Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Noaks Ö!!!

Startat av Cadpig, 8 januari 2008 kl. 09:49:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Cadpig skrivet 23 december 2009 kl. 11:30:00
Och otroligt nog så gör Barnkanalen det igen!!! De avbryter serien mitt i! Avsnitt 26 av 39 gick igår och idag visades ingenting. VARFÖR!?!?!

Jag har för mig att SVT aldrig visade sista säsongen på den tid då det begav sig. Tyvärr. Men har vi tur kanske de ändrar sig och köper in sista säsongen.

Daniel Hofverberg

Det handlar inte bara om juluppehåll, eller? Det är ju faktiskt ganska många serier på alla kanaler som gjort uppehåll nu i veckan.

Disneyfantasten

Lejonet tror jag görs av Charlie Elvegård, vet någon om det stämmer?

www.youtube.com/watch?v=nZ_v5xM5yCo

(börjar vid 1:30)

Jag tycker att gamen Han (ja, han heter så) låter som Steve Kratz, vet någon om det stämmer?

www.youtube.com/watch?v=U12maDQIu38

(börjar vid 7:05)

Vet någon vem som gör rösten till giraffen Agata?; www.youtube.com/watch?v=1wP8iPE7yqQ (7:04)

Elios

Det är ju bara den sista klippet som funkar.

Disneyfantasten


Elios

Jag har nu lyssnat och jag tycker du har rätt vid den första för där låter det som Charlie det lejonet där. Men den andra tycker jag mer låter som Niclas Wahlgren. Har för mig jag har hört när han låter så hes i andra sammanhang.
Vad gäller den sista så tycker jag att den giraffen låter lite som Sharon Dyall. Men för all del, jag kan ha fel.  :o

Erik Friman

Citat från: Elios skrivet 22 november 2018 kl. 15:40:57
Men den andra tycker jag mer låter som Niclas Wahlgren. Har för mig jag har hört när han låter så hes i andra sammanhang.
I avsnitt 12 och 13 gör någon annan rösten till Noak istället för Dan Ekborg. Är det också Niclas Wahlgren?

https://www.youtube.com/watch?v=Ko27b__B3Zw

https://www.youtube.com/watch?v=25ijcwYMEuQ

Elios

Citat från: Erik Friman skrivet 23 november 2018 kl. 13:49:07
I avsnitt 12 och 13 gör någon annan rösten till Noak istället för Dan Ekborg. Är det också Niclas Wahlgren?

https://www.youtube.com/watch?v=Ko27b__B3Zw

https://www.youtube.com/watch?v=25ijcwYMEuQ

Nej det låter mera som pappan Hans Wahlgren.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 23 november 2018 kl. 14:12:09
Nej det låter mera som pappan Hans Wahlgren.

När jag tänker på det så tycker jag också att Lejonet lät annorlunda i avsnitt 10, 12, 13 & 14 har en annan röst... (inte som i avsnitt 4)

E

Gammalt ämne men vem dubbar Beatrice Järås i serien. Hon står med i eftertexterna men vet ej vem, står inte på Wikipedia heller

Erika

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 september 2020 kl. 17:39:52
Gammalt ämne men vem dubbar Beatrice Järås i serien. Hon står med i eftertexterna men vet ej vem, står inte på Wikipedia heller

Har för mig hon gjorde rösten till björnen Ursula (tror jag rollfiguren heter), åtminstone i de tidigare avsnitten.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  6 september 2020 kl. 18:54:20
Har för mig hon gjorde rösten till björnen Ursula (tror jag rollfiguren heter), åtminstone i de tidigare avsnitten.

Men spelas inte Ursula av Malin Berghagen eller Annica Smedius?  ???

Jag ändrade iallafall från "grizzlybjörn" till "brunbjörn"* hos Ursula och från "babian" till "mandrill" hos Nicke på Wikipedia för några månader sedan, men länkarna är fortfarande kvar, kan någon hjälpa till med det? (för Ursula onmämns i denna serie som "rysk björn" och Nicke är en mandrill, dels ser man det på hans ansikte och dels på säger de t.o.m. det i en del avsnitt om jag minns rätt)

*Grizzlybjörnen är faktiskt en underart till brunbjörnen, dessutom så är jag rätt säker på att Ursula är av underarten "Europeisk Brunbjörn"!

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 september 2020 kl. 18:59:30
Men spelas inte Ursula av Malin Berghagen eller Annica Smedius?  ???

Jag har inte sett Noaks ö på ett gäng år, så det kan mycket väl vara så att det var någon annan.   

E

Citat från: Erika skrivet  6 september 2020 kl. 18:54:20
Har för mig hon gjorde rösten till björnen Ursula (tror jag rollfiguren heter), åtminstone i de tidigare avsnitten.
På dom avsnitt som finns på youtube tycker jag hon låter som Beatrice så det kanske är det

Xfinger

Hur många avsnitt totalt av denna serie har dubbats?