Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vi fem

Startat av Anders, 22 december 2010 kl. 20:50:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Nuförtiden har jag faktiskt alla avsnitt av Vi fem inspelade på DVD, så jag har tagit mig en snabbtitt på Fem tillsammans igen, och där står följande credits på eftertexterna (som jag såg var kapad i förtid på YouTube-klippet):

Sally Kahn
Eric Bergelin
Sara Franceschi
Nick Atkinson
Linus Wahlgren
Christoffer Paulsson
Hans Lindgren
Hans Wahlgren
Steve Kratz

Om creditsen stämmer, så borde det alltså innebära att den saknade rollfiguren spelas av Hans Wahlgren, eftersom det är den enda utsatta skådisen som du inte redan placerat in hos någon rollfigur. Själv kommer jag dock inte ihåg exakt vem Mr. Wooh är, och kan därför inte lyssna och höra om det verkar rimligt. Om du kan förklara vem det är och var man snabbast hittar åt honom i avsnittet (utan att behöva se hela avsnittet, vilket jag inte har tid till just nu), så lyssnar jag gärna.

Missen med den dubbla studiocreditsen i creditlistan har jag nu åtgärdat, och det läggs ut vid nästa uppdatering.

Anders

Tackar! Jag tyckte rösten påminde litet om Wahlgren, men jag var inte säker. Hans röst är ganska förställd i det avsnittet jämfört med sina andra dubbningar. Men nu är det bekräftat. Mr Wooh är i övrigt en av skurkarna (trollkarlen) i avsnittet. Hoppas du kom ihåg att skapa kredits för detta avsnitt också. Då är det bara ett avsnitt som återstår.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Zenon

Ni som har "Vi fem" inspelat, det är från vhs då va? För dvd utgåvorna hade enbart engelskt ljud?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zenon skrivet  1 maj 2017 kl. 09:38:07
Ni som har "Vi fem" inspelat, det är från vhs då va? För dvd utgåvorna hade enbart engelskt ljud?
DVD-utgåvorna har mycket riktigt endast engelskt ljudspår och skandinavisk text. En del avsnitt har släppts på VHS av Svensk Filmindustri med svensk dubb, men för att få serien komplett på svenska är det TV-sändningar från SVT/Barnkanalen som gäller.

Zenon

Okey. Det finns ingen möjlighet för mig att kunna få kopior på dom av dig, då det verkar omöjligt att få tag på :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Zenon skrivet 14 maj 2017 kl. 11:03:20
Okey. Det finns ingen möjlighet för mig att kunna få kopior på dom av dig, då det verkar omöjligt att få tag på :(
Det kan vi nog ordna, bara jag hittar åt mina skivor...

Skicka PM eller e-post så löser vi allt. :)