Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Efter knappt tre dygn har jag än så länge bara fått in två ynka tävlingsbidrag till tävlingen... :(

Jag hoppas att fler är på gång, för fortsätter det i den här stilen lär ju inte chanserna direkt öka till fler tävlingar framöver.

Nu inser jag förstås att det kan ta lite tid att förbereda foton eller teckningar, så det är ju inget som går på nolltid. Därför är det ju fullt möjligt att det är fler på gång, som inte hunnit skicka in bidragen än. Men för er som inte har sådana planer än så länge vill jag be er att tänka om, och ställa upp i tävlingen trots allt. Tänk på att antal inkomna tävlingsbidrag kan tänkas påverka chanserna för att få arrangera fler tävlingar framöver...

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 november 2017 kl. 02:12:41
Efter knappt tre dygn har jag än så länge bara fått in två ynka tävlingsbidrag till tävlingen... :(

Jag hoppas att fler är på gång, för fortsätter det i den här stilen lär ju inte chanserna direkt öka till fler tävlingar framöver.

Nu inser jag förstås att det kan ta lite tid att förbereda foton eller teckningar, så det är ju inget som går på nolltid. Därför är det ju fullt möjligt att det är fler på gång, som inte hunnit skicka in bidragen än. Men för er som inte har sådana planer än så länge vill jag be er att tänka om, och ställa upp i tävlingen trots allt. Tänk på att antal inkomna tävlingsbidrag kan tänkas påverka chanserna för att få arrangera fler tävlingar framöver...

Sista datumet är 19 November för att lämna in sitt bidraget, så det finns gott om tid kvar. Kanske ditt utlåtande var lite för tidigt, eftersom andra kanske har fullt upp med annat.

Hoppas att du har möjligheten att göra klart den andra tävlignen snart. :)

Daniel Hofverberg

Jo, visst är det gott om tid kvar; det var inte dit jag ville komma... Poängen var bara att det är en oroväckande trend, för när jag senast hade tävlingar för 2 - 3 år sedan hade jag under samma tidsperiod (tre dygn) fått in nästan 10 gånger så många bidrag...

Men jag hoppas att antalet tävlingsbidrag ökar kraftigt snart...

Richardo

Hur lång tid kommer det att mellan att tävlingen har avslutats och vinnarna har korrats, eftersom du måste läsa igenom alla bidragen? Det står bara att man kommer få ett mail, men inte hur lång tid efter att tävlingen har avslutats.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 november 2017 kl. 02:12:41
Men för er som inte har sådana planer än så länge vill jag be er att tänka om, och ställa upp i tävlingen trots allt. Tänk på att antal inkomna tävlingsbidrag kan tänkas påverka chanserna för att få arrangera fler tävlingar framöver...

Jag hade gärna ställt upp i tävlingen, om det inte vore för det faktumet att priset är totalt ointressant i mina ögon, då jag inte gillar zombiefilmer och sådant överhuvudtaget. Men jag hoppas ändå för tävlingarnas framtid att det blir fler tävlande i den här tävlingen. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2017 kl. 15:19:33
Jag hade gärna ställt upp i tävlingen, om det inte vore för det faktumet att priset är totalt ointressant i mina ögon, då jag inte gillar zombiefilmer och sådant överhuvudtaget. Men jag hoppas ändå för tävlingarnas framtid att det blir fler tävlande i den här tävlingen. :)
Du kan ju alltid sälja Blu-Ray-boxen om du skulle vinna och inte är intresserad av den - du borde kunna få några hundra för den, då boxen kostar runt 400 kr i affärerna.

Annars har jag också överblivna exemplar av andra filmer, som jag kan erbjuda istället för The Walking Dead-boxen om du skulle vinna och är intresserad.

Citat från: Richardo skrivet  5 november 2017 kl. 13:20:51
Hur lång tid kommer det att mellan att tävlingen har avslutats och vinnarna har korrats, eftersom du måste läsa igenom alla bidragen? Det står bara att man kommer få ett mail, men inte hur lång tid efter att tävlingen har avslutats.
Det beror på hur många tävlingsbidrag som kommer in, och hur svårbedömligt det är. Om tre stycken bilder sticker ut ganska rejält, så att det inte blir mycket att fundera över, så går det förmodligen på ett par dagar efter att tävlingen avslutats. Blir det många tävlingsbidrag och/eller många som är ungefär jämnbra kan det ta lite tid att begränsa sig.

Blir det svårt för mig att avgöra kan jag behöva utse ytterligare någon jurymedlem, för att hjälpa till att utse vinnare.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 november 2017 kl. 17:15:45
Du kan ju alltid sälja Blu-Ray-boxen om du skulle vinna och inte är intresserad av den - du borde kunna få några hundra för den, då boxen kostar runt 400 kr i affärerna.

Annars har jag också överblivna exemplar av andra filmer, som jag kan erbjuda istället för The Walking Dead-boxen om du skulle vinna och är intresserad.
Det beror på hur många tävlingsbidrag som kommer in, och hur svårbedömligt det är. Om tre stycken bilder sticker ut ganska rejält, så att det inte blir mycket att fundera över, så går det förmodligen på ett par dagar efter att tävlingen avslutats. Blir det många tävlingsbidrag och/eller många som är ungefär jämnbra kan det ta lite tid att begränsa sig.

Blir det svårt för mig att avgöra kan jag behöva utse ytterligare någon jurymedlem, för att hjälpa till att utse vinnare.

Jag förstår att du söker tävlande, men du ska inte behöva i princip bönfalla de att tävla och skapa ett begär (framförallt när det inte har framkommit från allra första början). Om de inte vill tävla, så vill de inte. De kanske har andra skäl för att de inte ställer upp...

Ha tålamod... Människor kanske har annat att göra.


Richardo

Om man ritar en teckning, är det bara ett självporträtt man får rita, eller får man rita en gruppbild också?

TonyTonka

#38
Är det otillåtet att till exempel använda en "zombiefieringsapp" för att ändra bilder när man skickar in?  ???

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 november 2017 kl. 17:15:45
Du kan ju alltid sälja Blu-Ray-boxen om du skulle vinna och inte är intresserad av den - du borde kunna få några hundra för den, då boxen kostar runt 400 kr i affärerna.

Annars har jag också överblivna exemplar av andra filmer, som jag kan erbjuda istället för The Walking Dead-boxen om du skulle vinna och är intresserad.



Men på tävlingssidan står det ju att "Vinsterna kan inte bytas ut mot andra vinster eller kontanter" ?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jo, jag vet vad det står. Men jag kan också besluta om undantag, om det är sådant som jag ändå har exemplar till övers av. Det kan vi i så fall ta via PM eller e-post.

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2017 kl. 19:56:43
Är det otillåtet att till exempel använda en "zombiefieringsapp" för att ändra bilder när man skickar in?  ???
Det går bra, även fast jag förstås föredrar om man gör det på naturlig väg.

Citat från: Richardo skrivet  5 november 2017 kl. 18:26:55
Om man ritar en teckning, är det bara ett självporträtt man får rita, eller får man rita en gruppbild också?
Gruppbilder går bra, och du kan också rita av någon annan; bara det har zombietema.

Richardo

Det tror jag INTE, eftersom man kan argumentera det som fusk. Det är meningen att du ska göra allt själv för hand och ta oredigerat foto på dig själv. Om du använder en app, bryter du mot tävlingens regler, eftersom bilden blir redigerad och appen en del av copyrighten, vilket betyder att du inte är upphovsmannen för bilden du laddar upp.

Men jag tror det är bäst att Daniel svarar på det.

Richardo

Svar på "Är det otillåtet att till exempel använda en "zombiefieringsapp" för att ändra bilder när man skickar in?  ???"

Richardo

Svar på "Det går bra, även fast jag förstås föredrar om man gör det på naturlig väg."

Nja. Det är mer som en genväg, och inte direkt rättvisst åt de andra som faktiskt lägger i möddan att göra saker och ting för hand.

Jag hoppas att juryn kommer ha det i åtanke när bestämmer sig.

När man håller tävlingar där man tar ett foto på sig självt, är det underförstått att bilderna ska vara oredigerade.

TonyTonka

Citat från: Richardo skrivet  5 november 2017 kl. 20:47:27
Svar på "Det går bra, även fast jag förstås föredrar om man gör det på naturlig väg."

Nja. Det är mer som en genväg, och inte direkt rättvisst åt de andra som faktiskt lägger i möddan att göra saker och ting för hand.

Jag hoppas att juryn kommer ha det i åtanke när bestämmer sig.

När man håller tävlingar där man tar ett foto på sig självt, är det underförstått att bilderna ska vara oredigerade.

Då undrar jag om det är rättvist åt dem som lägger ner mödan att måla en bild, om man dessutom kan sminka sig och skicka in en bild, vilket enligt mig är lättare. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Richardo

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2017 kl. 21:13:18
Då undrar jag om det är rättvist åt dem som lägger ner mödan att måla en bild, om man dessutom kan sminka sig och skicka in en bild, vilket enligt mig är lättare. ^^

Det är bara som ett alternativ.

Om sminkning är så lätt, då antar jag att du inte behöver ha med en app som hjälpmedel. :)