Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 15 december 2017 kl. 19:20:04
Vad kommer hända om datorn inte fungerar efter den 17:e?
Lyckas jag inte att installera nödvändiga program på laptopen, så kommer det i så fall oundvikligen att innebära att jag måste vänta med att utse vinnarna. Jag hade som sagt hoppats på att vinnarna skulle få sina vinster före jul, men de flesta planer verkar tyvärr omkullkastas i och med det här väldigt olyckliga haveriet... :(

Som du säkert förstår kommer min första prio inte att kunna vara tävlingarna, utan att få en fungerande dator.

Richardo

Inte för att vara dömande, men varför installerade du inte programmen på laptopen förut?


Daniel Hofverberg

Laptopen har begränsat med utrymme, och dessutom en svagare processor. Jag har därför främst använt den bärbara datorn som surfdator och som komplement, bl.a. för att koppla datorn till TV:n och se video (då min stationära dator inte har HDMI-utgång).

Richardo

Jag har alltid trott att en MacBook Pro 2012 har en lika bra processor som en stationär dator från Acer från 2010.

Nu när jag tänker tänker efter, har jag nästan aldrig använt en stationär dator sedan jag fick en stationär.

TonyTonka

Jag är bara rent nyfiken, finns det något ställe man kan se hur många som deltagit i tävlingarna? Så man vet hur många man tävlar mot. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Richardo

Citat från: TonyTonka skrivet 16 december 2017 kl. 20:38:06
Jag är bara rent nyfiken, finns det något ställe man kan se hur många som deltagit i tävlingarna? Så man vet hur många man tävlar mot. ^^

Nej. De tävlande kan inte i nuläget se antalet tävlande, bara de som anhåller tävlingarna gör det.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 16 december 2017 kl. 20:38:06
Jag är bara rent nyfiken, finns det något ställe man kan se hur många som deltagit i tävlingarna? Så man vet hur många man tävlar mot. ^^
För Baywatch-tävlingen (frågesporten) är det ju bara att se antalet unika namn på topplistan. Det säger i stort sett hur många som har skickat in tävlingsbidrag, även om någon som finns med på listan kanske inte har angivit en giltig adress eller e-postadress och därmed inte kan vinna av det skälet.

För Alien-tävlingen kan du se antal unika namn på topplistan för spelet i spelhallen. Det betyder i och för sig inte att alla dessa nödvändigtvis har skickat in tävlingsbidrag, men det är ju i alla fall inte fler än dem.

Som jag tidigare postat här var det 29 personer som skickat in bidrag till den numera stängda Wonder Woman-tävlingen, varav 9 av dessa kom från samma IP-adress och därmed måste undersökas närmare för att säkerställa att det inte rör sig om fusk.

The Walking Dead-tävlingen har jag ingen siffra på här och nu, men det rörde sig om ett litet antal tävlingsbidrag - uppskattningsvis färre än 10.

Har du skickat in tävlingsbidrag till alla fyra tävlingarna, eller bara vissa av dem?

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2017 kl. 03:44:21
För Baywatch-tävlingen (frågesporten) är det ju bara att se antalet unika namn på topplistan. Det säger i stort sett hur många som har skickat in tävlingsbidrag, även om någon som finns med på listan kanske inte har angivit en giltig adress eller e-postadress och därmed inte kan vinna av det skälet.

För Alien-tävlingen kan du se antal unika namn på topplistan för spelet i spelhallen. Det betyder i och för sig inte att alla dessa nödvändigtvis har skickat in tävlingsbidrag, men det är ju i alla fall inte fler än dem.

Som jag tidigare postat här var det 29 personer som skickat in bidrag till den numera stängda Wonder Woman-tävlingen, varav 9 av dessa kom från samma IP-adress och därmed måste undersökas närmare för att säkerställa att det inte rör sig om fusk.

The Walking Dead-tävlingen har jag ingen siffra på här och nu, men det rörde sig om ett litet antal tävlingsbidrag - uppskattningsvis färre än 10.

Har du skickat in tävlingsbidrag till alla fyra tävlingarna, eller bara vissa av dem?

Jag har bara skickat in tävlingsbidrag på en av dem, och på den var min gissning på utslagsfrågan så åt skogen att jag kan vara glad bara jag slipper jumboplatsen. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Richardo

Nu är det ca 5 timmar innan den tredje och den fjärde tävlingen stängs. (eller inte, med tanke på hur tävlingar förlängs höger och vänster)

Richardo


Daniel Hofverberg

Jag har nu förlängt tävlingarna till i natt.

Men hur vore det om du, istället för att hela tiden fråga och påpeka om tävlingarna, istället själv skickade in bidrag till tävlingarna...? Och har du redan gjort det kan du ju alltid ställa upp fler gånger, då båda tävlingarna som nu ligger ute går att vara med på hur många gånger som helst.

Du anar inte hur många gånger man hinner svara på en tre minuter lång frågesport under ett dygn om man verkligen vill... ;)

Richardo

Nä, försökte några gånger men jag är ingen baddare på såna här frågesporter.  ;D

Inget illa menat, men att förlänga deadlines för att man känner för det, ger ett oprofessionellt uttryck.  8)

Ganska säker på att Kalle Anka och andra inte förlänger sina tävlingar för allt i världen. haha  :P

Daniel Hofverberg

#177
Citat från: Richardo skrivet 18 december 2017 kl. 09:30:34
Ganska säker på att Kalle Anka och andra inte förlänger sina tävlingar för allt i världen. haha  :P
Om de också fått in lika många tävlingsbidrag som de senaste tävlingarna är jag helt säker på att de också hade förlängt tävlingarna. Men får man in (gissningsvis) 1000 gånger fler bidrag behöver man ju inte bekymra sig för den saken...

Citat från: Richardo skrivet 18 december 2017 kl. 09:30:34
Nä, försökte några gånger men jag är ingen baddare på såna här frågesporter.  ;D
Och spelet då...? Är du någon baddare på TV-spel...?

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2017 kl. 09:41:15
Om de också fått in lika många tävlingsbidrag som de senaste tävlingarna är jag helt säker på att de också hade förlängt tävlingarna. Men får man in (gissningsvis) 1000 gånger fler bidrag behöver man ju inte bekymra sig för den saken...

Det är i och för sig bara spekulation. Det finns ingen offentlig statistik för hur många tävlande det är för de tävlingarna så vitt jag vet. I vilket fall, så har de tillstånd att lotta ut tävlingarna oavsett hur många personer som deltar, så det går inte riktigt jämföra de tävlingarna med de här.

Richardo

Rent tekniskt, är det inte ett TV-spel utan ett arkade-spel. I vilket fall, har jag aldrig varit så värst bra på dem.