Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pelle Svanslös 2019

Startat av E, 7 juni 2018 kl. 10:14:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

E

Ny film på gång

Alexander

#1
Jag ser framemot den, gillar Pelle Svanslös och filmerna från 80-talet är bland de bästa svenska tecknade filmerna som gjorts (mest den första, men tvåan Pelle i Amerikatt är ändå charmig). Och jag är glad över att de verkar vilja ha kvar Jan Gissbergs design på figurerna. Jag hoppas den nya åtminstone är bra, och att den helst ska vara 2D, hittills har de ju inte sagt om den ska vara ritad i 2D eller 3D/CGI.

https://www.moviezine.se/nyheter/ny-film-om-pelle-svanslos-far-premiar-julen-2019
https://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2018/05/02/sf-studios-gor-ny-film-om-pelle-svanslos-planerad-premiar-julen-2019/

Precis som med Bamse filmerna så är det den lilla svenska animationsstudion Slugger Film i Malmö som står för konceptbilderna, hur filmen ska se ut, innan det sen skickas iväg utomlands för att animeras. Så det här ska bli spännande, de gjorde ett toppen jobb med Bamse.  :)

http://www.sluggerfilm.com/

Disneyfantasten

Jag såg båda de tecknade Pelle Svanslös filmerna ett antal när jag var liten, men jag har aldrig varit förtjust i dem!

Då tycker jag mycket bättre om kassettbandet "Pelle Svanslös På Nya Äventyr", som jag lyssnade mycket på som liten och jag har nostalgi-kopplingar till det!

Jag tycker dock att Julkalendern från 1997 är oändligt mycket bättre än de tecknade filmerna!

Jag är i dagsläget osäker på om jag vill se den kommande Pelle Svanslös filmen, vi får helt enkelt vänta tills en trailer har tillkommit...

Men Bamse har jag alltid tyckt mycket bra om och filmen Bamse och Tjuvstaden är inte heller dum! Jag har i dagsläget inte sett Bamse och Häxans Dotter, men den ser helt lovande ut!

Richardo

Citat från: Alexander skrivet  7 juni 2018 kl. 13:38:54
Jag ser framemot den, gillar Pelle Svanslös och filmerna från 80-talet är bland de bästa svenska tecknade filmerna som gjorts (mest den första, men tvåan Pelle i Amerikatt är ändå charmig). Och jag är glad över att de verkar vilja ha kvar Jan Gissbergs design på figurerna. Jag hoppas den nya åtminstone är bra, och att den helst ska vara 2D, hittills har de ju inte sagt om den ska vara ritad i 2D eller 3D/CGI.

https://www.moviezine.se/nyheter/ny-film-om-pelle-svanslos-far-premiar-julen-2019
https://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2018/05/02/sf-studios-gor-ny-film-om-pelle-svanslos-planerad-premiar-julen-2019/

Precis som med Bamse filmerna så är det den lilla svenska animationsstudion Slugger Film i Malmö som står för konceptbilderna, hur filmen ska se ut, innan det sen skickas iväg utomlands för att animeras. Så det här ska bli spännande, de gjorde ett toppen jobb med Bamse.  :)

http://www.sluggerfilm.com/

Ser ut att vara en direkt kopia av Disneys Aristocats.

Vad är karaktären Pelle Svanslös känd för att vara? Har det ursprungliga materialet med jazz?

Alexander

#4
Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juni 2018 kl. 16:56:25
Jag såg båda de tecknade Pelle Svanslös filmerna ett antal när jag var liten, men jag har aldrig varit förtjust i dem!

Då tycker jag mycket bättre om kassettbandet "Pelle Svanslös På Nya Äventyr", som jag lyssnade mycket på som liten och jag har nostalgi-kopplingar till det!

Jag tycker dock att Julkalendern från 1997 är oändligt mycket bättre än de tecknade filmerna!

Jag är i dagsläget osäker på om jag vill se den kommande Pelle Svanslös filmen, vi får helt enkelt vänta tills en trailer har tillkommit...

Men Bamse har jag alltid tyckt mycket bra om och filmen Bamse och Tjuvstaden är inte heller dum! Jag har i dagsläget inte sett Bamse och Häxans Dotter, men den ser helt lovande ut!

Julkalendern är också jättebra.   :)

Citat från: Richardo skrivet  7 juni 2018 kl. 19:56:02
Ser ut att vara en direkt kopia av Disneys Aristocats.

Vad är karaktären Pelle Svanslös känd för att vara? Har det ursprungliga materialet med jazz?

Pelle Svanslös är känd för att vara snäll, och är en figur som symboliserar allas lika värde.  :)

Jag skulle inte påstå att jazz finns så mycket, men från 80-talsfilmerna fanns det musikal nummer men ingen vad jag kommer ihåg med jazz. Men lite jazz fanns i bakgrundsmusiken.

Richardo

Citat från: Alexander skrivet  7 juni 2018 kl. 20:03:48
Pelle Svanslös är känd för att vara snäll, och är en figur som symboliserar allas lika värde.  :)

Likt varenda tecknade figur som någonsin existerat. (förutom Kalle Anka och Daffy Anka) :)

Richardo

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 juli 2018 kl. 21:28:31
Jag tror att Ulrik Munther skulle passa bra som Pelles röst

Håller med. :)

gstone

Jag har alltid tycket att dom borde göra en Pelle Svanslös film där människorna är live action men katterna är dator animerad. En Pelle Svanslös film för dagens bran mad mycke pop kulture referenser. Och jag tycker att dom bords anlita kändisar att göra rösterna till katterna. Det är i alla fall vad jag skulle göra om jag fick upddrag att göra en ny Pelle Svanslös film.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 oktober 2018 kl. 08:07:04
Eftersom Charlie har dött så får Labans röst bytas ut. Tycker Edward Blom ska göra den i istället

Vilka dubbningar/sammanhang har Edward Blom varit med i?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 oktober 2018 kl. 08:17:43
Vilka dubbningar/sammanhang har Edward Blom varit med i?

Inga. Men han kankse kan börjar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#10
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 juli 2018 kl. 13:46:25
Här är andra röster som jag hoppas på:

Maja Gräddnos: Mimmi Sanden
Gullan: Elina Reader
Måns: Christer Fant
Bill: Andreas Rothlin Svensson
Bull: Joakim Jennefors
Trisse: Allan Svensson
Murre: Frej Lindqvist
Laban: Charlie Elvegård
GammelMaja: Irene Lindh

Jag tycker Siw Malmqvist ska göra rösten till gammel Maja.
Leif Andrée kan vara Bill och Björn Gustafson Bull. Bianca Ingrosso kan vara Gullan. David Hellenius ska vara Måns och  Sanna Nielsen som Maja. Ewa Fröling kan också passa till gammel Maja.

Philip och Fredrik kan jag också tänka mig som Bill och Bull.

Anna Book kan spela Pelle och Ullas mamma i live Action
och Alexander Hermansson vara Pelle.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 oktober 2018 kl. 13:22:36
Jag tycker Siw Malmqvist ska göra rösten till gammel Maja.
Leif Andrée kan vara Bill och Björn Gustafson Bull. Bianca Ingrosso kan vara Gullan. David Hellenius ska vara Måns och  Sanna Nielsen som Maja. Ewa Fröling kan också passa till gammel Maja.

Philip och Fredrik kan jag också tänka mig som Bill och Bull.

Anna Book kan spela Pelle och Ullas mamma i live Action
och Alexander Hermansson vara Pelle.

Jag är ärligt talat tveksam till David Hellenius som Måns, då min enda erfarenhet av hans röst är som Lilla Kycklingen i filmen med samma namn... Jag röstar på Christer Fant, då han är den enda som gjort Måns som fortfarande är vid liv...

Jag gissar att Bianca Ingrosso är släkt med Benjamin Ingrosso (Benjamin Wahlgren)

Vilka Philip och Fredrik är det du syftar på?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 oktober 2018 kl. 15:40:57
Jag gissar att Bianca Ingrosso är släkt med Benjamin Ingrosso (Benjamin Wahlgren)
Ja, Bianca är hans storasyster; och båda är barn till Pernilla Wahlgren.

Båda två har kallats för både Wahlgren och Ingrosso vid olika sammanhang, men båda är folkbokförda som och heter egentligen Wahlgren Ingrosso.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 oktober 2018 kl. 15:40:57
Jag är ärligt talat tveksam till David Hellenius som Måns, då min enda erfarenhet av hans röst är som Lilla Kycklingen i filmen med samma namn... Jag röstar på Christer Fant, då han är den enda som gjort Måns som fortfarande är vid liv...

Jag gissar att Bianca Ingrosso är släkt med Benjamin Ingrosso (Benjamin Wahlgren)

Vilka Philip och Fredrik är det du syftar på?

Det är programledarna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson som han menar. Dom leder ofta en del program i Kanal 5. Och dom regisserade den nya filmen Tårtgeneralen med Mikael Persbrandt i huvudrollen

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2018 kl. 16:40:19
Ja, Bianca är hans storasyster; och båda är barn till Pernilla Wahlgren.

Båda två har kallats för både Wahlgren och Ingrosso vid olika sammanhang, men båda är folkbokförda som och heter egentligen Wahlgren Ingrosso.

Ja, att Benjamin är son till Pernilla Wahlgren visste jag faktiskt sedan innan!  :)