Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Filmer som floppat, samt filmer det har gått bra för

Startat av moviefan, 5 januari 2019 kl. 19:10:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Finns det någon film som det har gått mycket dåligt för inkomst mässigt ?  Många av Disneys filmer, har det gått mycket bra för.  Vad beträffar Don Bluths filmer, så har vissa inte getts ut på åratal. En del av dem finns i handeln, och en del inte. De som finns är ju Anastasia, Landet för länge sedan och Resan till Amerika. Varför just dessa ? Gick det mest bra för dem eller ? Andra filmer som tex Saw och Sagan om ringen, har det gått jättebra för.   En del titlar är utgångna jättelänge. Tex Livet är en schlager, Sherdil samt många fler. (Tex en del titlar från WB)


gstone

The Princess Bride blev en klassiker trots att den floppad när den kom ut.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2019 kl. 12:20:00
The Princess Bride blev en klassiker trots att den floppad när den kom ut.

Vad är Princess Bride för något?

E

Emoji Movie blev en JÄTTESTOR FLOPP. Både publiken och kritikerna hatade den. Inte ens jag gillar den. 2017 fick den en Razzie Awards för Sämsta Film.


Jack and Jill blev också en JÄTTESTOR FLOPP. Den vann i ALLA KATEGORIER på Razzie-Awards 2012

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2019 kl. 12:51:30
Vad är Princess Bride för något?
Det är en Fantasy-Komedi från 1987. I Sverige heter den Bleka dödens minut OBS: ingen Disney-Film

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2019 kl. 12:51:30
Vad är Princess Bride för något?

En fantasy film från 1987. Den är inte tecknad. Men jag visste in om det här var en tråd om bara tecknad filmer som flopade
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TrondM

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 januari 2019 kl. 12:52:35
Emoji Movie blev en JÄTTESTOR FLOPP. Både publiken och kritikerna hatade den. Inte ens jag gillar den. 2017 fick den en Razzie Awards för Sämsta Film.

I wish.

Økonomisk sett ble den ble ikke en flopp i det hele tatt. Den spilte inn 86 millioner dollar i USA og 131 millioner dollar i resten av verden. Med et produksjonsbudsjett på 50 millioner dollar, er det et helt greit resultat, og langt unna å kalles "flopp".

Mars Needs Moms er et eksempel på en skikkelig flopp. Den spilte inn totalt 39 millioner dollar på verdensbasis, og den kostet 150 millioner dollar å produsere.


E

Citat från: TrondM skrivet  6 januari 2019 kl. 13:35:39
I wish.

Økonomisk sett ble den ble ikke en flopp i det hele tatt. Den spilte inn 86 millioner dollar i USA og 131 millioner dollar i resten av verden. Med et produksjonsbudsjett på 50 millioner dollar, er det et helt greit resultat, og langt unna å kalles "flopp".
Ja men även om den tjänade massa pengar så blev den ju inte omtyckt av varken publiken eller kritikerna. Och på många recensioner så fick den 1 av 5 eller 2 av 5

Richardo

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 januari 2019 kl. 13:49:13
Ja men även om den tjänade massa pengar så blev den ju inte omtyckt av varken publiken eller kritikerna. Och på många recensioner så fick den 1 av 5 eller 2 av 5

Det är pengar som styr, inte människors åsikter. Om de inte gillade den, så skulle de inte gå och se den. Det är meningen att man ska bestämma sig för att se en film eller inte när man se trailern.

Daniel Hofverberg

Man kan som sagt knappast kalla Emoji Movie för någon flopp. Att recensenter tyckt illa om filmen säger ju ingenting om vad publiken tycker, och eftersom filmen gått med så pass mycket i vinst lär ju inte alla ha tyckt illa om den...

Själv tyckte jag för övrigt att den har helt okej och fullt sevärd, om än inte lika bra som jag hade hoppats på.

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2019 kl. 15:52:07
Man kan som sagt knappast kalla Emoji Movie för någon flopp. Att recensenter tyckt illa om filmen säger ju ingenting om vad publiken tycker, och eftersom filmen gått med så pass mycket i vinst lär ju inte alla ha tyckt illa om den...

Själv tyckte jag för övrigt att den har helt okej och fullt sevärd, om än inte lika bra som jag hade hoppats på.
Jo du har rätt. Det finns många filmer som inte blev särskilt omtyckta men som JAG gillar. Som Katten i hatten och Stuart Little till exempel

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 januari 2019 kl. 19:11:32
Jo du har rätt. Det finns många filmer som inte blev särskilt omtyckta men som JAG gillar. Som Katten i hatten och Stuart Little till exempel

Bland exempel på filmer som floppat men som jag personligen tycker mycket bra om finns exempelvis Bernard och Bianca i Australien, som enligt mig rentav är bättre än första filmen!  ;)

moviefan

Kan det vara så att Anastasia är den Bluth film, som det har gått mest bra för ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  6 januari 2019 kl. 19:29:15
Kan det vara så att Anastasia är den Bluth film, som det har gått mest bra för ?

Antagligen, av allt att döma verkar det stämma... (Bartok har, liksom Kronk, t.o.m. fått en egen film)