Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Martin Mystik

Startat av Cadpig, 12 januari 2014 kl. 00:27:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Varför har inte Martin Mystik diskuterats på forumet? Helt otroligt. Över 50 sidor med trådar och inte en enda tråd om denna underbara serie!

Eh, någon som vet något om den?

Röster jag vet:


Dianna - Claudia Galli

Billy - Kim Sulocki


Båda lätta att identifiera även för en amöba som mig. Men det finns många jag inte vet vilka de är, inte minst Martin själv.

Alexander Lundahl

Jag tycker också om den här serien.
Jag visste inte att Martin Mystik hade en svensk dubbling!!  :o Jag har kollat jätte länge ifall Martin Mystik hade en svensk dubbling, men jag har inte hittat något, så därför trodde jag inte att den hade någon. Har du något klipp från den svenska dubblingen?

Cadpig

#2
Tvärr har jag inga digitala klipp från serien, men jag har ca 3 WHS-kasetter fulla med avsnitt. Serien gick på Jetix större delen av kanalens svenska existens.


Kom på att Claes Ljungmark gör diverse biroller.

Java låter som en av Andreas Nilssons många röster, men eftersom jag inte hör Nilsson göra rösten till någon annan karaktär så förefaller det högst osannolikt att det faktiskt är han.

JRL

Citat från: Cadpig skrivet 12 januari 2014 kl. 00:27:40
Varför har inte Martin Mystik diskuterats på forumet? Helt otroligt. Över 50 sidor med trådar och inte en enda tråd om denna underbara serie! [...]

Det är väldigt mycket som inte har diskuterats på det här forumet. Det huvudsakliga fokuset ligger på Disneys gamla originaldubbningar och Nalle Puh. Diskussioner som handlar om någonting annat brukar som regel rinna ut i sanden ganska fort.

Kan tyvärr inte tillföra något i sak om Martin Mystik, men all heder för att du tar upp ett ämne som går mot strömmen!

Cadpig

Hehe. Det var något av en retorisk fråga. Självklart är jag medveten om att det finns en miljard ämnen som aldrig har och aldrig kommer diskuteras på forumet. Men jag brukar inleda mina trådar så när det gäller en serie jag anser borde få mer uppmärksamhet än den i allmänhet har fått.

Så, så ligger det till. Ge förresten serien en chans. Finns många sätt att få tag på episoder, dock med engelskt tal.

Jabberjaw

Är det någon som kan lägga upp ett avsnitt eller intro med Martin Mystik så att man kan få bilda sig en uppfattning utav den förlorade svenska dubbningen  ::) :)

Sedan undrar jag om någon har en någorlunda koll/lista på vad Fox Kids/Jetix sänt genom åren. Främst i barndomsår när kanalen fortfarande hette Fox Kids.

N64

Finns det någon lista på rösterna för denna serie? 

Elios

Höll på att blanda ihop denna med Martin Mårning som dock var en serie jag inte gillade men denna verkar onekligen intressant.  ;D ;D