Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Favoritmusik?

Startat av PAAATE, 19 november 2004 kl. 21:31:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

O-kej... Jag har inte hört talas om nå'n av de. Introt till "YU-GI-OH!" är defintivt bra. Dam-da-dam-dam, dam-da-dam-dam... hmmm, det där ser mest underligt ut...  :D

Apropå "YU-GI-OH!" så är det otroligt störigt att den går så tidigt på mornarna. Kunde gått 10:00 när man är vaken, i stället för 09:00 när man fortfarande sover. Eller, det gör man i alla fall om man suttit uppe och tittat på "Alias" på TV4 mitt i natten...  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

PUH! Nu är äntligen min topp10-lista komplett! Den där jäkla Beastie Boys-låten var inte lätt att hitta namnet på, men nu är den i alla fall komplett!  ;D

Som trivia kan jag väl säga att "galactic", som låten heter, var den låt som de spelade först på konserten i avsnitt 9 av "Futurama"; Hell is other robots!  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Min topp-10-lista är uppdaterad. Tyckte att det var dags! :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Patrik skrivet  6 december 2004 kl. 18:15:40
Citat från: Diana skrivet  6 december 2004 kl. 15:22:50
Hm,jag lyssnar nästan enbart på jrock numera.(jrock= japansk rock).

Min favoritartist= Gackt
Favoritgrupp= Glay

Lyssnar även på musik som har varit med i olika anime-serier och filmer.

Har du hört "Cha-la Head-Cha-la" nå'n gång? Den är bra!!! Introt till ".hack//sign" (uttalas dot hack sign) är väl också ganska bra, kommer inte riktigt ihåg hur den går... Nåja, det får jag ju snart höra. :)

Hade bara tänkt lägga till att jag är besatt av låten i fråga, och lustigt nog heter den "Obsession".

Man kan lyssna på hela låten på www.geocities.com/downloadhighway2003 . Gör det!!! Fast man måste ladda ned den för att kunna lyssna på den.  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Och eftersom jag vet att texten i låten är svåruppfattad, fast hon sjunger på engelska, så publicerar jag den här:

Deep in the night
(Far off the Light )
Missing my headache.

Visions of light
(Sweeter delight )
Kissin' my Loveache.

How Come I must know
Where obsession needs to go
How Come I must know
where the passion hides it's feeling.

How Come I must know
Where obsession needs to go
How Come I must know
The direction of relieving

Deep in the night
(Far off the Light )
Missing my headache.

Visions of light
(Sweeter delight )
Kissin' my Loveache.

How come I must know.
Where obsession needs to go
How Come I must know
where the passion hides it's feeling.

How Come I must know
Where obsession needs to go
How Come I must know
The direction of relieving

Missing my headache.

(The direction of relieving)

Kissin' my Loveache.

How Come I must know
Where obsession needs to go
How Come I must know
The direction of relieving

Sådär!  :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Min topp10-lista är uppdaterad, och den kommer nog se ut så här väldigt länge...  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet  3 januari 2005 kl. 14:10:30
Min topp10-lista är uppdaterad, och den kommer nog se ut så här väldigt länge...  ;)
Vilken låt är Spökfångardisco parodi på?

PAAATE

Jag vet inte. Jag tror inte att det är en parodi, men underlig är den. Om du vill lyssna: www.sr.se/p3/domstol sen trycker du på "Visor, sånger & grannlåtar" i menyn så finns "Spökfångardisco" nå'nstans på första sidan! ;)   Om du inte redan hört den, alltså...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

#38
Citat från: GaBBe skrivet  1 december 2004 kl. 10:16:54
Ok har inte sett den men linkin park vs JayZ live videon e riktigt grym...lr njae videon e kanske inte så grym..men låten e iaf dt..

Har du hört Numb utan Encore någon gång? Den "riktiga-vanliga-utan-Jay-Z-låten" är mycket bättre! ;)

Åh, just det! Glöm inte Rally-special på P3, 16.03, idag!!!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

På pizzeria La Dolce Vita da dam
På pizzeria La Dolce Vita da dam...

Förlåt, jag är i extas!  ;D

Ni som inte lyssnade på rally-special fattar inte vad jag pratar om!  :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Har du hört den där låten New York med Ja Rule och fat Joe och dom där..? Älskar den..iaf refrängen..=)

PAAATE

Jag tror att jag hört den, fast det var nog länge sen, i så fall. Är inte säker...  :-\
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Åh, Herregud! Om det finns nån låt med Linkin Park, som man måste lyssna på, så är det Don't stay. Den är jävligt bra! Alla måste lyssna på den. Det är en order!  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: GaBBe skrivet 23 november 2004 kl. 19:54:53
Citat från: Patrik skrivet 23 november 2004 kl. 18:16:47
Det säger mig inte mycket mer! Fast det låter som en ballad. Med andra ord hatar jag den innan jag hört den...  :D
Det är eurodisco..=P

Melodisk trance om jag får be :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

GaBBe

Citat från: Christian Hedlund skrivet 26 januari 2005 kl. 22:23:30
Citat från: GaBBe skrivet 23 november 2004 kl. 19:54:53
Citat från: Patrik skrivet 23 november 2004 kl. 18:16:47
Det säger mig inte mycket mer! Fast det låter som en ballad. Med andra ord hatar jag den innan jag hört den...  :D
Det är eurodisco..=P

Melodisk trance om jag får be :)
aa du har rätt..men kan du förklara vad som är skillnaden?