Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

filmer med BRA skådisar.

Startat av clash, 10 februari 2006 kl. 12:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 mars 2018 kl. 10:44:37
Är en dansk kortfilm från 1981. Doreen Denning regiserade den svenska dubbningen. Jag har inte sett den och jag vet heller inte om den ennes har släppets på vhs. Men när jag kollar igenom rollistan ser jag bara bra skådisar.  Jag är oskär på om den gick på tv eller bio. Leif Östling stog för översättning och Krister Rosenberg för ljudbearbetning.
Tack för informationen. Men hur kan man bedöma hur skådespelarna är, om man faktiskt inte har sett filmen?

I mina ögon kan de flesta skådespelare vara bra om de får roller de verkligen passar för, medan det inte finns en enda skådespelare i världen som passar för alla roller...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 mars 2018 kl. 11:29:01
Tack för informationen. Men hur kan man bedöma hur skådespelarna är, om man faktiskt inte har sett filmen?

I mina ögon kan de flesta skådespelare vara bra om de får roller de verkligen passar för, medan det inte finns en enda skådespelare i världen som passar för alla roller...

Jag trode den har tråde var om filmer som bara hade skådspelare som man i gillar i sig. Inte filmer där alla skådspelar gör ett bra jobbe ifrån. När jag skriv i den här tråden nämner jag filmer där jag tycker om alla skådspelare och alla skådspelare är såna som för det mest gör ett bra jobbet ifrån. Menar ni en film där alla skådspelar gör ett bra jobbe ifrån. I så fall måste jag misuppfattat meningen med den här tråden. Förlåt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Vad andra som postat i tråden har läst in i begreppet vet jag inte, men personligen tycker jag det är ganska poänglöst att strikt utgå ifrån filmer där man tycker om skådespelarna i största allmänhet; för det finns ju som sagt ingen skådespelare i världen som passar för alla slags roller.

För att ta ett konkret exempel: Jag anser att Hans Lindgren var en ypperlig skådespelare - faktiskt en av de bästa vi haft i Sverige. Men han passade verkligen inte som Kalle Anka (som han ändå spelat vid minst 1 - 3 tillfällen)... Ska man då ändå anse att dessa Kalle Anka-kortfilmer hade bra skådespelare (vilket tekniskt sett är sant)...?

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 mars 2018 kl. 09:21:26
Vad är Sigurd Fafnersbane för film, och var har du sett den?

Jag känner förstås till karaktären Sigurd Fafnesbane från nordisk mytologi, men känner inte till någon film om denne; än mindre någon dubbad sådan... Om nu titeln åsyftar samma person, trots en viss annan stavning.

Citat från: gstone skrivet  3 mars 2018 kl. 10:44:37
Är en dansk kortfilm från 1981. Doreen Denning regiserade den svenska dubbningen. Jag har inte sett den och jag vet heller inte om den ennes har släppets på vhs. Men när jag kollar igenom rollistan ser jag bara bra skådisar.  Jag är oskär på om den gick på tv eller bio. Leif Östling stog för översättning och Krister Rosenberg för ljudbearbetning.

Förlåt för att jag väcker liv i ett gammalt ämne, men jag ville bara tala om att Rosa mannen har lagt upp
filmen med svenskt tal på Youtube.