Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem är sämst som Tigger?

Startat av TonyTonka, 14 juni 2011 kl. 11:21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är sämst som Tigger?

Steve Kratz
0 (0%)
Jan Malmsjö
1 (20%)
Anders Beckmann (?)
0 (0%)
Peter Wanngren
2 (40%)
Thomas Hellberg
2 (40%)
Rolf Lydahl
0 (0%)

Antal personer som röstat: 5

TonyTonka

Vem är sämst som Tigger?

Själv tycker jag att Rolf Lydahl är sämst som Tigger, förmodligen eftersom att jag har vuxit upp med Wanngren och Hellberg, men jag gillar inte Lydahl i rollen.

Vad tycker ni?

PS. Anledningen till att jag skrev (?) efter Anders Beckmann är att det inte är bekräftat om han gjorde rollen DS.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

JRL

Jag tycker att det är skittråkigt med "Vem är sämst som"-trådar. (Egentligen är det lika tråkigt med "Vem är bäst som"-trådar, men jag står ut med dem.)

"Vem är sämst som"-trådar riskerar bara att skada sidans/forumets anseende, det är jag helt övertygad om.

Cadpig

Egentligen håller jag med angående "Vem är sämst"-genren, men nu när tråden finns vill jag säga att av de tre jag har hört är Thomas Hellberg sämst. Rätt platt och endimensionell. Nu har ju "Boken om Puh" inte mycket till manus men jag känner ändå en viss irritation när jag hör honom sluddra fram sina tråkiga repliker som inte alls är särskilt Tigriga.

Daniel Hofverberg

Citat från: JRL skrivet 15 juni 2011 kl. 03:01:57
Jag tycker att det är skittråkigt med "Vem är sämst som"-trådar. (Egentligen är det lika tråkigt med "Vem är bäst som"-trådar, men jag står ut med dem.)

"Vem är sämst som"-trådar riskerar bara att skada sidans/forumets anseende, det är jag helt övertygad om.
Jag är benägen att hålla med, och jag är också skeptisk till sådana här trådar. Efter viss tvekan godkänner jag dock ett fåtal sådana trådar, under förutsättning att alla är noggranna med att motivera sina åsikter. Annars är det alltför lätt att tråden går överstyr och börjar likna personangrepp. Dock får det inte bli något stort antal sådana här trådar, utan ett begränsat fåtal räcker (med andra ord inte lika många som "Vem är bäst som"-trådarna). Och alla måste vara mer noggrann med motiveringar och att hålla sig till konstruktiv kritik än i övriga trådar, så att inte personerna som omnämns i trådarna tar illa upp om de skulle besöka forumet.

Personligen tycker jag absolut sämst om Peter Wanngren. Han är längst ifrån originalrösten, och bibehåller inte alls rätt röstkaraktär och känsla gentemot det amerikanska originalet. Faktum är att han och Olli Markenros gör att jag överhuvudtaget inte står ut med att se på KM Studios första dubbning av serien, utan då måste jag byta till engelskt ljudspår (om det går)...

Alla andra förutom Peter Wanngren tycker jag har varit relativt bra som Tigger, men ingen kommer förstås upp i samma klass som den lysande Steve Kratz.

Elios

Håller med föregående talare att såna här ämnen kan vara lite drastiska i och med att precis som Daniel säger om dem skulle besöka sidan ta illa upp. Själv kommer jag ALDRIG starta sånt här ämne skulle vara bättre med ett ämne som ''Vem skulle du vilja höra som Tigger'' till exempel.
Själv vet jag inte men tycker inte Thomas Hellberg passar helt som Tiger även om han gör det helt okej.