Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lego Batman - The Movie

Startat av TonyTonka, 10 juni 2013 kl. 12:11:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Ingen som känner igen rösterna i klippen?  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Christer

Legends of Chima:

Freddy Åström
Fredrik Hiller
Urban Wrethagen
Anna Isbäck
Alice Roos
Ole Ornered
Dick Eriksson
Adam Fietz
Anton Olofsson-Raeder

Experten

Tack...
Dock ingen aning om vem Freddy Åström är...

Experten

Citat från: Christer skrivet 20 juni 2013 kl. 09:27:45
Legends of Chima:

Freddy Åström
Fredrik Hiller
Urban Wrethagen
Anna Isbäck
Alice Roos
Ole Ornered
Dick Eriksson
Adam Fietz
Anton Olofsson-Raeder
Vet du vem som är vem?
Bara undrade...

Christer

Tyvärr inte, jag skrev bara av listan på slutet av avsnitten.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 18 juni 2013 kl. 20:20:25
Inte visste jag att Louise fortfarande är aktiv i dubbningsbranchen.
Jo, nog är Louise Raeder fortfarande aktiv alla gånger. Hon är inte alls med i lika många dubbningar längre utan tar det lite lugnare nuförtiden, men är med i dubbningar lite då och då. Hon har bl.a. varit med i en del produktioner för Disney Channel, och senast jag pratade med henne var hon dessutom speaker/presentatör på Disney Junior.

Jag hade själv gärna sett att hon blivit ännu aktivare på nytt, men efter att hon nästan var med i varenda dubbning som gjordes under 1990-talet förstår jag i och för sig att hon vill ta det lite lugnare...

Experten

Lyssnade förra sommaren på ljudboken En liten Prinsessa där Louise Raeder är uppläsare

Experten

Jag har för ett tag sedan lyckats få mejl kontakt med Ester Sjögren på Eurotroll, och jag ska lite senare fråga henne angående dessa filmer/tv-serier:
Clutch Powers Äventyr
Bionicle - Legenden återuppstår
Lego Legends of Chima
Nutcracker 3D
Lego Ninjago

TonyTonka

Bump! Ingen som kan identifiera röstera i klippen?  :(

Citat från: Experten skrivet 21 juni 2013 kl. 14:20:53
Jag har för ett tag sedan lyckats få mejl kontakt med Ester Sjögren på Eurotroll, och jag ska lite senare fråga henne angående dessa filmer/tv-serier

Jag är bara lite nyfiken, varför tar du kontakt med Ester Sjögren, i stället för Lasse Svensson som typ äger företaget eller något i den stilen?

Jag har själv haft kontakt med honom via mail, och jag har fått flera creditslistor av honom :)

Bl.a till Framtidens Batman, Courage den hariga hunden, Seaside Hotel, m.m
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

På senare tid verkar Lasse Svensson ha fått allt mindre tid för att skicka ut creditlistor, och på senare år har han istället bett Ester Sjögren (som är produktionsassistent på Eurotroll) att ordna fram creditlistor när jag bett Lasse om sådana; förmodligen gäller samma sak även när andra har frågat honom. Lasse har väl helt enkelt så mycket att göra, och givetvis är ju utskick av credits till andra personer än deras kunder relativt lågt prioriterat.

Experten

ah, för jag såg på Lego Batman - The Movie precis nyss och är ganska säker på att Nick Aktinsson (osäker stavning) spelar både Flash och Cyborg.

Experten

Citat från: Christer skrivet 21 juni 2013 kl. 09:18:14
Tyvärr inte, jag skrev bara av listan på slutet av avsnitten.
ah, för jag har de två första avsnitten på DVD och serien går att köpa i affären

Experten

Citat från: TonyTonka skrivet 18 juni 2013 kl. 20:20:25
Någon som känner igen rösterna i klippen?
Nä det har jag ingen koll på...

Experten

Jag börjar nu få misstankar om att han som gör rösten till Batman är samma som är reklamrösten för tv Lego Legends of Chima och säger titeln på Lego Batman the Movie.

Experten

Hahaha! ;D
Jag älskar när Two-Face (Dubbelansiktet i den svenska versionen) singlar slant så ofta :D