Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Disney kommer skapa en streaming tjänst. Den kommer ha en Star Wars serie och en Monsters Inc serie , Live Action versioner av svärdet i stenen och Lady ovh Lufsen och film versioner av böcker som Flora & Ulysses av Kate DiCamillo och Stargirl  Jerry Spinelli. Streaming tjänsten kommer också ha gammalt Disney Material. Priset är 6 dollar i månaden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Xfinger

Finns redan, har funnits några år, men släppts ej i Sverige.

Disneyfantasten

Citat från: Xfinger skrivet 31 augusti 2018 kl. 16:18:57
Finns redan, har funnits några år, men släppts ej i Sverige.

När grundades den då?

Alexander

#3
Citat från: Xfinger skrivet 31 augusti 2018 kl. 16:18:57
Finns redan, har funnits några år, men släppts ej i Sverige.

Om du menar DisneyLife så har den tjänsten endast varit i Europa, men kom inte till USA. Det är därför Disney gör nyheter om en streamingtjänst i USA.

Alexander


gstone

Citat från: Alexander skrivet 31 augusti 2018 kl. 16:40:27
2015 i Storbritannien om det är DisneyLife

Det här är inte alls samma tjänst. Den här kommer ha material som bara finns där och är gjord för tjänsten spicellet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2018 kl. 19:27:25
Det här är inte alls samma tjänst. Den här kommer ha material som bara finns där och är gjord för tjänsten spicellet.

Det vet jag, försökte bara förklara för Xfinger om att det inte är samma sak som den. Det här är en ny tjänst som ska heta Disney Play och ska ha
mer exklusivt material som spelfilmerna av Svärdet i stenen och Lady och Lufsen som är i produktion .  :)

TrondM


Alexander


Xfinger

Okey, same shit different name? Kommer väl ändå inte hit? Då är det ju skit samma.

gstone

Citat från: Xfinger skrivet  4 september 2018 kl. 15:37:56
Okey, same shit different name? Kommer väl ändå inte hit? Då är det ju skit samma.

Det kankse kommer hit. Man kan ju hoppas. Du behöver väl inte vara så jävla negative hela tiden !!🤬 Och jag tycker att det är litte skillnad på den här streaming tjänsten och dom tidagre. Slut var så otrevlig !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag hoppas den här tjänsten har Hercules The Animated Series och Buzz Lightyear of Star Command.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


TrondM

#13
Ser ut som Disney+ kommer hit i løpet av første halvår 2020.



EDIT: Eller... Kanskje allerede første kvartal. Dette bildet ble presentert for investorer og aksjeeiere, og overskriften sier FY20, og det regner jeg med betyr "Fiscal Year 2020". Regnskapsåret trenger ikke følge kalenderåret, og så vidt jeg kan se sluttet Disneys andre kvartal for regnskapsåret 2019 nå den 31. mars, og regnskapsåret 2020 begynner 1. oktober 2019. Det bør bety at tjenesten lanseres i Skandinavia en gang mellom 12. november 2019 (verdenslansering) og 31. mars 2020.

Anders M Olsson

#14
Citat från: TrondM skrivet 12 april 2019 kl. 16:28:50
Ser ut som Disney+ kommer hit i løpet av første halvår 2020.
EDIT: Eller... Kanskje allerede første kvartal. Dette bildet ble presentert for investorer og aksjeeiere, og overskriften sier FY20, og det regner jeg med betyr "Fiscal Year 2020". Regnskapsåret trenger ikke følge kalenderåret, og så vidt jeg kan se sluttet Disneys andre kvartal for regnskapsåret 2019 nå den 31. mars, og regnskapsåret 2020 begynner 1. oktober 2019. Det bør bety at tjenesten lanseres i Skandinavia en gang mellom 12. november 2019 (verdenslansering) og 31. mars 2020.

Jag citerar mig själv från tråden Disney Idé:

Citat från: Anders M Olsson skrivet 23 mars 2019 kl. 09:14:24
I dag finns inte lyxen att man kan treva sig fram och ta flera år på sig att etablera en streamingtjänst. Konceptet är väletablerat och det finns redan flera aktörer/konkurrenter på marknaden. Personligen tror jag att Disney+ kommer att lanseras i Sverige senast vintern 2020/2021. Vi får se om jag har rätt eller fel...

Det ser ut som jag skulle få rätt långt tidigare än man skulle kunnat ana! :)