Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Min nya blogg

Startat av moviefan, 19 november 2017 kl. 21:11:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hej på er, jag har gjort en ny blogg, som handlar både om film och annat.

http://mittfinajag.webblogg.se/category/film.html  :D :D

TBT_STR_QR

#1
Kul!

Jag antar att du har studerat på ett journalistik program, för att skapa bloggen och vara en frilansade journalist. :)

Har du studerat eller läst på om cinematografi, eftersom bloggen är just om film? 
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 19 november 2017 kl. 21:22:11
Kul!

Jag antar att du har studerat på ett journalistik program, för att skapa bloggen och vara en frilansade journalist. :)

Kul att du gillar den, jag ska inte bara skriva om filmer och filmmusik, utan om annat också.  ;D :P

TBT_STR_QR

Oj, cinemagrapohy och musicology. Imponerade! Det hade jag inte väntat mig.

Har du läst på om de ämnena eller tagit kurser i de? :)

Du måste verkligen vara påläst för att kunna skriva om film och musik och våga publicera de offentligt. :)
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 19 november 2017 kl. 21:25:49
Oj, cinemagrapohy och musicology. Imponerade! Det hade jag inte väntat mig.

Har du läst på om de ämnena eller tagit kurser i de? :)

Du måste verkligen vara påläst för att kunna skriva om film och musik och våga publicera de offentligt. :)

Jag har inte gått i kurser i film. Jag skriver bara utifrån min egen erfarenhet. En del av texterna är taget från wikipedia. Det är kul att sköta egen blogg, och skriva om det som man känner för.

moviefan


Disneyfantasten


TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2018 kl. 15:50:59
Hur skapar man egentligen en blogg?

Det beror på vilken sida man vill ha bloggen på. Själv rekommenderar jag att man gör en gratisblogg på wordpress, vilket man gör genom att gå in på www.wordpress.com och sedan välja Kom igång. Sedan skriver man in ett namn, kontrollerar att det är gratis att använda, och sedan väljer man helt enkelt "Starta med gratis".

Självklart finns det kanske andra bloggsidor som fungerar bättre, men av de jag testat är Wordpress bäst. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Citat från: TonyTonka skrivet  1 januari 2018 kl. 16:20:23
Det beror på vilken sida man vill ha bloggen på. Själv rekommenderar jag att man gör en gratisblogg på wordpress, vilket man gör genom att gå in på www.wordpress.com och sedan välja Kom igång. Sedan skriver man in ett namn, kontrollerar att det är gratis att använda, och sedan väljer man helt enkelt "Starta med gratis".

Självklart finns det kanske andra bloggsidor som fungerar bättre, men av de jag testat är Wordpress bäst. :)

Jag har min blogg på www.blogg.se, och det är enkelt att göra.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  1 januari 2018 kl. 16:25:11
Jag har min blogg på www.blogg.se, och det är enkelt att göra.

Det hade varit enklare om jag kunde min Epostadress utantill...

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  1 januari 2018 kl. 16:20:23
Det beror på vilken sida man vill ha bloggen på. Själv rekommenderar jag att man gör en gratisblogg på wordpress, vilket man gör genom att gå in på www.wordpress.com och sedan välja Kom igång. Sedan skriver man in ett namn, kontrollerar att det är gratis att använda, och sedan väljer man helt enkelt "Starta med gratis".

Självklart finns det kanske andra bloggsidor som fungerar bättre, men av de jag testat är Wordpress bäst. :)

Hej, Tony, hur går det med din andra halva av "Vem är bäst? Halloween-special"? (du sa på första halvan att du skulle publicera den idag och jag har väntat hela dagen)

moviefan