Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Filmer och respektive bolag

Startat av moviefan, 5 juni 2017 kl. 21:52:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 24 juni 2017 kl. 16:29:50
Är det Universal som äger alla barbie filmerna ?  Äger Disney Spiderman också ? Eftersom att Disneystore har både Star Wars och Spiderman prylar.Varför finns inte The Rock och Armageddon på D Store ? Eftersom att de också är Disney. Likaså En Prinsessas Dagbok.

Jag har för mig det är Mattel som egentligen äger filmerna medan Universal är dem som hjälper till med distributionen.

Ja, Spiderman är Disney också eftersom de äger företaget Marvel som har skapat Spiderman, vilket förklarar varför man kan köpa Spiderman saker i Disney butiker.

Varför det inte finns många eller inga prylar av t.ex The Rock kan vara att Disney tror att det inte kan sälja. En prinsessas dagbok brukar i USA får uppmärksamhet genom nya DVD eller Blu-Ray utgåvor genom åren så helt bortglömd är den inte. Men som sagt det finns iallafall inget som hindrar Disney egentligen till att göra fler prylar till dem här filmerna.
;D

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 24 juni 2017 kl. 18:51:41
Jag har för mig det är Mattel som egentligen äger filmerna medan Universal är dem som hjälper till med distributionen.

Ja, Spiderman är Disney också eftersom de äger företaget Marvel som har skapat Spiderman, vilket förklarar varför man kan köpa Spiderman saker i Disney butiker.

Varför det inte finns många eller inga prylar av t.ex The Rock kan vara att Disney tror att det inte kan sälja. En prinsessas dagbok brukar i USA får uppmärksamhet genom nya DVD eller Blu-Ray utgåvor genom åren så helt bortglömd är den inte. Men som sagt det finns iallafall inget som hindrar Disney egentligen till att göra fler prylar till dem här filmerna.
;D

Det hade sett kul ut med The Rock prylar. Det skulle kanske inte sälja så bra. Jag har läst att Bay vill göra en uppföljare. En riktigt bra film, enlig mig.  :D :D :D

moviefan


Alexander

Citat från: moviefan skrivet  1 juli 2017 kl. 21:31:57
Vad innebär distribution ?

Jo, att det är dem som ser till att en film kommer ut t.ex på bio eller butikshyllorna.
Men de är inte själva inblandade i skapandet av filmen, utan bara ser till att den blir tillgänglig för kunderna.  :)