Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lucky Luke på nya äventyr/Nya äventyr med Lucky Luke

Startat av Mathilda Gustafsson, 30 januari 2022 kl. 18:06:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Han som brukar sno grejer från archive.org har lagt upp den här serien på svenska


Goliat

Citat från: Zebastian skrivet 10 december 2022 kl. 12:38:59Han som brukar sno grejer från archive.org har lagt upp den här serien på svenska

Den har legat uppe tidigare på youtube men plockades ner, däremot är ljudet mycket sämre på den här (som jag antar personen tagit ner?).

Steffan Rudvall

Den här seriens DVD utgåvor gör mig lite förbryllad... Alla Film Factorys 17 DVD-volymer som kallas Nya äventyr med Lucky Luke saknar helt svenskt tal men så har de släppt tre dvd-volymer som faktiskt har svenskt tal.

Utgåvorna som har svenskt tal har endast Lucky Luke som rubrik och sen följt av avsnittstitlarna. Varför har just dessa tre svenskt tal och varför marknadsförs de inte som Nya äventyr med Lucky Luke?

Dubbningen på dessa tre volymer verkar vara gjord i Göteborg och det verkar inte vara så många skådespelare som medverkar. Det finns dessutom bara danskadub credits även fast den danska dubbningen inte finns med alls på skivorna.

En annan sak som är konstig med dessa tre volymer är att omslagsbilderna inte alls är tagna från Nya Äventyr med Lucky Luke utan filmen Go West som aldrig ens kom till Sverige.


Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2023 kl. 23:26:39Den här seriens DVD utgåvor gör mig lite förbryllad... Alla Film Factorys 17 DVD-volymer som kallas Nya äventyr med Lucky Luke saknar helt svenskt tal men så har de släppt tre dvd-volymer som faktiskt har svenskt tal.

Utgåvorna som har svenskt tal har endast Lucky Luke som rubrik och sen följt av avsnittstitlarna. Varför har just dessa tre svenskt tal och varför marknadsförs de inte som Nya äventyr med Lucky Luke?

Dubbningen på dessa tre volymer verkar vara gjord i Göteborg och det verkar inte vara så många skådespelare som medverkar. Det finns dessutom bara danskadub credits även fast den danska dubbningen inte finns med alls på skivorna.

En annan sak som är konstig med dessa tre volymer är att omslagsbilderna inte alls är tagna från Nya Äventyr med Lucky Luke utan filmen Go West som aldrig ens kom till Sverige.


Har du dessa?

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 15 juli 2023 kl. 12:36:39Har du dessa?
Jag har haft iallafall den som är på bilden, vet dock inte om den är kvar.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2023 kl. 13:08:57Jag har haft iallafall den som är på bilden, vet dock inte om den är kvar.
Ah, tänker fråga lite om ljudet men du hade inte möjlighet att kopiera? Min version kommer från urusel kopia.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 15 juli 2023 kl. 14:49:17Ah, tänker fråga lite om ljudet men du hade inte möjlighet att kopiera? Min version kommer från urusel kopia.
Jag ska leta hittar jag den så kan jag rippa.