Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38

moviefan

Har Scooby Doo show slutat visas på Boomerang ? Har inte sett det på ett tag.  ???

Jabberjaw

Citat från: moviefan skrivet  1 maj 2018 kl. 21:25:06
Har Scooby Doo show slutat visas på Boomerang ? Har inte sett det på ett tag.  ???

The Scooby & Scrappy-Doo Show rättigheterna gick ut först för något år sedan. Därefter sändes The New Scooby-Doo Movies och The Scooby-Doo Show fram tills för bara några månader sedan med 2 avsnitt per dygn. Så ja för stunden är det bara Våran Scooby-Doo som visas på Boomerang.

moviefan

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 maj 2018 kl. 22:56:50
The Scooby & Scrappy-Doo Show rättigheterna gick ut först för något år sedan. Därefter sändes The New Scooby-Doo Movies och The Scooby-Doo Show fram tills för bara några månader sedan med 2 avsnitt per dygn. Så ja för stunden är det bara Våran Scooby-Doo som visas på Boomerang.

Åh, vad synd  :-[

moviefan

En del avsnitt i Show, är lika avsnitten i Where are you. Tex  Thats snow ghost och what a schocking ghost. Är det samma regissör till både show och Where are you ?  Det finns tre olika avsnitt som utspelas i snö.

gstone

Det kommer en ny Scooby-Doo film nästa år. Denn fösta tecknad Scooby-Doo filmen gjord för bio någonsin ! Alla röster har bytts ut mot kändisar !



Utom Frank Welker som får benåhlla rollen som Scooby.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Originalrösterna i nästa års Scoob är ju minst sagt intressanta. Här är en länk om någon vill ta sig en titt: https://www.imdb.com/title/tt3152592/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Gustav Jonsson

När började man säga scooby snacks i sverige?

Sabelöga

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 28 oktober 2019 kl. 12:02:13
När började man säga scooby snacks i sverige?
Har man sagt nått annat?
Houba !

gstone

Jag tänkte berätta för dom som inte redan hört det att att förutom myteri gänget kommer några andra annars helt orelaterade Hanna Babera karaktärer var med i den nya datoranimerad Scooby Doo biofilm med. Dessa är Captain Caveman , Dynomutt, Dog Wonder,Dee Dee Sykes ,Blue Falcon
och som skurken Dick Dastardly.

Jag antar att även Sykes två partnerns  kommer Brenda Chance och Taffy Dare kommer var med vore konstigt att ha med bra en av the Teen angels inte alla. Men inga röster till Brenda och Taffy har avslöjats än.

Förhoppningsvis  vis får alla dessa roller ha bra röster kanske Systrarna Sandén kan göra rösterna till the Teen Angeles.

Jag tycker  Kodjo Akolor borde göra rösten till Captian Caveman och Ola Forsmed borde var Dynomutt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 28 oktober 2019 kl. 12:02:13
När började man säga scooby snacks i sverige?
Till och från sedan TV3s dubbningar av The Scooby-Doo Show och Scooby-Doo: Where Are You? runt 1991. Före det använde man genomgående det i mina ögon överlägsna "Scooby-kex", men sedan dess har man alternerat mellan dessa båda begrepp (och i några fall även "Scooby-godis"), beroende på vilken översättare som har översatt respektive serie och avsnitt.

Enligt uppgift säger Warner Bros. riktlinjer att "Scooby snacks" ska översättas med "Scooby-kex" i Sverige, men det är tydligen inte alla översättare som bryr sig om det...

Alexander

#310
Jag tycker sångtexterna i omdubbningen till introt av The Scooby Doo show är så bra och klockrena.  :)

Särskilt den här delen:
"När Scooby Doo blir jagad av nån läbbig grej, då springer Shaggy bort nånstans och gömmer sig."

gstone

Fred kanske kan spelas av Jesper Barkselius på Svenska i den nya datoranimerade filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet 28 oktober 2019 kl. 19:58:42
Jag tycker sångtexterna i omdubbningen till introt av The Scooby Doo show är så bra och klockrena.  :)

Särskilt den här delen:
"När Scooby Doo blir jagad av nån läbbig grej, då springer Shaggy bort nånstans och gömmer sig."
Haha, jojo, men det rimmar ju inte  ;D
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 oktober 2019 kl. 01:13:08
Haha, jojo, men det rimmar ju inte  ;D
Nog rimmar det väl hyfsat i mina ögon (sig uttalas förstås "sej").

Motsvarande textrad i Mediadubb Internationals originaldubb rimmar dock verkligen inget vidare... ;)
"Scooby-Doo blir jagad av ett läskigt spöke / Shaggy brukar göra det han alltid gör"
(plus då att första stycket får en stavelse för mycket)

Icke desto mindre är Mediadubbs sångtexter den version jag växt upp med och vant mig vid... Men man kan ju verkligen fråga sig vem som kommit på beslutet att översätta introt så bokstavligt som möjligt, och på kuppen förstöra alla rim...?

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2019 kl. 02:32:02
Nog rimmar det väl hyfsat i mina ögon (sig uttalas förstås "sej").
Jojo, men då kan man väll skriva det ;)
Houba !