Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Fel på "Svenska röster och credits".

Startat av Erika, 5 april 2007 kl. 17:26:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Erika

När jag skulle gå in på den här avdelningen på hemsidan möttes jag av detta fel:





Daniel Hofverberg

Tyvärr har databasen havererat (eller åtminstone den del av den som sköter den sidan), och alla creditlistor har försvunnit.  :(

Jag har nu återställt den senaste säkerhetskopian jag hade av Svenska röster och credits, vilket var från den 23 december 2006. Allting som tillkommit sedan dess måste jag tyvärr lägga in på nytt, vilket kan ta ett litet tag.

Själva rollistorna är dock lagrade separat (gudskelov!), så de finns kvar - det är alltså "bara" listan på vilka creditlistor som finns som försvunnit.

Daniel Hofverberg

Nu tror jag att "Svenska röster och credits" ska vara komplett igen, och att alla credits återigen finns där.  :)

Men eftersom jag matat in allting från 24 december och framåt manuellt, så finns alltid risken att jag missat något. Ser du eller någon annan någon creditlista som saknas nu, och som funnits där förut, så säg till.

Elios

Vet inte riktigt om det är meningen men ska nu creditslistorna bara vara en på varje rad och inte sida vid sida som innan.
Antar att det kanske var det som skulle göras för att mobilanpassa sidan. ;)

Daniel Hofverberg

Ja, i samband med mobilanpassningen valde jag att ändra så att det bara visas en creditlista per rad istället för två; och istället visa originaltitel och produktionsår som förut var tämligen osynligt.

Dels var det lättare att få mobilanpassningen att fungera då, då jag i sådana fall bara kan dölja originaltitel i mobil så visas allt annat som vanligt. Annars hade jag behövt visa helt olika versioner via mobil och på dator, vilket blir betydligt mer svårhanterligt och lättare att något går fel. Och dels tyckte jag också att det blir mer överskådligt med bara en titel per rad - då blir visserligen sidan dubbelt så lång, men det blir inte längre otydligt att det är två olika filmer till vänster och höger (som några personer klagat på); och lättare att hitta då två spalter i bokstavsordning kan göra det något svårare att hitta åt specifika titlar.

Det går dock att få tillbaka sidan som den såg ut förut, med två titlar per rad, genom att klicka på länkarna längst upp på sidan (som är osynliga i mobil).