Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Orättvist

Startat av clash, 4 augusti 2006 kl. 10:46:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clash

I resentionen om My little pony-ett äventyr skriver du Bara att slippa höra Monica Forsberg i 4 - 5 olika roller, som i originaldubben, måste ju onekligen vara en stor fördel...! Det reagerade jag på. Du skriver ju inte att t ex Charlotte Adrai Svensson har 13 roller i omdubben utan det e just Monica. Tycker det e lite väl mkt gnäll på samma personer hela tiden fast det ofta förekommer att dubbnings-skådisar har flera olika roller.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Citat från: clash skrivet  4 augusti 2006 kl. 10:46:44
Du skriver ju inte att t ex Charlotte Adrai Svensson har 13 roller i omdubben

Ursäkta mig, jag håller på att identifiera rösterna i omdubben (och jag är snart färdig) och Charlotte Ardai-Jennefors spelar verkligen inte så många roller i omdubben, hon har "bara" 5 roller. 

clash

Jaha, då hörde jag väl fel, men det är ändå fler roller och det är ju långt ifrån bara Monica Forsberg som har flera roller.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Skillnaden är att Charlotte Ardai Jennefors är bra på att göra till rösten (i mitt tycke), medan Monica Forsberg inte är det. Det gör att Monica sällan passar till mer än en rollfigur per film. Det är anledningen till att jag uttryckte mig på det där sättet - det har alltså inte att göra med antalet rollfigurer, utan på hur bra skådisarna är på att göra till rösten. När jag såg omdubben första gången, tänkte jag i alla fall inte på att Charlotte hade mer än en roll, vilket får ses som positivt.

Men jag medger att jag uttryckt mig klumpigt, och att jag kunde ha förtydligat vad jag menar. Jag ska skriva om recensionen, så fort som tillfälle ges. Men innan dess vill jag helst veta vem som spelar vem i omdubben, så jag ser fram emot Erikas lista.

clash

Aha, amen då förstår jag. vill också se Erikas lista.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Jag känner mig ganska färdig med den listan nu så jag kommer att slänga upp listan alldeles strax i My Little Pony the Movie-tråden. 

Elios

Har sätt lite av denna faktiskt. Ingen höjdare direkt. Men jag håller med om att Charlotte Ardai Jennefors är bra på att förställa rösten.
Likaså Monica Forsberg.  8)