihåg den och den heter "Peta näsan". Hittade endast en klipp här.

https://www.youtube.com/watch?v=lKdfAS5tt0o

Eriksson

#2
Tusen tack för klippet! Åh, vilka minnen! Jag hade för mig att Charlie var en kille. Kanske är meningen att det ska föreställa det?
Tavlan med "En lagom tiger" kommer jag ihåg att jag gillade, men jag förstod ju inte att det anspelade på något.

1987 var före min tid, så det måste ha sänts i repris på någon gång på 90-talet.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.