Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mia Kihl

Startat av TonyTonka, 13 juli 2009 kl. 10:14:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken rollfigur är Mia Kihls bästa?

Tjatte
0 (0%)
Pepper Ann
2 (28.6%)
Winifred
0 (0%)
Violet Beaugarde
0 (0%)
Molly Cummingham
1 (14.3%)
Sadie
0 (0%)
Max
2 (28.6%)
Millhouse
0 (0%)
Stella
2 (28.6%)
Jade
0 (0%)
Dåtids-Spöket
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

onyx86


Cadpig

Hon är åtminstonde något aktiv fortfarande. Hon spelar Sadie i Total Drama. Hon gör en rätt irriterande röst, men det är en rätt irriterande karaktär så allt är nog som det ska.

TonyTonka

En omröstnings har lagts till. Vilken rollfigur gör Mia Kihl bäst?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2009 kl. 20:56:15
Jag har inte haft någon kontakt med henne, så jag kan inte säga med säkerhet. Men Mia verkar inte vara särskilt aktiv nuförtiden, och det är inte mycket jag hört henne i de senaste två åren. Den senaste dubbningsrollen jag kunnat hitta för henne var i Bratz - The Movie (otecknade filmen), som kom hösten 2008.

Mia Kihl bör ha börjat dubba någon gång under tidigt 1990-tal, men jag vet inte exakt när. Den äldsta dubbningsroll jag kan hitta som jag kan tidsbestämma någorlunda exakt är i Mupparnas julsaga 1993, som var den första Disney-filmen som KM Studio dubbade.

Men var det inte Knattarna i Jakten på Den Försvunna Lampan 1990 som var den första Disneyfilm som KM Studio började dubba? Iallafall om man ser till originaldubbning.

Förresten så har väl Mia Kihl gjort Molly Cummingham i Luftens Hjältar (1990-1992), så jag skulle nog gissa att det var där det började, plus att hon även gjort en av sjöjungfruna i omdubben av Peter Pan (den visades på bio 31 juli 1992, så den gjordes säkert under våren, det var förövrigt den första omdubbningen som gjordes av KM Studio, om inte Filmen om Nalle Puh räknas som visades på TV i maj 1992, då det i det fallet rör sig om att tre separata kortfilmer som på 1960 & 70-talen dubbats var för sig sammansattes till en långfilm 1977 som inte dubbades till svenska förränn på 1990-talet), visserligen står det "Maria Kihl" i creditlistan, men jag har googlat idag och upptäckt att Maria Kihl och Mia Kihl är samma person.

Alexander

Jag tycker hon gjorde Flora i Winx Club perfekt.  :) ( Dominique Pålsson Wiklund som gör rollen nu är också bra)

Jag tyckte om även om Mias insats som Anzu i Yu-gi-oh och Alice i Krambjörnarna i Underlandet :)