Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kikis expressbud

Startat av Erika, 22 november 2007 kl. 17:04:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Nu på fredag har denna film premiär och kommer att visas i svenskdubbad version i flera städer, men som vanligt blir jag lite nyfiken på vilka som medverkar i dubben. Någon som vet vilka som medverkar? :)

Daniel Hofverberg

#1
Jo, det vet jag faktiskt. Dubbningen är gjord av Eurotroll. Jag kommer att lägga upp en komplett rollista (och då menar jag verkligen komplett!) vid nästa uppdatering, troligtvis ikväll eller imorgon, men tills dess kommer här de rollfigurer som har fler än 10 repliker i filmen:

Kiki - Sandra Kassman
Jiji - Hasse Jonsson
Tombo - Oliver Åberg
Osono - Myrra Malmberg
Madam - Nina Nelson
Mamma - Julia Dufvenius
Pappa - Niclas Wahlgren
Berta - Irene Lindh
Ursula - Rakel Wermländer
Ketto - Joel Nyström
Kettos mamma - Lizette Pålsson

Övriga skådisar: Ewa Fröling, Anders Byström, Anders Öjebo, Anna Gyllenberg, Ester Sjögren, Lasse Svensson, Johan Hedenberg, Maria Rydberg, Josefine Götestam, Felix Dryselius, Steve Kratz och Norea Sjöquist

Regi: Lasse Svensson och Hasse Jonsson
Översättare: Anoo Bhagavan

Filmen verkar för övrigt rätt bra, men tyvärr verkar den inte visas i Skellefteå - åtminstone inte nu till helgen. Jag hoppas att den kommer hit så småningom, fär jag skulle verkligen vilja se den...

Igthorn

Verkligen intressant rolluppsättning det där, får hoppas att många passar på att se den nu när den visas på bio. :)

Erika

Tack för rollistan! :)

För min del blir det nog att jag får åka till Göteborg om jag ska se den.

Daniel Hofverberg

Tyvärr verkar den inte visas i alltför många städer, så jag misstänker att inte alltför många har möjlighet att se den. Idag fick jag beskedet att den inte kommer att komma till Skellefteå överhuvudtaget, så det ser inte ut som jag kan se den förrän den släpps på DVD...

Alexander

Är live-action versionen av Kikis Expressbud den första japanska live-action filmen som har dubbats till svenska?  :)

https://m.youtube.com/watch?v=FFzaBQ7kKuc