Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rösterna i Trollz

Startat av clash, 14 januari 2006 kl. 02:47:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

clash

Är det någon som vet rösterna i Nickelodeons Trollz? Inte Trollsagor! Den här serien handlar om 5 trolltjejer som har magiska krafter. Eller dom har armband så att dom får magiska krafter. Då det verkar vara många behagliga röster skulle det va kul att veta
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Jag har hört ryktas om att serien är dubbad av KM Studio, och jag vet att Andreas Werling medverkar i ett par roller. Men det är tyvärr allt jag vet...

Jag ska försöka att gräva fram mer från KM eller Nickelodeon...

Förresten, blir du aldrig less på ordvalet "behagliga röster"...?  ::) Du har skrivit det i nästan varenda inlägg som finns på hela forumet...

Erika

#2
Jag lyckades få ett avsnitt inspelat med credits (dock ganska snål creditlista, bara skådespelare samt dubbningsbolag stod utsatt. Inget ord om vare sig vem som sjunger signaturmelodin, översättare, tekniker eller något annat) på slutet, jag kan skriva ner listan senare idag.

Tillägg:

Jag tog mig en titt på bandet, men hittade det inte!  :(

Men det är ungefär samma skådespelare som även är med i Winx Club och flera andra moderna KM-dubbningar.

clash

Nu när du säger det så liknar Rubys röst huvudrollen i winx. Och det är klart man nämner behagliga röster. Om det saknas det i serien vill man ju inte se.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Det var inte själva rösterna jag reagerade på, utan just ditt ordval "behagliga röster" - med tanke på att du alltid använder exakt samma formulering och ordval i varenda tråd...

clash

Okej, bra skådisar med inlevelse då. Vet inte hur jag ska formulera mig jämt:)
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Jag har nu fått svar från KM Studio, och har fått creditlista för serien. Tyvärr inte alltför detaljerad, och de flesta skådespelare står bara i grupp - men bättre än ingenting, i alla fall...

Den är upplagd på "Svenska röster och credits" nu.  :)

clash

Och bara bra skådisar också! Helt otroligt bra.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Är det bara jag som tycker Anna Jacobssons röst påminner läskigt mycket om Anna Nyléns röst?

clash

Håller helt med. Fast Anna tror jag va barn på slutet av 80talet när hon gjorde sina roller...
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Christer


clash

Jo, det skulle va intresant att veta mer om henne
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Elios

Minns denna serie väldigt väl och hoppas verkligen den kommer till Netfix.
Hon med det röda håret är ju snygg. Den hunden vet jag görs rösten av Michaela Remondi.
Rätt läskig hund kommer jag ihåg.

Elios

Det ska med erkännas att den andra filmen Trolls trodde jag faktiskt skulle handla om den här serien. Att Justin Timberlake skulle ge ut rösten då till en av dessa karaktärerna.  ;D