Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Johnny Quest filmerna

Startat av Samlaren, 25 augusti 2023 kl. 14:15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Har Johnny Quest filmerna dubbas är det ngn som vet det?

Om de finns dubbade är det någon som har dem då?

Håller på att sammanställa vilka dubbade filmer som jag har och skulle vilja få de som bara viats på TV. Tack på förhand :)

Daniel Hofverberg

Filmer...? Jag visste inte att det fanns någon film med Jonny Quest, bara TV-serier - eller har jag missat nåt...?

Av TV-serierna har The Real Adventures of Jonny Quest från 1996 dubbats till svenska i sin helhet och sänts på TV4 och Cartoon Network (och några avsnitt har även släppts på VHS). Märkligt nog verkar TV4 ha beställt dubbning av alla avsnitt, men ändå bara sänt en del avsnitt - så vissa avsnitt har bara sänts på Cartoon Network, trots samma dubbning. Jag tror att jag har alla avsnitt som TV4 sände, men saknar de avsnitt som bara gått på Cartoon Network.

Enligt uppgift ska tydligen originalserien Jonny Quest från 1964 ha sänts på Cartoon Network med svenskt tal under kanalens barndom, men det kan jag inte själv bekräfta - på den tiden var ju nämligen bara 30% av programmen på Cartoon Network dubbade på antingen svenska eller norska, medan resten var i odubbad och otextad originalversion. Jag vill minnas att serien var odubbad när kanalen var helt nystartad, då jag minns att jag såg och spelade in hela den första sändningsdagen för europeiska Cartoon Network 1993 (och att den då var på engelska), men det verkar som att den dubbades när kanalen funnits i Europa ett litet tag.

Jag känner däremot inte till någon svensk dubbning av The New Adventures of Jonny Quest från 1986.

Erika

Kommer inte heller ihåg om Jonny's Golden Quest och Jonny Quest vs. The Cyber Insects har dykt upp här...

Däremot tycker jag mig minnas både Jonny Quest och The New Adventures of Jonny Quest sändes i svenskdubbad version.

MOA

Om ni hittar nån inspelning ladda upp på Archive.org om de går