Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Toy Story 4

Startat av TonyTonka, 30 mars 2018 kl. 21:03:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad gäller Myrra Malmberg tycker jag att (med undantag för Långbens galna gäng) så låter hon praktiskt taget likadan som både Prinsessan Jasmine, Ariel, Megara, Birdwell, Mary Poppins, Lena och i princip alla roller, den enda skillnaden är att hon vissa gånger förställer rösten pyttelite. Jag tycker det är synd, då Långbens galna gäng utan tvekan visar att hon kan förställa rösten på ett bra sätt. :/
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

#16
Citat från: TonyTonka skrivet 25 september 2018 kl. 00:08:41
Lina Hedlund är inte släkt med Christian Hedlund, hon är en av medlemmarna i Alcazar. :)

Vad gäller dina förslag tror jag att Maria Rydberg (om hon använder samma röst som  i Batman: Mystery of the Batwoman), Linda Olsson eller Cecilia Wrangel hade fungerat bäst.

Av de du nämnde tror jag att Pernilla Wahlgren hade fungerat sämst då jag inte alls gillar hennes röst. ^^

Fråga; varför gillar du inte Pernilla Wahlgrens röst?

Citat från: TonyTonka skrivet 25 september 2018 kl. 00:11:31
Vad gäller Myrra Malmberg tycker jag att (med undantag för Långbens galna gäng) så låter hon praktiskt taget likadan som både Prinsessan Jasmine, Ariel, Megara, Birdwell, Mary Poppins, Lena och i princip alla roller, den enda skillnaden är att hon vissa gånger förställer rösten pyttelite. Jag tycker det är synd, då Långbens galna gäng utan tvekan visar att hon kan förställa rösten på ett bra sätt. :/

Jag brukar då inte störas av att känna igen rösterna, för att nämna konkreta exempel;

Hans Lindgren brukade aldrig förställa sin röst och han låter i princip likadan i alla de roller han gör som Långben, Sorken, Hertigen, Kaa, Roquefort, Herr Stork, Dumdum, Sixten, Bernard, Dinky, Glader, Bävern, Herr Smee, Vita Kaninen, osv. men han har iallafall gjort dem alla mycket bra.

John Harryson brukade aldrig förställa sin röst och han låter i princip likadan i alla de roller han gör som Sheriffen av Nottingham, Lukas, Lampie, Kung Hubert, Tjifen, Kloker, Kung Eidilleg, Bull, Joakim Von Anka, Ior och Geppetto, men han har iallafall gjort dem alla mycket bra.

Om jag idag hade valt en ny röst till Busan så skulle jag gå med Maria Kihl alternativt Mariam Wallentin som kandidat...

Men tillbaka till ämnet; personligen tror jag att Rex även hade kunnat klä sig i Andreas Nilsson!  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 september 2018 kl. 00:46:21
Fråga; varför gillar du inte Pernilla Wahlgrens röst?

Jag brukar då inte störas av att känna igen rösterna, för att nämna konkreta exempel;

Hans Lindgren brukade aldrig förställa sin röst och han låter i princip likadan i alla de roller han gör som Långben, Sorken, Hertigen, Kaa, Roquefort, Herr Stork, Dumdum, Sixten, Bernard, Dinky, Glader, Bävern, Herr Smee, Vita Kaninen, osv. men han har iallafall gjort dem alla mycket bra.

John Harryson brukade aldrig förställa sin röst och han låter i princip likadan i alla de roller han gör som Sheriffen av Nottingham, Lukas, Lampie, Kung Hubert, Tjifen, Kloker, Kung Eidilleg, Bull, Joakim Von Anka, Ior och Geppetto, men han har iallafall gjort dem alla mycket bra.

Om jag idag hade valt en ny röst till Busan så skulle jag gå med Maria Kihl alternativt Mariam Wallentin som kandidat...

Men tillbaka till ämnet; personligen tror jag att Rex även hade kunnat klä sig i Andreas Nilsson!  :)

Jag gillar Pernilla Wahlgrens röst roller jätte mycket spicellet i Svampbob och dom 2 Don Bluth filmer hon var med i Pengvuinen och Lyckostenen och Rock-A-Doodle !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 september 2018 kl. 09:11:54
Jag gillar Pernilla Wahlgrens röst roller jätte mycket spicellet i Svampbob och dom 2 Don Bluth filmer hon var med i Pengvuinen och Lyckostenen och Rock-A-Doodle !

Jag håller med om att Pernilla Wahlgren är en mycket bra skådespelare...

Svampbob Fyrkant 2 har jag dock inte sett, men jag håller med om att hennes insatser i Rock-A-Doodle och Pingvinen och Lyckostenen var mycket bra, gillar henne även i Balto-filmerna...

Jag vet inte om jag skulle säga detsamma om hennes insats som Chrysta i Ferngully 2, där föredrar jag Lizette Pålsson som passar mycket bättre till karaktären... (även om Pernilla gör en godkänd insats)

Sedan är hon också dotter till Hans Wahlgren, syster till Niclas Wahlgren och mamma till Benjamin Wahlgren!  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 september 2018 kl. 16:01:23
Jag håller med om att Pernilla Wahlgren är en mycket bra skådespelare...

Svampbob Fyrkant 2 har jag dock inte sett, men jag håller med om att hennes insatser i Rock-A-Doodle och Pingvinen och Lyckostenen var mycket bra, gillar henne även i Balto-filmerna...

Jag vet inte om jag skulle säga detsamma om hennes insats som Chrysta i Ferngully 2, där föredrar jag Lizette Pålsson som passar mycket bättre till karaktären... (även om Pernilla gör en godkänd insats)

Sedan är hon också dotter till Hans Wahlgren, syster till Niclas Wahlgren och mamma till Benjamin Wahlgren!  :)

Hon är inte längre med i Svampbob sedan 2012 göres alla hennes roller av Annelie Berg. Så hon var inte med i den andra Savampbob filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 september 2018 kl. 16:32:25
Hon är inte längre med i Svampbob sedan 2012 göres alla hennes roller av Annelie Berg. Så hon var inte med i den andra Savampbob filmen.

Ledsen, jag tyckte det såg ut som du skrev "Svampbob Fyrkant 2" i ditt inlägg...

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 25 september 2018 kl. 00:11:31
Vad gäller Myrra Malmberg tycker jag att (med undantag för Långbens galna gäng) så låter hon praktiskt taget likadan som både Prinsessan Jasmine, Ariel, Megara, Birdwell, Mary Poppins, Lena och i princip alla roller, den enda skillnaden är att hon vissa gånger förställer rösten pyttelite. Jag tycker det är synd, då Långbens galna gäng utan tvekan visar att hon kan förställa rösten på ett bra sätt. :/

Kan någon fixa ett ljudklipp på hur hon låter som busan för att jag har seriöst helt glömt hur hon låter där?  :-[

Disneyfantasten

Har nyss lyssnat om på Lizette Pålssons röst på YouTube och jämfört den med både Annie Potts och tidigare repliker av den svenska rösten Lena Ericsson som jag har i huvudet och nu är jag beredd att hålla med om att hon kan passa som ersättare!  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 september 2018 kl. 00:46:21
Fråga; varför gillar du inte Pernilla Wahlgrens röst?

Jag brukar då inte störas av att känna igen rösterna, för att nämna konkreta exempel;

Hans Lindgren brukade aldrig förställa sin röst och han låter i princip likadan i alla de roller han gör som Långben, Sorken, Hertigen, Kaa, Roquefort, Herr Stork, Dumdum, Sixten, Bernard, Dinky, Glader, Bävern, Herr Smee, Vita Kaninen, osv. men han har iallafall gjort dem alla mycket bra.

John Harryson brukade aldrig förställa sin röst och han låter i princip likadan i alla de roller han gör som Sheriffen av Nottingham, Lukas, Lampie, Kung Hubert, Tjifen, Kloker, Kung Eidilleg, Bull, Joakim Von Anka, Ior och Geppetto, men han har iallafall gjort dem alla mycket bra.

Om jag idag hade valt en ny röst till Busan så skulle jag gå med Maria Kihl alternativt Mariam Wallentin som kandidat...

Men tillbaka till ämnet; personligen tror jag att Rex även hade kunnat klä sig i Andreas Nilsson!  :)

Jag såg idag filmen Poppers pingviner, där Pernilla Wahlgren medverkar som karaktären Pippi, och jag tar tillbaka det jag sa, hon har en bra röst, men jag har inte så stor erfarenhet av henne utanför dubbningsbranschen förutom i Nicke & Nilla, och där är hon en småjobbig karaktär, och jag antar att jag alltid kopplat henne med den karaktären. ^^

Sedan har hon också en bra sångröst. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 september 2018 kl. 23:04:23
Jag såg idag filmen Poppers pingviner, där Pernilla Wahlgren medverkar som karaktären Pippi, och jag tar tillbaka det jag sa, hon har en bra röst, men jag har inte så stor erfarenhet av henne utanför dubbningsbranschen förutom i Nicke & Nilla, och där är hon en småjobbig karaktär, och jag antar att jag alltid kopplat henne med den karaktären. ^^

Sedan har hon också en bra sångröst. :)

Ja, jag håller med om att hon har en bra sångröst!  :)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 september 2018 kl. 23:04:23
Jag såg idag filmen Poppers pingviner, där Pernilla Wahlgren medverkar som karaktären Pippi, och jag tar tillbaka det jag sa, hon har en bra röst, men jag har inte så stor erfarenhet av henne utanför dubbningsbranschen förutom i Nicke & Nilla, och där är hon en småjobbig karaktär, och jag antar att jag alltid kopplat henne med den karaktären. ^^

Sedan har hon också en bra sångröst. :)

Tack, det förklarar saken, så din kommentar gällde mest programmet...

gstone

En teaser  för Toy Story 4 har kommit och Tony Hale från serien Veep har lakts till på rollistan.

https://www.moviezine.se/nyheter/toy-story-4-har-fatt-en-lekfull-teaser-trailer

Filmen kommer den sista augusti.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Det finns redan en tråd med denna film! Varför postar du inte inlägget där?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2018 kl. 16:11:58
Det finns redan en tråd med denna film! Varför postar du inte inlägget där?

Jag vist inte. Modratorn kan ta bort den här tråden och flyta inlägg. Hoppas att det inte lät otrevlig Daniel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Idag sändes äntligen första teasern till filmen; www.youtube.com/watch?v=HeDiG5bMMrQ