Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mrs Potts fest

Startat av gstone, 1 augusti 2023 kl. 02:36:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vist var det så att kortfilmen där dom indragen en fest för Mrs Potts i Belles magiska värld lass till vid en ny utgåva av filmen ?

Jag undrar hur det står till med dubbning av den kortfilmen?

Är det några skillnader från dubbningen av resan av filmen ?

Är några röster annorlunda eller så ?

I Norge har nämligen Mrs Potts, Clocksworth och Lumiere andra röster än i resten av filmen.

Hur ligger det till i Sverige ?

Var inte Åke Lagergren död när den kortfilmen lads till ? ???

Hur är den kortfilmen dubbade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2023 kl. 02:36:23Var inte Åke Lagergren död när den kortfilmen lads till ? ???
Gunnar Uddén...

Elios


Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  1 augusti 2023 kl. 21:47:03Tog över då alltså?
Ja, precis som i den förlängda versionen av originalfilmen med Människa igen.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2023 kl. 22:00:10Ja, precis som i den förlängda versionen av originalfilmen med Människa igen.
Vart kan man se den förlängda versionen? 

Zebastian

Citat från: Elios skrivet  9 augusti 2023 kl. 02:12:57Vart kan man se den förlängda versionen?
Det finns ju förstås på specialutgåvan från 2002 på både VHS och DVD och sen även på två disk dvd-utgåvan och möjligtvis även också på Blu-ray utgåvan.

Elios

Citat från: Zebastian skrivet  9 augusti 2023 kl. 02:38:28Det finns ju förstås på specialutgåvan från 2002 på både VHS och DVD och sen även på två disk dvd-utgåvan och möjligtvis även också på Blu-ray utgåvan.
Känns som att du alltid ska vara synisk. ???

Dubintrested

Citat från: Elios skrivet  9 augusti 2023 kl. 03:39:33Känns som att du alltid ska vara synisk. ???
Cynisk? Jag tycker inte ni ska hoppa på varandra för han svarade faktiskt på din fråga.

gstone

Citat från: Dubintrested skrivet  9 augusti 2023 kl. 05:12:36Cynisk? Jag tycker inte ni ska hoppa på varandra för han svarade faktiskt på din fråga.
En del personae på detta forum kan dock vara alltför cyniska 🙄

Ingen nämnde ingen glömde  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  9 augusti 2023 kl. 11:14:58En del personae på detta forum kan dock vara alltför cyniska 🙄

Ingen nämnde ingen glömde  ;D
Precis exakt så jag menade.  ;D

Zebastian

Citat från: Elios skrivet  9 augusti 2023 kl. 17:59:38Precis exakt så jag menade.  ;D
Det ni säger är sant men vad var det som jag sa som är Cyniskt?

Elios

Citat från: Zebastian skrivet  9 augusti 2023 kl. 18:06:39Det ni säger är sant men vad var det som jag sa som är Cyniskt?
Inte just på alla inlägg eller nåt här. 
Men nästan varje gång känns det som det är med en negativ ton du har.