Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Robin Hood

Startat av Eriksson, 4 december 2006 kl. 17:53:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hur skulle RH se ut om den blev live action film ? Skulle det va med djur eller människor ?  Ridley Scott versionen tyckte jag var hyfsat bra . Har inte sett den med Costner. 

Alexander

#16
Såg att kung Rikard saknas från creditslistan. Ni får gärna berätta vad ni tycker men vad jag kan avgöra är det Ingvar Kjellson även i den rollen. Vad tycker ni?  :)

Sen borde väl även Gunnar Ernblad vara med som övrig röst?


Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 29 december 2017 kl. 16:57:47
Såg att kung Rikard saknas från creditslistan. Ni får gärna berätta vad ni tycker men vad jag kan avgöra är det Ingvar Kjellson även i den rollen. Vad tycker ni?  :)

Jo, det håller jag med om, hans röst är lätt att känna igen!

Alexander

En fråga, på den här sagan nämns Bo-Göran Lundeberg som tekniker men han är inte med på Dubbningshemsidans lista.
Stämmer den här överens med filmens version eller var han bara tekniker till sagan?

https://www.tradera.com/item/344704/323951375/robin-hood-barnsaga-walt-disney?itm_source=vip&itm_medium=suggest-from-blueshift

Oscar Isaksson

Citat från: Alexander skrivet 11 oktober 2018 kl. 18:19:32
En fråga, på den här sagan nämns Bo-Göran Lundeberg som tekniker men han är inte med på Dubbningshemsidans lista.
Stämmer den här överens med filmens version eller var han bara tekniker till sagan?

https://www.tradera.com/item/344704/323951375/robin-hood-barnsaga-walt-disney?itm_source=vip&itm_medium=suggest-from-blueshift

Han är bara ljudtekniker för produkter som är producerade för LP och kassett.

Alexander

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 11 oktober 2018 kl. 19:32:38
Han är bara ljudtekniker för produkter som är producerade för LP och kassett.

Tackar Oscar. Bra att det finns folk att fråga när jag gör research.  :)

moviefan

I början på dvdn så blir det textning en kort stund, fast text inte har valts, Varför blir det så ?  Visst har Don Bluth varit med och gjort denna film ?

Adam Larsson

Citat från: moviefan skrivet 23 maj 2020 kl. 12:21:33
Visst har Don Bluth varit med och gjort denna film ?
Ja filmen gjordes några år innan han slutade på Disney

moviefan

I disneys version så stavas namnet Marian, medan i andra RH versioner så stavas det väl Marion.