Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bäst som Woody i Toy Story

Startat av TonyTonka, 30 januari 2015 kl. 15:25:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Skifs (I Toy Story, Toy Story 2, Toy Story Treats)
13 (92.9%)
Jan Mybrand (I Toy Story 3, de nyaste kortfilmerna, Disney Infinity, mm)
1 (7.1%)
Johan Hedenberg (I vhs-trailern för "Buzz Lightyear: Rymdjägare - Äventyret börjar" )
0 (0%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 14

TonyTonka

Ja, vem är egentligen bäst som Woody i Toy Story?

Själv lägger jag min röst på Björn Skifs pga. Nostalgi. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Här är det ärligt talat ingenting att diskutera om i min åsikt- Björn Skifs är klart outstanding och dessutom mest lik originalrösten.

Jan Mybrand var dock bättre än jag hade väntat mig i rollen och är mer än godkänd i mina ögon, även om han inte riktigt kommer upp i Björn Skifs nivå.

Elios

Ingen tvekan om att det är Björn Skifs som är bäst.

Cadpig

Skifs. Sjukt tråkigt att han hoppade av serien.

TonyTonka

Citat från: Cadpig skrivet  2 februari 2015 kl. 15:13:34
Skifs. Sjukt tråkigt att han hoppade av serien.


Blev han inte sparkad av Disney?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Cadpig

Citat från: TonyTonka skrivet  4 februari 2015 kl. 01:11:03

Blev han inte sparkad av Disney?


Nu minns jag inte så noga (det är ju bra många år sedan) men blev det inte något bråk vilket ledde till att han hoppade av? Kanske fick han sparken. Ibland låter det olika beroende på vems version man får.

114d

Citat från: Cadpig skrivet 25 februari 2015 kl. 19:48:53

Nu minns jag inte så noga (det är ju bra många år sedan) men blev det inte något bråk vilket ledde till att han hoppade av? Kanske fick han sparken. Ibland låter det olika beroende på vems version man får.
vad skulle kunna ha gjort att han fick sparken?

Elias Prenbo

Jan Mybrand är okej som Woody (hans bästa roll i mitt tycke är utan tvekan Randall i Monsters Inc), han passar iallafall bättre som Woody än Olli Markenros respektive Jan Jönsson som Nalle Puh till exempel, men personligen hade jag ändå föredragit om Björn Skifs fick fortsätta som Woody. Nåja, det är iallafall skönt att Fredrik Dolk fick fortsätta som Buzz Lightyear, han är ju oersättlig enligt mig.

Jag skulle heller aldrig gå med på att ta bort Anna Book som Jessy/Jessie (hur stavas hon?), Stefan Frelander som Rex, Olli Markenros som Ham, Thomas Engelbrektson som Mr Potato Head eller Gunnel Fred som Mrs Potato Head.

När det gäller Slinkey så tycker jag att både Rune Ek (i ettan) och Guy De La Berg (i 2an & 3an) passar mycket bra som honom. Synd att Guy De La Berg är död nu, och Toy Story 4 ska komma 2017 (om 2 år alltså) och vem ska då spela Slinkey? (för jag antar att Rune Ek nu är för gammal för rollen). Jag får hoppas på det bästa!

TonyTonka

Citat från: Elias Prenbo skrivet  8 juni 2015 kl. 20:11:00

När det gäller Slinkey så tycker jag att både Rune Ek (i ettan) och Guy De La Berg (i 2an & 3an) passar mycket bra som honom. Synd att Guy De La Berg är död nu, och Toy Story 4 ska komma 2017 (om 2 år alltså) och vem ska då spela Slinkey? (för jag antar att Rune Ek nu är för gammal för rollen). Jag får hoppas på det bästa!


Ole Ornered spelade Slinky i både Disney Infinity och kortfilmerna som utgivits sedan Toy Story 3 kom, så jag gissar på honom. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag håller med - då Ole Ornered bevisligen är godkänd av Disney för rollen tyder nog allt på att han kommer att fortsätta spela honom. Överlag gissar jag att Toy Story 4 lär få ungefär samma röster som de kortfilmer som producerats det senaste året.

Elias Prenbo

Tack för svaret, jag ser verkligen framemot Toy Story 4 och handlingen i den. Jag kan förstå att de bytte ut Guy De La Berg mot Ole Ornered, då Guy De La Berg var sjuk, det var iallafall bra att de hittade en ny ersättare.

Dessvärre är jag inte lika säker på Nalle Puh, Guy De La Berg var enligt mig den enda bra rösten till honom, så jag hoppas verkligen de hittar en person som låter exakt likadan som honom (de lyckades med Per Frizell som Timon i Lejonkungen 3, så Peter Ragmar som spelade honom i ettan avled 1997).

Men för att återgå till ämnet, som sagt tycker jag att Björn Skifs är den absolut bästa på att göra rösten till Woody.

Conan

#11
Jag svarar också på Skifs. Mybrand va inte heller dålig, men inte mycket mer. Jag gissar också på att Mybrand kommer att göra rösten igen i fjärde filmen.

JRL

Jag tittade på trean i tron att det var Björn Skifs som gjorde rollen i den delen också. Så med andra ord kan jag inte säga annat än att båda var lika bra. (Ovanligt bra film för att vara Pixar, måste jag förresten säga.)

Elios


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.