Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Per Sandborgh

Startat av chribbe, 9 maj 2005 kl. 23:58:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

chribbe

Någon som vet något om denna man förutom att han gör en massa röster? Har han medverkat i någon film? Har han gjort andra röster än till tecknade serier och filmer?

Christer

Jag blev tämligen överraskande när jag såg honom spela sliskig porrfilmsregissör i filmen "Sökarna" för några månader sen. Sen har han väl varit en av TV4:s speakerröster i många år.

chribbe

ahaaa. låter intressant. vad är det för film då?

jo på tv4 kan man ju inte ha undgått hans stämma.

Christer

"Sökarna" är en rätt våldsam ungdomsfilm som säkert var menad som mycket seriös, den är dock ganska komisk nu.

GaBBe

Citat från: Christer skrivet 12 maj 2005 kl. 05:45:59
"Sökarna" är en rätt våldsam ungdomsfilm som säkert var menad som mycket seriös, den är dock ganska komisk nu.
Jaså? Varför då då?=S

PAAATE

Citat från: Christer skrivet 12 maj 2005 kl. 05:45:59
"Sökarna" är en rätt våldsam ungdomsfilm som säkert var menad som mycket seriös, den är dock ganska komisk nu.

Ja, den så jag, när den gick på TV4. Kommer dock inte ihåg så mycket... Var det inte den där det var nånting med bilar i nån scen... Hmm, inte så mycket att gå på... : /

Det var väl nåt med knark också... Eller är det en annan film jag tänker på? ???
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christer

Jodå, det kan stämma. Var nån bilkrasch på slutet.

Elios

Han har ju alltid varit talangfull på sitt sätt.
Första jag kom att tänka på hans röst var ju som självaste Farbror Max i Ben 10!

Det var ju liksom inte förrän efter det och som jag såg intervjun på Dubbningshemsidan som jag verkligen fick upp ögonen för honom.  ;D

jimstrom

Per var även under mitten av 90-talet speakerröst på tv4.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

clara liljeberg

jag hörde hans röst som dator i naturdokumentärserien allt om djur och som teodor som var sköldpaddan i berättelsen om moses metare.

Elios

Citat från: jimstrom skrivet 15 september 2019 kl. 16:24:29
Per var även under mitten av 90-talet speakerröst på tv4.

Det var även början på hur jag började känna igen hans röst. Bland annat i reklamen innan filmen Sofies Värld.  8)

Personliga Persson

Per Sandborgh i Japan med sina avkommor.  

Steffan Rudvall

Citat från: Personliga Persson skrivet 27 december 2023 kl. 19:11:58Per Sandborgh i Japan med sina avkommor. 
Avkommor? Man kan väl uttrycka sig lite trevligare barn hade väl räckt att säga.