Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sofia den första

Startat av TonyTonka, 16 januari 2014 kl. 19:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Alexander


Disneyfantasten

#61
Trots att jag letat som en galning på YouTube efter ett klipp med Merida så har jag inte lyckats hitta...  :( (bara på engelska, men inte på svenska)

Alexander

Jag har nu fått svar från Daniel Sjöberg som berättar att Merlin spelas av Henrik Rongedal.  :)

https://m.youtube.com/watch?v=c4dLCnEboFA

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  9 februari 2018 kl. 16:15:33
Jag har nu fått svar från Daniel Sjöberg som berättar att Merlin spelas av Henrik Rongedal.  :)

https://m.youtube.com/watch?v=c4dLCnEboFA

Nu blev jag förvånad... Henrik Rongedal har jag aldrig ens hört talas om...

Jag var övertygad om att Merlins röst tillhörde Adam Fietz...

Nu måste jag skapa en ny rollista till mitt Fantasi-Disneyland! (och då i en annan tråd)

Hursomhelst, Henrik Rongedal tycker jag iallafall passade riktigt bra som Merlin!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2018 kl. 16:05:40
Trots att jag letat som en galning på YouTube efter ett klipp med Merida så har jag inte lyckats hitta...  :( (bara på engelska, men inte på svenska)

Har för mig att Merida är med i avsnittet Det hemliga biblioteket, som för övrigt är ett av mina favorit avsnitt. När Sofia åker i den där båten, så ser man scener från olika Disney klassiker.  :D

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 26 maj 2018 kl. 17:48:29
Har för mig att Merida är med i avsnittet Det hemliga biblioteket, som för övrigt är ett av mina favorit avsnitt. När Sofia åker i den där båten, så ser man scener från olika Disney klassiker.  :D

Jag vet redan vilket avsnitt Merida och de andra prinsessorna är med i!

Jag har sett alla prinsessor i serien på svenska utom just Merida!

Vilka scener är det förresten du syftar på?

I samma avsnitt där Törnrosa dyker upp så kan man se hjortar som är väldigt lika Bambis mamma & pappa!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 maj 2018 kl. 17:51:38
Jag vet redan vilket avsnitt Merida och de andra prinsessorna är med i!

Jag har sett alla prinsessor i serien på svenska utom just Merida!

Vilka scener är det förresten du syftar på?

I samma avsnitt där Törnrosa dyker upp så kan man se hjortar som är väldigt lika Bambis mamma & pappa!

Vet ej om det räknas som scener, men man kan se olika miljöer i den där grottan, från olika Disney klassiker. Har för mig att det är samma avsnitt som när Sofia räddar den där flygande hästen. Har bara sett det engång på Disney Junior.

Disneyfantasten


Alexander


Disneyfantasten

Vem gör rösten till Maja? (vars engelska namn är Gwen); www.youtube.com/watch?v=i8By-geSxh0

Vem gör rösten till Cora? (alltså Oonas styrasyster); www.youtube.com/watch?v=rWA-a5EWvPc (pratar vid 0:15)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2018 kl. 22:29:46
Vem gör rösten till Maja? (vars engelska namn är Gwen); www.youtube.com/watch?v=i8By-geSxh0

Vem gör rösten till Cora? (alltså Oonas styrasyster); www.youtube.com/watch?v=rWA-a5EWvPc (pratar vid 0:15)

Tyvärr, vet jag inte det. Men kanske andra vet.

Anders M Olsson

Andra säsongen av Sofia den första finns sedan en tid på Netflix, men av någon märklig anledning tycks svensk text och tal saknas. Jag lyckas bara få text och tal på engelska...

Någon annan som lyckas se serien på svenska?

Daniel Hofverberg

Det är samma sak för mig. Av någon outgrundlig anledning verkar skandinaviska Netflix bara ha serien med engelskt tal och engelsk dövtextning - varken svenskt tal eller text, eller något annat skandinaviskt språk heller för den delen. :(

Jag vet inte om det är avsiktligt eller ett misstag. Jag anmälde det för några veckor sedan till Netflix (deras knapp för att anmäla problem med videor), men ingenting har i alla fall hänt sedan dess...

Disneyfantasten

Tidigare detta år (närmare bestämt i september) så producerades det sista avsnittet i serien och efteråt så såg jag det på engelska på YouTube...

Jag har läst på Disneyania att Dominique Pålsson Wiklund ska ha varit med i serien, så då undrar jag; vilken roll har hon gjort där?

(jag undrar också vilka roller som Michael Blomqvist och ex vis Jessica Andersson gör i serien)

Någon som vet?  :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 oktober 2018 kl. 11:51:53
Det är samma sak för mig. Av någon outgrundlig anledning verkar skandinaviska Netflix bara ha serien med engelskt tal och engelsk dövtextning - varken svenskt tal eller text, eller något annat skandinaviskt språk heller för den delen. :(

Jag vet inte om det är avsiktligt eller ett misstag. Jag anmälde det för några veckor sedan till Netflix (deras knapp för att anmäla problem med videor), men ingenting har i alla fall hänt sedan dess...

Långt om länge verkar Netflix ha korrigerat problemet. Jag såg nyss att det förutom engelska finns dubbningar på svenska, danska, norska och finska. Men tyvärr ingen textning annat än på engelska.