Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fel på Forumet?

Startat av TonyTonka, 2 mars 2009 kl. 14:03:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Det går inte att Bifoga filer? Försöker men den säger att det är fullt?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tack för att du sagt till. Katalogen för bifogade filer var satt till 10 MB, vilket tydligen har passerats. Jag har nu ökat gränsen, så nu borde det funka igen.

TonyTonka

Jag tror att det har hänt igen.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Okej, det ska vara korrigerat nu. Tack för att du sa till.

För övrigt börjar de bifogade filerna på forumet ta upp väldigt mycket plats, så snart måste jag börja överväga att radera äldre bifogade filer...

ddubbning

När jag försökte svara på Hacke Hackspett-tråden genom att citera ditt näst senaste inlägg där så var det något mystiskt med textrutan. När jag försökte börja skriva åkte bara pilen nedåt så att rutan och texten i det flimrade. Det var med andra ord mycket svårt att börja skriva eftersom markören inte gick att få still, eftersom det bara bläddrade upp och orsakade flimrar.  Att svara på ett ämne utan att citera, som jag gör nu är dock inget som helst problem.

Daniel Hofverberg

#5
Jag gissar att du använder Internet Explorer 8.0? Det där är en känd bugg i IE 8.0 vad gäller hantering av textrutor, och det berör inte bara det här forumet. Jag har hört med utvecklarna av forumprogramvaran som jag använder, och såvitt de förstår så finns det inget de kan göra för att komma runt problemet tills Microsoft har löst buggen.

Problemet gäller bara om texten inte ryms i textrutan som visas, och därför går det oftast bra om man inte citerar.

Om du aktiverar Kompatibilitetsvy för den här sajten (ikonen just till höger om adressfältet), så bör allting fungera som det ska.

Uppdatering: Nu har jag lagt till en kod på sajten så att alla sidor på Dubbningshemsidan automatiskt ska tvingas till Kompatibilitetsläget i Internet Explorer 8.0, så att allting därmed ska fungera som det ska. Därmed finns inte längre ikonen för Kompatibilitetsvy, utan det läget aktiveras automatiskt som ska medföra att det inte längre blir några problem med att skriva långa inlägg. Det gör också att recensionssidorna nu ser ut som de är menade - förut uppstod vissa ologiska centreringar i IE 8 som inte är meningen.

Jag tycks minnas att jag haft den här koden installerad förut, men jag gissar att den måste ha försvunnit i samband med någon uppdatering då det inte längre fanns med.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2011 kl. 01:05:14
Jag gissar att du använder Internet Explorer 8.0? Det där är en känd bugg i IE 8.0 vad gäller hantering av textrutor, och det berör inte bara det här forumet. Jag har hört med utvecklarna av forumprogramvaran som jag använder, och såvitt de förstår så finns det inget de kan göra för att komma runt problemet tills Microsoft har löst buggen.

Problemet gäller bara om texten inte ryms i textrutan som visas, och därför går det oftast bra om man inte citerar.

Om du aktiverar Kompatibilitetsvy för den här sajten (ikonen just till höger om adressfältet), så bör allting fungera som det ska.

Uppdatering: Nu har jag lagt till en kod på sajten så att alla sidor på Dubbningshemsidan automatiskt ska tvingas till Kompatibilitetsläget i Internet Explorer 8.0, så att allting därmed ska fungera som det ska. Därmed finns inte längre ikonen för Kompatibilitetsvy, utan det läget aktiveras automatiskt som ska medföra att det inte längre blir några problem med att skriva långa inlägg. Det gör också att recensionssidorna nu ser ut som de är menade - förut uppstod vissa ologiska centreringar i IE 8 som inte är meningen.

Jag tycks minnas att jag haft den här koden installerad förut, men jag gissar att den måste ha försvunnit i samband med någon uppdatering då det inte längre fanns med.


Nu funkar det utmärkt att citera, tack så mycket för att du lade till koden!