Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

#255
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 november 2018 kl. 22:30:32
Jag tycker också att båda serierna är trevliga och bra, men har man tillgång till Disney Channel är det ju ingenting nytt, då båda serierna sänds i stort sett dagligen. Därför tycker jag också att det hade varit önskvärt om SVT kunnat sända någon äldre serie, som inte redan sänds regelbundet på Disney-kanalerna, så att Disneydags bättre kunnat fungera som komplement till Disneys kanaler.

Däremot är Disneydags värdefullt att spela in för att få tag i svensk textning (den svenska dövtextningen som SVTs kanaler har på allting), som man med fördel kan använda tillsammans med engelskspråkiga bildkällor för att även kunna se serierna i textad originalversion, om man så föredrar.

Håller med, om att det vore kul att se någon äldre serie. De äldre är också trevliga att se, tex  Aladdin, Bumbibjörnarna och Den Lilla Sjöjungfrun.  Det är märkligt att svt inte visar äldre serierna, när Disney kanalerna  sänder enbart nyproducerat. Varför visas bara nyproducerat nuförtiden ? 

E

Här är dom serier som jag hoppas visas på Disneydags nån gång:

Boken om Nalle Puh
Kim Possible
Hos Musse
Legenden om Tarzan
Lilla Djungelboken

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 november 2018 kl. 18:47:04
Här är dom serier som jag hoppas visas på Disneydags nån gång:

Boken om Nalle Puh
Kim Possible
Hos Musse
Legenden om Tarzan
Lilla Djungelboken

Nej tack! Inte Kim Possible! (tycker att det är en av många katastrofala Disney-serier som totalförstör Disney, likaväl som med Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, osv.)

Men de andra du nämnde ser jag gärna igen, jag tycker att Disney-serierna på 1980 & 1990-talet var mycket bra!  :)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 18:51:14
Nej tack! Inte Kim Possible! (tycker att det är en av många katastrofala Disney-serier som totalförstör Disney, likaväl som med Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, osv.)

Men de andra du nämnde ser jag gärna igen, jag tycker att Disney-serierna på 1980 & 1990-talet var mycket bra!  :)
Men jag gillar dom serierna. Alla har ju olika åsikter ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 18:51:14
Nej tack! Inte Kim Possible! (tycker att det är en av många katastrofala Disney-serier som totalförstör Disney, likaväl som med Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, osv.)

Men de andra du nämnde ser jag gärna igen, jag tycker att Disney-serierna på 1980 & 1990-talet var mycket bra!  :)

Jag gillar inte Långbens galan gäng. Jag blir irterad på att Max inte har någon mamma. Det känns fel. Jag gillar inte heller att Långben är i förorten och har vardagliga äventyr. Katten är också ful. Kim Possible gillar jag fakiskt. Jag är ett stort fan av Shego och Senior Senio Senior. Synd att du byte röst på Senior i mitten på serien. Shego hade ju kvar sin röst tills sista säsongen och Myrra är också bra i rollen. Phinans och Fred har en oatrative art-Style jag tycker inte om den därför. Rasten är
så himla tråkig  Eersättarna ör super ful ut spicellet efter första säsongen. Shelton är en av dom smästa Disney karatärna någonsin. Jag gillar Branden och Hr Morris men inte så mycket och inte när dom har gross-out skämt. Jag älskar Hercules serien och Duck Tales både gammla och nya är jätte bra.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vist ni att Skolan i Rasten är baserad på koncentionsläger från andra värld kriget.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TecknatÄlskare

Citat från: gstone skrivet 15 november 2018 kl. 22:00:44
Vist ni att Skolan i Rasten är baserad på koncentionsläger från andra värld kriget.
Från Vilken källa får du det där från?

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 november 2018 kl. 18:47:04
Här är dom serier som jag hoppas visas på Disneydags nån gång:

Boken om Nalle Puh
Kim Possible
Hos Musse
Legenden om Tarzan
Lilla Djungelboken
Dessa serier har redan sänts i ett par omgångar på Disneydags, Kim Possible sändes väl rätt nyligen även på Disney Channel på natten typ.

Jag skulle vilja se:
Familjen Utter (Aldrig sänts på Disneydags men sändes på SVT1 under "Disneystunden")
Lloyd I Rymden (Heller aldrig sänts på Disneydags)
Pepper Ann (Heller inte sänts på Disneydags vad jag vet)

Men annars är dessa serier du nämnt väldigt fina också.

TecknatÄlskare

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 18:51:14
Nej tack! Inte Kim Possible! (tycker att det är en av många katastrofala Disney-serier som totalförstör Disney, likaväl som med Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, osv.)

Men de andra du nämnde ser jag gärna igen, jag tycker att Disney-serierna på 1980 & 1990-talet var mycket bra!  :)
Skulle nog anse att det är Live-Action serierna som förstörde Disney-serier då de antagligen fick mer visningar än de animerade.
Doug tycker jag väldigt mycket om både Nickelodeon och Disney versionen.

Rasten är en av mina absoluta favoritserier får en sån nostalgi kick när jag ser på serien, animationen är helt okej men kanske inte den bästa men långt från den sämsta, dubbningen är väldigt bra med Tobias Swärd som "Tobbe". Finns många fina röstskådespelare med i Rasten som t.ex Mikael Roupé, Guy de la Berg m.m.

En Jycke I Klassen är inte heller min favorit men skulle heller inte precis som med de andra anse att det var denna serien som totalförstörde Disney. Även denna serien har många bra röstskådespelare så det får ett plus.

Brandy & Herr Morris exakt samma som med Rasten, får en väldigt nostalgisk känsla speciellt när jag hör introt och rösterna.

Phineas & Ferb så tycker jag inte direkt om animationen heller, dock så är inte serien så hemsk och går att titta på jämfört med vissa serier som är ny producerade.

Ersättarna är en otroligt bra serie, jag tycker det påminner lite om The Incredibles.


gstone

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 15 november 2018 kl. 22:12:42
Från Vilken källa får du det där från?




Video bloggaren Stefan Ellison . Han sa också u samma video att fylket från hånsgården och tar insperastiom från andra värdigts hemska fångläger.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 15 november 2018 kl. 22:20:52
Skulle nog anse att det är Live-Action serierna som förstörde Disney-serier då de antagligen fick mer visningar än de animerade.
Doug tycker jag väldigt mycket om både Nickelodeon och Disney versionen.

Rasten är en av mina absoluta favoritserier får en sån nostalgi kick när jag ser på serien, animationen är helt okej men kanske inte den bästa men långt från den sämsta, dubbningen är väldigt bra med Tobias Swärd som "Tobbe". Finns många fina röstskådespelare med i Rasten som t.ex Mikael Roupé, Guy de la Berg m.m.

En Jycke I Klassen är inte heller min favorit men skulle heller inte precis som med de andra anse att det var denna serien som totalförstörde Disney. Även denna serien har många bra röstskådespelare så det får ett plus.

Brandy & Herr Morris exakt samma som med Rasten, får en väldigt nostalgisk känsla speciellt när jag hör introt och rösterna.

Phineas & Ferb så tycker jag inte direkt om animationen heller, dock så är inte serien så hemsk och går att titta på jämfört med vissa serier som är ny producerade.

Ersättarna är en otroligt bra serie, jag tycker det påminner lite om The Incredibles.

Dubbningarna på filmerna spelar ingen roll, det är inte pågrund av dessa som jag ogillar serierna...
(men genomgående så tycker jag riktigt illa om dem)

Följande serier tycker jag totalförstör Disney;
- Hannah Montana
- Highschool Musical (ja, jag vet att det egentligen är en långfilms-serie, men ni fattar poängen iallafall)
- Violetta
- Austin och Ally
- Doug
- Rasten
- En Jycke i Klassen
- Brandi och Herr Morris
- Kim Possible
- Phineas och Ferb
- Ersättarna
- 7D
- Jake och Piraterna i Landet Ingenstans
- Händige Manny
- Små Einsteins
- Higglystans Hjältar
- JoJos Cirkus
- Stanley
- Kaninbyn
- Bikupan
- Dr McStuffins
- Djungelhjul
- Specialagent Oso
- Zou
- Mouk
- Firma Fantasiflytt
- Valpvänner
- Vampyrina
- Pepper Ann
- Pyjamashjältarna
- Miles från Morgondagen
- Lloyd i Rymden
- Sheriff Callie i Vilda Västern
- Magi på Waverly Place
- Fem På Spaning
- Henry Krammonster
m.fl.

(jag nämner inte Fairly Odd Parents, LazyTown eller Chuggington, eftersom att jag vet att de är icke-Disney serier som bara råkar gå på Disney-kanalerna, men jag tycker lika illa om dem för det, dessutom avskyr jag även de flesta av de serier som visas på Nickelodeon och Cartoon Network...)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 november 2018 kl. 20:19:31
Men jag gillar dom serierna. Alla har ju olika åsikter ;)

Må så vara, men ändå...

Disneyfantasten

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 15 november 2018 kl. 22:20:52
Doug tycker jag väldigt mycket om både Nickelodeon och Disney versionen.

Nu är jag förvirrad, finns det två versioner av serien...?

Disneyfantasten

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 15 november 2018 kl. 22:12:42
Jag skulle vilja se:
Familjen Utter (Aldrig sänts på Disneydags men sändes på SVT1 under "Disneystunden")
Lloyd I Rymden (Heller aldrig sänts på Disneydags)
Pepper Ann (Heller inte sänts på Disneydags vad jag vet)

Nej tack! Jag skulle inte vilja se dessa heller! De totalförstör också Disney, precis som de jag nämnde tidigare...

Alexander

#268
Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2018 kl. 23:25:28
Nu är jag förvirrad, finns det två versioner av serien...?

Nickelodeon var dem som gjorde avsnitt av Doug först tills 1994. Det var en av de populäraste serierna på kanalen men av någon anledning ville inte Nickeloddeon göra fler avsnitt med seriens skapare Jim Jinkins. De avsnitt som han gjorde med Nickelodeon äger Nickelodeon.

1996 köpte Disney rättigheterna för alla kommande saker med Doug från skaparen Jim Jinkins. De köpte Doug eftersom som nämndes tidigare var en väldigt populär banbrytande serie och som Disney då ville fortsätta, så Disneys version är en fortsättning på serien som från början gjordes av Nickelodeon, och ingen reboot.

Det är Disneys säsonger av serien man tittar på när man hör t.ex Anders Öjebo som Doug.
:)


Så idag äger Nickelodeon endast rättigheterna till de avsnitt de själv gjorde fram till 1994, medan Disney äger rättigheterna till alla saker relaterat till Doug efter 1996.

Sammanfattning:
Doug säsong 1-4 (Nickelodeon)
Doug säsong 5-7 (Disney)
Dougs första film (Disney)
Alla leksaker och böcker m.m med Doug (Disney)
:)

Daniel Hofverberg

Tyvärr har ju Nickelodeons version av Doug fört en ganska förtynande tillvaro i Sverige, så det är inte så konstigt om folk missat den. Här är det förmodligen inte så många som känner till den serien, då Nickelodeon-serien mig veterligen endast sänts på TV4 på 1990-talet (inte ens på Nickelodeon). Det är stor skillnad jämfört med USA, där det är Nickelodeons version som i mångt och mycket är mer välkänd och omtalad än den Disney-producerade serien.