Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Grottmannen Dug

Startat av gstone, 16 mars 2018 kl. 23:44:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Den tjugo tredje mars kommer den nya filmen Från Aradman animation Grottmannen Dug. Filmen handlar om en grupp grått män som måste försvara sitt hem från bronsålders människor. Men istället för vapen använder det fotboll. Bland rösterna finns Oscarsvinnare Eddie Redmayne, Tom Hiddleston( The Avengers) , den vackra Maisie Williams(Game of Thrones ) Timothy Spall (Förtrollad,Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv.,Mr. Turner, Den sista Samuraien, Topsy-Turvy) , Mark Williams( 101 Dalmatiner, Harry Potter filmerna, Lånarna)
och Miriam Margolyes(James och jättepersikan,Mulan, Romeo & Julia (1996) Oskuldens tid, Harry Potter och hemligheternas kammare).

I den här tråden tänkt jag att vi kunde diskutera filmen och des dubbningen. Från trailer har jag redan hört Claes Ljungmark är med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

SF var faktiskt vänliga nog att skicka en creditlista till mig på eget bevåg (utan att jag bett om det) redan för över en månad sedan. :)

Så jag ska ta och leta fram den och skriva av den. Så mycket minns jag att det är Eurotroll som gjort dubbningen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2018 kl. 00:31:30
SF var faktiskt vänliga nog att skicka en creditlista till mig på eget bevåg (utan att jag bett om det) redan för över en månad sedan. :)

Så jag ska ta och leta fram den och skriva av den. Så mycket minns jag att det är Eurotroll som gjort dubbningen.

Ska bill kul att se rollistan. Än så långe vet jag bara Att Daniel Norberg , Happy Jankell och Oscar Zia gör röster. Och det värkar som hövding Bobnar görs av Claes Lungmark .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2018 kl. 00:31:30
SF var faktiskt vänliga nog att skicka en creditlista till mig på eget bevåg (utan att jag bett om det) redan för över en månad sedan. :)

Så jag ska ta och leta fram den och skriva av den. Så mycket minns jag att det är Eurotroll som gjort dubbningen.

Jag skulle hemskt gärna vilja veta vem som kommer göra röstern till Drottningen. Så när du hittar lista skulle jag vilja att du berättar det för mig om det inte är för mycket besvär.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#4
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2018 kl. 00:31:30
SF var faktiskt vänliga nog att skicka en creditlista till mig på eget bevåg (utan att jag bett om det) redan för över en månad sedan. :)

Så jag ska ta och leta fram den och skriva av den. Så mycket minns jag att det är Eurotroll som gjort dubbningen.

Vem gör rösten till Oofeefa
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Nu har jag äntligen tagit mig tid att skriva av creditlistan till Grottmannen Dug, och har lagt ut den på sajten:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/grottmannen-dug/

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2018 kl. 10:18:56
Vem gör rösten till Oofeefa
Den rollfiguren står tyvärr inte utsatt i creditlistan, så det är väl antingen någon av skådespelarna som även spelar någon annan rollfigur eller någon av skådespelarna som listas under "Övriga röster".

Jag vet ännu inte om Grottmannen Dug kommer att pressvisas i Skellefteå, så jag får möjlighet att se filmen. Men blir det pressvisning före premiären - d.v.s. imorgon (onsdag) eller torsdag - ska jag hålla ögonen (och framförallt öronen) öppna, och höra om jag lyckas att identifiera Oofeefa. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2018 kl. 01:03:04
Nu har jag äntligen tagit mig tid att skriva av creditlistan till Grottmannen Dug, och har lagt ut den på sajten:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/grottmannen-dug/
Den rollfiguren står tyvärr inte utsatt i creditlistan, så det är väl antingen någon av skådespelarna som även spelar någon annan rollfigur eller någon av skådespelarna som listas under "Övriga röster".

Jag vet ännu inte om Grottmannen Dug kommer att pressvisas i Skellefteå, så jag får möjlighet att se filmen. Men blir det pressvisning före premiären - d.v.s. imorgon (onsdag) eller torsdag - ska jag hålla ögonen (och framförallt öronen) öppna, och höra om jag lyckas att identifiera Oofeefa. :)

Det kan hands att don ändrat namn på henne. Men karatären lär var lätt arr känna igen. Det är hon som är Drottningen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2018 kl. 01:03:04
Nu har jag äntligen tagit mig tid att skriva av creditlistan till Grottmannen Dug, och har lagt ut den på sajten:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/grottmannen-dug/
Den rollfiguren står tyvärr inte utsatt i creditlistan, så det är väl antingen någon av skådespelarna som även spelar någon annan rollfigur eller någon av skådespelarna som listas under "Övriga röster".

Jag vet ännu inte om Grottmannen Dug kommer att pressvisas i Skellefteå, så jag får möjlighet att se filmen. Men blir det pressvisning före premiären - d.v.s. imorgon (onsdag) eller torsdag - ska jag hålla ögonen (och framförallt öronen) öppna, och höra om jag lyckas att identifiera Oofeefa. :)

Jag tror att hon spelas av Charlotte Ardai Jennefors efter som hon är enda kvinna(Tror jag) bland överiga röster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2018 kl. 07:56:19
Det kan hands att don ändrat namn på henne. Men karatären lär var lätt arr känna igen. Det är hon som är Drottningen.
På creditlistan stod det även med originalnamnen på karaktärerna, och hon fanns inte med.

Jag håller med att Charlotte Ardai Jennefors nog är en trolig kandidat, men det kan ju också vara någon av skådespelarna som namnges för att spela andra roller.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2018 kl. 08:21:32
Jag tror att hon spelas av Charlotte Ardai Jennefors efter som hon är enda kvinna(Tror jag) bland överiga röster.

Även Chaya Mandoki är väl en kvinna.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 mars 2018 kl. 10:07:38
Även  Chaya Mandoki är väl en kvinna.

Jag har aldrig läst namnet Chaya någon stans förout. Jag var oskär på vilket kön det var.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 mars 2018 kl. 10:07:38
Även Chaya Mandoki är väl en kvinna.
Ja, Chaya Mandoki är också en kvinna; och för övrigt en av projektledarna på Eurotroll. Så hon är ju absolut också en kandidat.

Sen kan det ju som sagt röra sig om någon av de kvinnliga skådespelare som står crediterad med namngivna roller. Visserligen står det i SF Studios dokument "Övriga roller" och inte "Övriga röster", men ingen av skådespelarna med namngivna roller står med under den rubriken och det låter osannolikt att ingen av de skådespelarna skulle ha någon liten icke namngiven biroll...