Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Flintstones Kids

Startat av TonyTonka, 10 juli 2009 kl. 21:55:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Har serien Flintstone Kids, Dubbats till svenska?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

PAAATE

Det är jag 99% säker på att den har.. Minns att jag sett den på CN
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Flintstone Kids har mycket riktigt dubbats till svenska; den gjordes av Mediadubb International (sedermera SDI Media) för visningar på TV3. Jag har ett svagt minne av att det inte stod utsatt några dubbcredits, åtminstone inte vid senare visningsomgångar, och därför vet jag tyvärr ingenting om rösterna.

Det är möjligt att det kan finnas mer än en dubbning av serien för Cartoon Networks sändningar, men det vet jag ingenting om.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2009 kl. 04:44:29
Flintstone Kids har mycket riktigt dubbats till svenska; den gjordes av Mediadubb International (sedermera SDI Media) för visningar på TV3. Jag har ett svagt minne av att det inte stod utsatt några dubbcredits, åtminstone inte vid senare visningsomgångar, och därför vet jag tyvärr ingenting om rösterna.

Det är möjligt att det kan finnas mer än en dubbning av serien för Cartoon Networks sändningar, men det vet jag ingenting om.


Vad jag minns så använde Cartoon Network samma dubbning som på TV3.

_Alexander_

Jag vill minnas att det är samma röster som i "vanliga" serien, jag vet med 100% säkerhet att Johan Wahlström och Irene Lindh är med, jag har för mig att rösterna var elektroniskt pitchade, så att det låter lite onaturligt. ^^

Elios

Kan man fortfarande se denna på Boomerang?

MOA

Citat från: Elios skrivet 24 juli 2021 kl. 18:16:28
Kan man fortfarande se denna på Boomerang?
Jag har aldrig sett de

Jabberjaw

Tror det var kring 2005-2010 som serien sändes senast. Men om Cartoon Network, Ev Boomerang och Tv1000 sänt samma dubbning som Tv3 gjorde 1995-1997 vet jag inte  :(

Tror det var TuF som var dubbstudio och Hasse Jonsson som översatt.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet 24 juli 2021 kl. 19:11:11
Tror det var kring 2005-2010 som serien sändes senast. Men om Cartoon Network, Ev Boomerang och Tv1000 sänt samma dubbning som Tv3 gjorde 1995-1997 vet jag inte  :(

Tror det var TuF som var dubbstudio och Hasse Jonsson som översatt.
På den tiden hade vi int Boomerang