Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kim Possible

Startat av Amanda, 20 november 2010 kl. 13:42:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Amanda

#15
Japp, fick ett varningsmeddelande om att katalogen var full både när jag försökte lägga upp alla klippen i ett inlägg och när jag försökte med att skapa ett nytt inlägg för tredje filen – men nu fungerade det tydligen när jag provade igen.  :-\ Har lagt ihop inläggen nu.

Monkey Fist är med i 10 avsnitt (http://www.imdb.com/character/ch0070653/filmoseries#tt0278866) samt filmen Tidsapan av totalt 86 avsnitt och två filmer, så det är ju inte en särskilt stor karaktär.
Annars tycker jag att de lyckats lösa skådespelarbytena bra (eller om det är jag som har dåligt minne och hör illa) bortsett från Johan Hedenberg eftersom han redan har en stor roll i serien och låter markant annorlunda. Jan, Claes och Joakim har alla lyckats fånga den högfärdiga ton som karaktären har riktigt bra, tycker jag.

Daniel Hofverberg

Är man med i 10 avsnitt så tycker jag inte att det bör klassas som någon alltför liten roll, då lösningen med att låta vilka skådisar som helst som har tid kvar på sitt dubbpass dubba någon roll oftast brukar vara begränsat till pytteroller med enstaka repliker här och var. Nu var det visserligen länge sen jag såg serien, men Monkey Fist har väl betydligt fler än bara någon enstaka replik, om inte jag minns helt galet? I så fall känns det ju som en dålig lösning när så många skådisar spelar samma rollfigur.

Frågan är som sagt om detta bara gäller KM Studio, eller om det förekom mer än en skådis även under de senare Sun Studio-dubbade avsnitten (vilket innebär avsnitt dubbade fr.o.m. sommaren 2004).

Amanda

Mjo, allt är ju relativt och jag som gillar serien skulle inte klassa Monkey Fist som en liten karaktär, (och jag hade defenetivt föredragit att Jan Modin fortsatt i rollen) så antingen beror det på likgiltighet/tidsbrist vid dubben eller så har de haft riktig otur med de fyra avsnitten som är på DVD:n jag köpte.
Ändå tycker jag att de seriösa röstbytena med Monkey Fist är betydligt bättre än vid många andra fall så det känns ju som om de ansträngt sig för att det ska låta lika, Johan Hedenberg är ju en av de mest regelbundna skådespelarna i serien så han verkar som en uppenbar nödlösning.

Du kanske skulle kunna höra med KM Studios, Sun Studios brukar vad jag förstår inte lämna ut credituppgifter?

TonyTonka

Någon som vet vilka som gör rösterna till följande biroller i Kim Possible?

Gill
DNAmy
Senior Senior sr
Senior Senior Jr
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 24 april 2011 kl. 19:57:29
Någon som vet vilka som gör rösterna till följande biroller i Kim Possible?

Gill
DNAmy
Senior Senior sr
Senior Senior Jr

Bump! Jag undrar fortfarande om någon vet de svenska rösterna till Gäl/Jim och Senior Senior Jr ?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D