Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scrooge McDuck... Har jag drömt eller vad var det jag såg

Startat av sickstew, 18 april 2018 kl. 23:48:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

sickstew

Tja.

Vill minnas att jag nån gång såg på Disney klubb/Disney dags på 90-tal,  nått med att Scrooge McDuck försöker bryta sig in i ett kassavalv, han använder alla möjliga metoder, och till sist tar han sig in och där finns Olja som rinner som en fontän.... Är detta en "dröm" jag hade som liten, eller vad var det jag såg mån tro?

Erik Friman

Citat från: sickstew skrivet 18 april 2018 kl. 23:48:46
Tja.

Vill minnas att jag nån gång såg på Disney klubb/Disney dags på 90-tal,  nått med att Scrooge McDuck försöker bryta sig in i ett kassavalv, han använder alla möjliga metoder, och till sist tar han sig in och där finns Olja som rinner som en fontän.... Är detta en "dröm" jag hade som liten, eller vad var det jag såg mån tro?

Du har inte drömt utan har sett från det som gick på Disneydags våren 1996 och heter Bonkers, Marsupilami & Co. (Raw Toonage). Joakim von Anka (Scrooge McDuck) och andra disneyfigurerna leder varje avsnitt som programpresentatörer.

sickstew

Intressant , koll vilket avsnitt de jag skriver om kan tänkas finnas i? På engelska kanske de går söka fram?:-D

sickstew

Tackar.
En sökning på Raw Toonage Scrooge på youtube så fann jag det jag letade. På engelska visserligen, men undrat länge vad detta vaga minne kom ifrån. :)