Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Reklam

Startat av Mathilda Gustafsson, 1 december 2023 kl. 13:40:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Är det bara för mig det ser ut så här när man öppnar en kreditlista på mobilen? Att nästan hela sidan fylls med reklam som täcker allt annat och göra att själva listan inte går att läsa?

Screenshot_Chrome.jpg

Daniel Hofverberg

Aj då, det såg inte alls kul ut... :(

Kör du iPhone eller Android? För jag har själv inte lyckats återskapa det där, men däremot fått mail från en person som visade på ett snarlikt exempel.

Jag har en teori om vilken annonstyp som orsakar problemet, så jag har ändrat inställningarna i Google och tagit bort den annonstypen nu. Det kan ta upp till en timme innan det får effekt, men prova igen om en timme och se om det har blivit bättre eller inte. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2023 kl. 14:43:12Aj då, det såg inte alls kul ut... :(

Kör du iPhone eller Android? För jag har själv inte lyckats återskapa det där, men däremot fått mail från en person som visade på ett snarlikt exempel.

Jag har en teori om vilken annonstyp som orsakar problemet, så jag har ändrat inställningarna i Google och tagit bort den annonstypen nu. Det kan ta upp till en timme innan det får effekt, men prova igen om en timme och se om det har blivit bättre eller inte. :)
Det är Android och fenomenet händer när jag använder Chrome eller Google.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 december 2023 kl. 14:50:14Det är Android och fenomenet händer när jag använder Chrome eller Google.
Blev det bättre efter ändringen jag gjorde i eftermiddags, eller fortfarande lika?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2023 kl. 22:20:13Blev det bättre efter ändringen jag gjorde i eftermiddags, eller fortfarande lika?
Ja nu kan man se hela sidan och det är bara en reklam högst upp på sidan som inte täcker något och som går att ta bort

Racnar

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 december 2023 kl. 13:40:05Är det bara för mig det ser ut så här när man öppnar en kreditlista på mobilen? Att nästan hela sidan fylls med reklam som täcker allt annat och göra att själva listan inte går att läsa?

Screenshot_Chrome.jpg
Det var inte bra att du skapade den här tråden nu har Daniel tagit bort reklamen och han kommer inte få lika mycket intäkter

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 december 2023 kl. 22:22:18Ja nu kan man se hela sidan och det är bara en reklam högst upp på sidan som inte täcker något och som går att ta bort
Jättebra, då var det Multiplex-annonser som spökade; som jag misstänkte. :)
(Den typen av annonser fungerar lite si och så på Moviezine också, där man i mobil får scrolla i en evighet förbi lite drygt femtioelva tusen annonser...)

Nu när jag vet vilken annonstyp som krånglar ska jag anmäla det till Google, för deras löfte är ju att inga annonser någonsin ska skymma innehåll; vilket tydligen inte fungerar riktigt så bra i praktiken som i teorin...

Inte för att jag vet hur högt de prioriterar att lösa problemet, men det är värt ett försök.

Citat från: Racnar skrivet  1 december 2023 kl. 22:37:40Det var inte bra att du skapade den här tråden nu har Daniel tagit bort reklamen och han kommer inte få lika mycket intäkter
Nja, det blir ju ännu färre intäkter om alla blir så irriterade så att de lämnar sajten helt och hållet...

Tanken bakom Googles annonser är ju att de aldrig ska skymma innehåll, utan bara lägga sig där det finns "fri" yta - just därför är det mycket värdefullt att jag får veta om det är så att någon annons inte följer det löftet utan lägger sig ovanpå innehåll.