Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Cadpig

Startat av HangoverFan, 20 augusti 2016 kl. 00:25:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HangoverFan

Nån som känner den killen från Katrineholm? Han har inte bara skapat kaos på magicmovies.se utan tydligen även här också. Gjorde några gästinlägg på Lejonvakten under namnet FeminismIsCancer (som nu hade tagits bort) för inte så länge sen. Har han blivit bannlyst från sitt konto här? Den killen måste ha mått jättedålig när han håller på att attackera människor på nätet hela tiden. Han har stor kärlek för Burton, Depp och heffaklumpar och stor hat för Harry Potter, Avengers, Fast & Furious, Transformers, Nolan ( :o) och naturligtvis feminism. Han tror att han skall ha rätt (FAST det har han inte) när det handlar om hans egna åsikter. Är det ingen som kan sätta honom på plats? Typ ringa hans föräldrar och förklara om hans beetende, fast han är 28?

TonyTonka

Tja, även om han bannas lär han skapa sjutusen andra konton, så det lär inte spela någon roll ändå.  :-\

Jag läste på MagicMovies för något år sedan att Cadpig/101dalmatiner/Patch etc skickat hotfulla PM till medlemmar där, är det någon på det här forumet som råkat ut för det?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ja, Cadpig är bannlyst från det här forumet sedan några månader tillbaka - jag avvaktade in i det sista med att göra det, då jag verkligen inte tycker om att bannlysa folk plus att han åtminstone tidigare skrivit mycket vettigt också och verkar insatt i dubbningar, men när han ytterligare en gång kom med påhopp och personangrepp mot Ellen Bergström i en tråd (trots varningar) kunde jag inte låta det passera längre.

Före bannlysningen hade jag och moderatorn Erika efter samråd stängt av hans PM-funktion sedan ytterligare några månader bakåt i tiden, efter att vi fick in rapporter om att han hotat åtminstone en person och använt fullständigt oacceptabelt språkbruk som åtminstone i mina ögon balanserar på gränsen till straffbart för olaga hot.

Det har också kommit till min kännedom att han PMat åtminstone ett par personer här och bett dem att mot betalning registrera nya användarkonton åt honom på MagicMovies.se, för att komma runt deras IP-banning mot honom - något som givetvis är högst olämpligt och som jag varnat MagicMovies webbmaster om, men som samtidigt inte direkt är något jag kan agera mot då det ju inte direkt berör Dubbningshemsidan.

Jag har nu också bannlyst IP-adressen Cadpig använt när han nu postat som gäst under namnet FeminismIsCancer (som för övrigt givetvis är ett helt oacceptabelt användarnamn).

Förhoppningsvis räcker det här för att hålla honom borta, men annars kanske jag tvingas ta till mer drastiska åtgärder. I värsta fall kan det bli nödvändigt att stänga av möjligheten för gäster att skriva inlägg, så att alla måste registrera sig för användarkonton, men jag hoppas att det inte ska behövas då det ju även skulle drabba många oskyldiga.

moviefan

#3
Kan man inte förhindra att man inte kan registrera vilka namn som helst ?

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 20 augusti 2016 kl. 10:38:18
Kan man inte förhindra att man inte kan registrera vilka namn som helst ?
Ja, det kan man, genom att ställa in dessa som reserverade ord. Jag har redan gjort så med "FeminismIsCancer", men tar tacksamt emot förslag på namn han annars använt sig av som kan vara smarta att spärra.

TonyTonka

#5
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2016 kl. 15:36:17
Ja, det kan man, genom att ställa in dessa som reserverade ord. Jag har redan gjort så med "FeminismIsCancer", men tar tacksamt emot förslag på namn han annars använt sig av som kan vara smarta att spärra.

Namn som jag känner till att han använt på Magic Movies är bl.a:

Patch
101dalmatiner
102dalmatiner
Guybrush.Threepwood
En massa varianter på 101dalmatiner (te.x 101, 101__dalmatiner, 1O1dalmatiner etc)
Jigsaw
Randolph_Carter
Guybrush_threepwood
LeChuck
Cadpig (fast det namnet har han ju redan använt här)
Heffridge
potc4EVER

Finns säkert jättemånga fler namn han använt, men hans namn brukar oftast ha någonting att göra med Alice i Underlandet, Pirates of the Carribean, Nalle Puh eller 101 dalmatiner.

Jag skulle för övrigt inte bli förvånad om Cadpig även är den som skapade kontot "Captain_Sparrow" på MagicMovies, en person som också skickat hot, betett sig illa och skapat nya konton  ::)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2016 kl. 03:41:14
Ja, Cadpig är bannlyst från det här forumet sedan några månader tillbaka


Om han har varit bannlyst i flera månader, varför står det då att han var inloggad senast den 1 Augusti 2016, vilket inte ens är en månad sen?  ???

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2016 kl. 03:41:14
jag avvaktade in i det sista med att göra det, då jag verkligen inte tycker om att bannlysa folk


Jag är bara lite nyfiken, har du någonsin tvingats att bannlysa någon annan användare förut? (Ja, förutom spambotar då som Stiligkrispigt, Simpleviolet och så vidare. xD )


För övrigt så förstår jag det här inlägget mycket bättre nu när jag vet Cadpigs historik av personangrepp.  ::)

http://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=261.msg6624#msg6624

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Va? Oj? Vad står på? Har inte sett mycket av det här men visste inte att Capdig var en sån idiot. Har märkt att han haft dumma, onödiga inlägg. Men jag kommer inte på så många andra användarnamn han har mer en det TonyTonka sa.  :P

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 20 augusti 2016 kl. 16:45:40
Om han har varit bannlyst i flera månader, varför står det då att han var inloggad senast den 1 Augusti 2016, vilket inte ens är en månad sen?  ???

Jag är bara lite nyfiken, har du någonsin tvingats att bannlysa någon annan användare förut? (Ja, förutom spambotar då som Stiligkrispigt, Simpleviolet och så vidare. xD )
Jag är inte säker på exakt hur forumprogramvaran SMF fungerar, men min bästa gissning är att datumet uppdateras när någon faktiskt försöker att logga in, vare sig man lyckas eller inte, så att 1 augusti alltså var när Cadpig senast försökte att logga in; trots att han förstås inte lyckats.

Nej, jag tror nog det här är första gången jag tvingats bannlysa någon, utöver rena spammare. Jag brukar som sagt dra mig för att ta till så pass drastiska metoder, i synnerhet när det gäller någon som faktiskt verkar kunnig och ibland har skrivit värdefulla inlägg.

Hans Tolvaly

Aha goda nyheter. Skönt att veta att han inte är välkommen här längre, har aldrig gillat honom trots att han må haft några vettiga saker att säga angående dubbning. Alldeles för mycket påhopp och kränkningar mot andra.
Citat från: Elios skrivet 20 augusti 2016 kl. 22:59:46

Va? Oj? Vad står på? Har inte sett mycket av det här men visste inte att Capdig var en sån idiot.
Hah om du vill se riktigt vad för dumma saker han bl.a gjort, så kolla in avsnitt 5 -säsong2- av Trolljägarna på TV3Play.

Elios

Såg avsnittet nu precis. Intressant. Har alltid trott att han hette Capdig men har nog inte läst så noga, var nog för att han var dum i huvet. Men nu vet jag att det är Cadpig som är hans rätta namn här.

Daniel Hofverberg

Citat från: Hans Tolvaly skrivet 27 november 2016 kl. 20:08:54
Aha goda nyheter. Skönt att veta att han inte är välkommen här längre, har aldrig gillat honom trots att han må haft några vettiga saker att säga angående dubbning. Alldeles för mycket påhopp och kränkningar mot andra. Hah om du vill se riktigt vad för dumma saker han bl.a gjort, så kolla in avsnitt 5 -säsong2- av Trolljägarna på TV3Play.
En gång i tiden tyckte jag att Cadpig hade mycket vettigt att komma med, och inte höll på särskilt mycket med påhopp. Kollar man på hans inlägg från några år bakåt är de flesta inlägg oskyldiga, och han verkar ju ha mycket kunskap kring dubbningar. Men tyvärr har hans beteende och attityd förändrats med åren, och med tiden har det kommit fler och fler personangrepp och kränkningar.

De grövsta påhoppen har dessutom inte skett via inlägg utan via PM, där åtminstone ett par PM innehållit bland det grövsta språkbruk jag någonsin sett. Minst ett PM är i mina ögon åtalbart för olaga hot. Det var efter det som vi stängde av hans PM-funktion, men efter några månader hjälpte det inte heller då han återgick till att posta påhopp via inlägg igen.

Sen verkar ju Cadpig verkligen ha någonting emot Ellen Bergström, som runt hälften av alla personangrepp har handlat om. Och självklart kan inte alla tycka om alla skådespelare, men man bör åtminstone kunna motivera sina åsikter och komma med saklig kritik istället för att hoppa på någon oprovocerat; i synnerhet någon som (mig veterligen) inte använt sig av det här forumet och därmed inte kan försvara sig...

Avengersfan

Jag var inte varit inne på magicmovies.se ett tag förran i kväll och där har han skickat ett nytt hotfullt pm till mig. Man kan lika gärna ta tag på hans föräldrar och prata om hans beteende, för att han uppför sig som en barnunge, fast han blir 30 om ett år. Ingen här som känner till föräldrarna? Om nån av dom lever faktiskt?

TonyTonka

Jag såg att Cadpig försökte logga in igår kväll, är han fortfarande bannad?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  2 februari 2017 kl. 12:29:03
Jag såg att Cadpig försökte logga in igår kväll, är han fortfarande bannad?
Jodå, det är han.

moviefan

Har nu sett att hans senaste inloggning var i tisdags, 13 juni 2017 kl. 09:59:32.