Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Michael Nyqvist 1960-2017

Startat av Erik Friman, 28 juni 2017 kl. 08:44:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erik Friman

Michael Nyqvist, som många minns honom från svenska filmer som Tillsammans, Grabben i graven bredvid och Så som i himlen, har avlidit i cancer. Mest av allt spelade han Mikael Blomkvist i alla tre Millennium-filmerna. Blev bara 56 år.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/PV550/michael-nyqvist-ar-dod

Michael dubbade några filmer som jag kunde hitta som högst 6 stycken. Av de gjorde han rösten till giraffen Melman i de tre Madagaskar-filmerna.

Erika


Disneyfantasten

Nej, så tråkigt, 56 är ingen ålder alls!

Nu har 10 skådespelare gått bort detta år...

Jag gillar honom som giraffen Melman i Madagaskar-filmerna.

Vila i frid, Melman...  :'(

Vem ska nu spela giraffen i den kommande filmen Madagaskar 4 som ska ha premiär 2018...

Erik Friman: Vilka var de andra tre eller fem (ledsen för att jag sa båda, men jag är inte säker på om du räknar alla filmerna i en eller var för sig, så därför frågar jag för att vara säker).

Erik Friman

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2017 kl. 20:55:56
Erik Friman: Vilka var de andra tre eller fem (ledsen för att jag sa båda, men jag är inte säker på om du räknar alla filmerna i en eller var för sig, så därför frågar jag för att vara säker).
De tre andra och resten som jag menade, som fanns från svenska röster och credits-sidan, är "Arthur och minimojerna", "Elias och kungaskeppet" och "Pojken som ville vara en isbjörn".

Igthorn

Nej vad är det här för märklig värld. Vi tappar talanger på löpande band. En varm och talangfull skådespelare har lämnat oss. Känns tomt. Känns overkligt.

Vila i Frid!  :(

Erika

Citat från: Erik Friman skrivet 28 juni 2017 kl. 21:06:03
De tre andra och resten som jag menade, som fanns från svenska röster och credits-sidan, är "Arthur och minimojerna", "Elias och kungaskeppet" och "Pojken som ville vara en isbjörn".

Han var även med i "Miraklernas man" (2000) och "TMNT" (2007).

Erik Friman

#6
Citat från: Erika skrivet 29 juni 2017 kl. 06:08:07
Han var även med i "Miraklernas man" (2000) och "TMNT" (2007).
Ok, det såg jag inte.  :)

ddubbning

Mycket sorgligt att han har gått bort.

Vila i frid.

Avengersfan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2017 kl. 20:55:56
Jag gillar honom som giraffen Melman i Madagaskar-filmerna.

Vila i frid, Melman...  :'(

Vem ska nu spela giraffen i den kommande filmen Madagaskar 4 som ska ha premiär 2018...

Madagaskar 4 kommer tyvärr att ha premiär inte nästa år. Den har fått ospikat datum tills vidare. Men ja, väldigt tråkigt att Melmans röst har tystat ner för tidigt. :'( RIP Michael

Disneyfantasten

Citat från: Avengersfan skrivet  1 juli 2017 kl. 16:00:48
Madagaskar 4 kommer tyvärr att ha premiär inte nästa år. Den har fått ospikat datum tills vidare. Men ja, väldigt tråkigt att Melmans röst har tystat ner för tidigt. :'( RIP Michael

Vad menar du? Jag vet att den filmen har försenats tidigare (då DreamWorks bestämde att släppa två filmer per år), men om du tar en titt på denna hemsida så ser du att hittills är inget planerat 2018, alltså finns det plats för den filmens premiär:
en.wikipedia.org/wiki/DreamWorks_Animation

Finns det någon som har några bra nya alternativ för giraffen Melman?

Avengersfan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2017 kl. 16:08:47
Vad menar du? Jag vet att den filmen har försenats tidigare (då DreamWorks bestämde att släppa två filmer per år), men om du tar en titt på denna hemsida så ser du att hittills är inget planerat 2018, alltså finns det plats för den filmens premiär:
en.wikipedia.org/wiki/DreamWorks_Animation

Finns det någon som har några bra nya alternativ för giraffen Melman?

Det är för att jag råkade glömma klämma in "inte" mellan "tyvärr" och "att". Det är det jag menar. Tokigt av mig!

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

clara liljeberg

kanske den som gör den nya rösten till melman är dick erriksson du vet han som gör rösten till grisen ollie i kogänget.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 10 maj 2018 kl. 20:02:46
kanske den som gör den nya rösten till melman är dick erriksson du vet han som gör rösten till grisen ollie i kogänget.

Dick Eriksson skulle kunna fungera!

Alexander

#14
Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 maj 2018 kl. 17:53:17
Dick Eriksson skulle kunna fungera!

Lars Lind kan jag också tycka kan fungera precis som Dick.  :)
Men Lars har inte varit så aktiv på länge vad jag vet inom dubbning.  :-\