Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

MeToo rörelsen - sant?

Startat av Richardo, 19 december 2017 kl. 12:44:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Jabberjaw skrivet 22 december 2017 kl. 19:58:28
Kvinnor har mens,pms och hittar på.

Om man gång på gång blir sexuellt trakasserad så finns det väl endå vett i skallen till att antingen ta upp detta med någon inom ledningen på företaget eller ljudupptagning.

[...] och behöver inte små internet feminism grupperingar som triggar och hetsar varandra till att gå och anmäla saker som dom inte ens har belägg för. Fram med bevis och sluta trakassera folk säger jag bara!  ;D

Jag har inget intresse av att diskutera detta med dig då du redan verkar ha bestämt dig för din åsikt och verkar stå fast vid den.

Daniel Hofverberg

Nu har den här tråden börjat spåra ur. Och som Lilla My redan påpekat verkar Jabberjaw inte vara intresserad av en debatt, utan vill hävda att hen själv har rätt oavsett vilka argument man kommer med.

Med andra ord sakliga argument utan personangrepp från och med nu, annars kommer tråden att stängas. Och Jabberjaw börjar ligga farligt nära gränsen att bli varnad...

TecknatÄlskare

Varför ens ha en tråd om sånt här på denna sidan, finns andra sidor för sånt här tjafs.

Daniel Hofverberg

Det här är väl absolut inget tjafs, utan ett viktigt och allvarligt ämne. Och tanken med off-topic-tavlan är ju just att det ska vara relativt högt till tak och att man ska kunna diskutera i stort sett allt mellan himmel och jord.

Men det förutsätter ju som sagt att trådarna inte spårar ur, utan kan hållas på en saklig nivå där folk faktiskt lyssnar på varandras argument och åsikter...

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2017 kl. 20:50:22
Det här är väl absolut inget tjafs, utan ett viktigt och allvarligt ämne. Och tanken med off-topic-tavlan är ju just att det ska vara relativt högt till tak och att man ska kunna diskutera i stort sett allt mellan himmel och jord.

Men det förutsätter ju som sagt att trådarna inte spårar ur, utan kan hållas på en saklig nivå där folk faktiskt lyssnar på varandras argument och åsikter...

CitatJag jobbade hos en kvinna i höstas som en gång blivit tafsad på och sexuellt antastad på av en enormt stor svensk manlig skådis, men hon är så pass liten i den stora världen så hon skulle aldrig få för sig att öppna munnen och säga ifrån om det, för det hade inte lett någonstans. Det krävs ett stort namn för att sätta emot ett stort namn, och för kvinnor krävs det 50 stora namn för att sätta dit en stor vit man.

Kallar du detta för debatt, inom citerat. Whatever tycker inte heller sådana här trådar med varken religion, politik eller feminism och jämdställhet tillhör ett forum som detta.
Vill man diskutera sådana saker finns det 200 andra forum att göra det på utan att komma med märkliga påståenden och kommentarer om att "kvinnor" inte blir trodda på och dylikt helt utan belägg för detta eller att länka varken statistik eller källor. En typisk feminism spotted.  :-X

TecknatÄlskare

Förlåt men oftast är det feminister som aldrig kan erkänna att de har fel, har inget problem mot de som bara strider mot jämställdhet eller de som är de riktiga feministerna och det är de som strider för kvinnansrättigheter i länder där jämställdheten är väldigt låg som t.ex i Afrika eller mellanöstern.

Klar för mig.

Soscla

Citat från: Jabberjaw skrivet 22 december 2017 kl. 21:27:38
Whatever tycker inte heller sådana här trådar med varken religion, politik eller feminism och jämdställhet tillhör ett forum som detta.
Vill man diskutera sådana saker finns det 200 andra forum att göra det på utan att komma med märkliga påståenden och kommentarer om att "kvinnor" inte blir trodda på och dylikt helt utan belägg för detta eller att länka varken statistik eller källor. En typisk feminism spotted.  :-X

Varför började du diskutera då? ;) :P Och jag förstår inte varför du är så himla arg mot världen, feminism och rättvisa? Ta en kopp te så kan vi prata lugnt och sansat! <3

Jag anser att MeToo inte var för att hänga ut kreti och pleti, även om det var bra att vissa avslöjades, utan snarare eftersom det är så undangömt och sopat under mattan som Lilla My har förklarat var det för att visa vad som händer. Att det kom i såna ofattbara mängder pekar ju på att nåt inte står rätt till och kanske bidrar med tankeställare till folk som lever i bubblan att "Sverige är ju superjämställt, inga problem här"
It's so fluffy I'm gonna die!

Jabberjaw

Citat från: Soscla skrivet 22 december 2017 kl. 23:32:50
Varför började du diskutera då? ;) :P Och jag förstår inte varför du är så himla arg mot världen, feminism och rättvisa? Ta en kopp te så kan vi prata lugnt och sansat! <3

Jag anser att MeToo inte var för att hänga ut kreti och pleti, även om det var bra att vissa avslöjades, utan snarare eftersom det är så undangömt och sopat under mattan som Lilla My har förklarat var det för att visa vad som händer. Att det kom i såna ofattbara mängder pekar ju på att nåt inte står rätt till och kanske bidrar med tankeställare till folk som lever i bubblan att "Sverige är ju superjämställt, inga problem här"

Feminister missuppfattar väldigt ofta har jag märkt.  ::) också ett stort tecken på varför det inte går att diskutera med en feminist. Kallar män för "vita män" och liknande dumheter som Lilla My gjort.
Vad spelar det för roll vilken etnicitet över huvudtaget?

Jag skrev att jag tycker det är BRA att personer som gjort sig skyldiga till ett brott får sitt straff och att hen vem det nu är kvinna som man anmäler detta. Men att det INTE är bra att sitta och samtala om sådant på nätet. Polisen är lyssnande och förstående när du kliver in och skall göra en anmälan så vad är problemet att ta det den vägen istället för att samtala på nätet om sina "missnöjen" med män hit och vita män dit. Fattar inte riktigt poängen och är därför jag skrev mina första kommentarer som jag gjorde, för att man aldrig kommer någonvart med dessa trådar.

Vad ska vi diskutera? Att kvinnor är förtryckta och att det krävs 200 kvinnor som anmäler samma "vita man" för att det ska bli "rättvisa"?  ??? ::) Låter i mina öron väldigt korkat! Ha en god Jul


Soscla

Citat från: Jabberjaw skrivet 23 december 2017 kl. 00:03:23
Vad ska vi diskutera? Att kvinnor är förtryckta och att det krävs 200 kvinnor som anmäler samma "vita man" för att det ska bli "rättvisa"?  ??? ::) Låter i mina öron väldigt korkat! Ha en god Jul

Ja visst låter det korkat! Så synd att det är så det verkar vara i dagsläget, det borde vi sannerligen ändra på tillsammans.
Ja, god jul på'rej!
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 23 december 2017 kl. 00:03:23
Jag skrev att jag tycker det är BRA att personer som gjort sig skyldiga till ett brott får sitt straff och att hen vem det nu är kvinna som man anmäler detta. Men att det INTE är bra att sitta och samtala om sådant på nätet. Polisen är lyssnande och förstående när du kliver in och skall göra en anmälan så vad är problemet att ta det den vägen istället för att samtala på nätet om sina "missnöjen" med män hit och vita män dit. Fattar inte riktigt poängen och är därför jag skrev mina första kommentarer som jag gjorde, för att man aldrig kommer någonvart med dessa trådar.
Jag är den första att hålla med om att alla våldtäktsoffer bör polisanmäla, men ska alla som blivit utsatta för sexuella trakasserier och ofredanden polisanmäla så skulle antalet poliser i Sverige behöva tiodubblas; med tanke på att inte ens alla anmälningar om rena övergrepp hinner utredas...

Som Soscla skrev var ju tanken med #MeToo inte att hänga ut enskilda personer, utan på att visa hur utbrett problemet är - och de allra flesta som skrivit vittnesmål på nätet har ju heller inte pekat ut någon vid namn, utan bara beskrivit händelser i generella ordalag. Och i nästan samtliga fall där enstaka personer pekats ut, så är det ju flera av varandra oberoende personer som pekat ut samma person; varför risken att det rör sig om falska anklagelser är minimala.

Jabberjaw

#25
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 december 2017 kl. 00:24:36
Jag är den första att hålla med om att alla våldtäktsoffer bör polisanmäla, men ska alla som blivit utsatta för sexuella trakasserier och ofredanden polisanmäla så skulle antalet poliser i Sverige behöva tiodubblas; med tanke på att inte ens alla anmälningar om rena övergrepp hinner utredas...

Tro mig när jag säger detta, ALLA anmälningar görs utredning på. Och finns det bevis så är det 99.9% säkert att det går med vinst för den utsatta. Nu råkar det vara så att jag själv blivit utpekad för just detta, mitt på centralstationen på ljusa dagen av en tjej. Pga att denna anmälan gjordes där hon bor så blev jag kallad dit varpå jag fick ta ledighet från jobbet åka dit och medverka på förhöret. Detta TROTS att anmälan var helt befängd och att det lät påhittat redan från början till slut.

Med alias på att jag arbetat hela den dagen (annars vet jag inte hur tusan man ska komma ihåg vad man gjort flera månader bakåt i tiden ett visst klockslack  ::) ) så lades detta ner på 2 sekunder. Men min frågeställning är nu:

1. Om jag hade varit VD vad tror ni hade hänt då? Flashback struntar ju i en dom, dem skapar en tråd och den stannar där vad som än händer. Sådant raderas aldrig.
2. Hade det kommit fler anmälningar eller stannat på 1.
3. Om jag inte hade haft koll på vad jag gjort den dagen, skulle folk tro att jag ljög?


Fundera på detta ett tag Lilla My och sluta tramsa med att polisen sopar anmälningar under bordet för att dom inte "hinner" utreda. ALLTING utreds för eller senare!!!!!

Soscla

Citat från: Jabberjaw skrivet 23 december 2017 kl. 00:34:43
1. Om jag hade varit VD vad tror ni hade hänt då? Flashback struntar ju i en dom, dem skapar en tråd och den stannar där vad som än händer. Sådant raderas aldrig.
2. Hade det kommit fler anmälningar eller stannat på 1.
3. Om jag inte hade haft koll på vad jag gjort den dagen, skulle folk tro att jag ljög?

Va? Det spelar väl ingen roll vad Flashback säger, är väl fritt fram för dem att väva ihop allsköns trams, det är ju inget som polisen eller åklagare bryr sig om hahaha!  ;D Jag förstår inte din fråga två och tre, de är så spekulativa det nånsin går att de känns irrelevanta i den här situationen.
It's so fluffy I'm gonna die!

Jabberjaw

Citat från: Soscla skrivet 23 december 2017 kl. 00:58:10
Va? Det spelar väl ingen roll vad Flashback säger, är väl fritt fram för dem att väva ihop allsköns trams, det är ju inget som polisen eller åklagare bryr sig om hahaha!  ;D Jag förstår inte din fråga två och tre, de är så spekulativa det nånsin går att de känns irrelevanta i den här situationen.

Du är ju efterbliven. Det handlar väl inte om det? Det handlar om vad personen som blir falskt anmäld för något sådant här känner och inte känner efter en sådan sak. Om 20000 kvinnor anmäler att dom blivit utsatta och inte blir tagna på allvar av polisen så finns det ju vissa varningsklockor för att historierna är påhittade. Men feminister som du fattar ju inte sådant utan tror att kvinnor är förtryckta bara för att ingen tror på dom. Och enda sättet för er att få den uppmärksamheten ni då sökt är att söka er till andra likasinnade så att ni kan gotta er med varandras historia och sedan skylla allting på den "Vita" mannen som tidigare nämnts, och som jämt och ständigt även nämns i andra forum så fort en feminist talat.

Om du på fullaste allvar tror att Media på något sätt försöker att framhäva rättvisa så är du lika mycket ute och cyklar som alla andra förtryckta kvinnor i dagens samhälle. Det är väl klart dom skriver rubriker som ger störst publicitet. Och vad ger då större publicitet än att ta reda på vilka anmälningar som finns mot högre uppsatta och trycka upp "VD anmäld för sexuella ofredelser", trådar på internet skapas och vips är det någon som outat en oskyldig "vit man". Men du förstår nog fortfarande inte så är nog bäst att sluta där.

Lilla My

Citat från: Jabberjaw skrivet 23 december 2017 kl. 01:04:32
Du är ju efterbliven.

Gillar att du inte kan ta diskussionen utan personangrepp eller utan att bli rejält triggered av MeToo-rörelsen. Istället för att skrocka "lol feminazis ljuger för jag har blivit utsatt och de ljög" kanske man ska lägga krut på de kvinnor som faktiskt talar sanning och (åter igen) se över varför MeToo blivit en grej. Miljontals kvinnor ljuger inte bara för att sätta dit män utan anledning, oavsett vad du verkar vilja tro.

Jabberjaw

Citat från: Lilla My skrivet 23 december 2017 kl. 01:20:37
Gillar att du inte kan ta diskussionen utan personangrepp eller utan att bli rejält triggered av MeToo-rörelsen. Istället för att skrocka "lol feminazis ljuger för jag har blivit utsatt och de ljög" kanske man ska lägga krut på de kvinnor som faktiskt talar sanning och (åter igen) se över varför MeToo blivit en grej. Miljontals kvinnor ljuger inte bara för att sätta dit män utan anledning, oavsett vad du verkar vilja tro.

För mig räcker det att du är av åsikten att alla män som kvinnor som begått ett brott som kan bevisas döms så är jag nöjd. Men när någon sitter och skriver att kvinnor är förtryckta och att "vita män" skrattar åt dom på arbetsplatsen i grupp så urholkar det för min del. Sådant tål jag inte och är skitsnack helt utan grund.  :)