Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Musikalversion av Frost till Norden

Startat av gstone, 18 april 2023 kl. 14:53:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 april 2023 kl. 12:10:29Jag antar att kommer vara andra skådspelare i rollerna än i filmens dubbningar.
Det kan vi nog förmoda, ja. Fast Annika Herlitz är ju faktiskt huvudsakligen musikalartist till yrket, så med Elsa skulle det kunna finnas en liten chans att hon får reprisera sin roll.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2023 kl. 12:59:20Det kan vi nog förmoda, ja. Fast Annika Herlitz är ju faktiskt huvudsakligen musikalartist till yrket, så med Elsa skulle det kunna finnas en liten chans att hon får reprisera sin roll.
Hon vist dock inte om musikalen ;)

Det var jag som berätta om den för henne.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2023 kl. 12:59:20Det kan vi nog förmoda, ja. Fast Annika Herlitz är ju faktiskt huvudsakligen musikalartist till yrket, så med Elsa skulle det kunna finnas en liten chans att hon får reprisera sin roll.
Dom kankse vill ha yngre skådespelerskor för Anna och Elsa.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 april 2023 kl. 19:29:29Dom kankse vill ha yngre skådespelerskor för Anna och Elsa.
Möjligt, men då det inte står ett ord om Frost på Kulturhuset Stadsteaterns webbsida är rollbesättningen förmodligen inte klar. Deras webbsida sträcker sig inte längre än till och med hösten, och den här verkar ju ska komma till Stockholm någon gång nästa år; efter att den visats klart i Oslo och Reykjavik - med andra ord troligtvis någon gång till våren nästa år.

Om det inte gäller fast anställd ensemble gissar jag att de knappast skriver kontrakt med skådespelare så långt i förväg, då det ju kan hända så mycket för de presumtiva skådespelarna under ungefär ett års tid.

Elios

Citat från: gstone skrivet 20 april 2023 kl. 19:29:29Dom kankse vill ha yngre skådespelerskor för Anna och Elsa.
Inte för unga bara. 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2023 kl. 20:21:21Möjligt, men då det inte står ett ord om Frost på Kulturhuset Stadsteaterns webbsida är rollbesättningen förmodligen inte klar. Deras webbsida sträcker sig inte längre än till och med hösten, och den här verkar ju ska komma till Stockholm någon gång nästa år; efter att den visats klart i Oslo och Reykjavik - med andra ord troligtvis någon gång till våren nästa år.

Om det inte gäller fast anställd ensemble gissar jag att de knappast skriver kontrakt med skådespelare så långt i förväg, då det ju kan hända så mycket för de presumtiva skådespelarna under ungefär ett års tid.
Vilket det än är som kommer spela dom fem huvudrollerna(Anna,Elsa, Kristoffer , Hans och Olof) är jag säker på att dom  kommer vara väldigt vältränad och duktiga och inga  amatörer.


 För en sådan här stor produktion är nog kvalitet väldigt viktig särskilt om Disney är iblandade.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas det inte dröjer allt för längre innan den sätts upp i Stockholm  :-\
Det ska i alla fall bli rikligt kul !

Nästan lika kul som Wicked i Göteborg.

För den jag väntat från våren 2022 tills hösten 2023.
 Hoppas inte Frost blir längre än det ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det väldigt konsigt att ingen svensk tidning eller hemsida har skrivt om att musikalen kommer till Sverige.

Det verkar ju som det stämmer.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Dubintrested

Citat från: gstone skrivet 21 april 2023 kl. 17:11:50Det väldigt konsigt att ingen svensk tidning eller hemsida har skrivt om att musikalen kommer till Sverige.

Det verkar ju som det stämmer.
Det är nog väldigt tidigt för att det en ska ha börjat förbereda den produktionen

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 april 2023 kl. 17:11:50Det väldigt konsigt att ingen svensk tidning eller hemsida har skrivt om att musikalen kommer till Sverige.

Det verkar ju som det stämmer.
Med tanke på att det än så länge bara är Det Norske Teatret i Oslo som har skrivit om musikalen tycker jag inte alls det är så konstigt - de flesta tidningar i Sverige skriver först om sådant här när något teatersällskap eller företag i Sverige skickar ut pressreleaser om det; och det lär nog ingen göra så länge inte mer matnyttig information finns att tillgå.

Jag misstänker som sagt att Kulturhuset Stadsteatern inte ens har påbörjat rollbesättning än, och i ett så tidigt skede finns det liksom inte mycket att göra reklam för - börjar man skicka ut pressrelease om det så här tidigt, så finns risken att alla har glömt bort det när det väl finns biljetter att boka, då nyheten lär drunkna i alla andra mer intressanta pressreleaser som skickas ut varje vecka...

gstone

Passande att  Frost musikalen  och Wicked båda kommer till sverige med ungfär ett års mellanrum då Wicked helt klart ispirade Frost ;D

Inte bara spelas Elsa och Elphaba båda av  Idina Menzel .

Men handlingen och karaktärerna har också likheter och några skådespelerskor har varit i båda musikaler( Caissie Levy, Caroline Bowman, Patti Murin, Willemijn Verkaik Mona Mor , Park Hye-Na och Maria Lucia Rosenberg)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag kom på en mycket bra fråga !

Vet någon om dom här nordiska produktionerna av Frost en non-replica produktioneer eller inte ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.