Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

DuckTales kommer på DVD i USA

Startat av PAAATE, 12 augusti 2005 kl. 11:50:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Carl Barks lover

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 augusti 2005 kl. 03:37:02
Dessutom krävs det ju då en regionsfri DVD-spelare, då det ju som sagt handlar om region 1. Och att man måste beställa det från uitlandet, då region 1-titlar inte får säljas i Sverige...

Problemet är bara att filmbolagen är mycket korkade. Istället för att synkronisera premiären för filmen lägger dom som sagt regioner på DVD:en. Och regionsfri DVD-spelare funkar inte för regionkodade DVD-filmer. Men det brukar stå på bruksanvisningen hur man fixar med bland annat Region 1 filmer.
Puh! Det märks att skollovet är slut.

Kloppstock

Om det nån gång skulle bli en Svensk release hoppas jag att 2:ndra säsongen släpps som prioritet

bla då jag anser att KM:s dubbning håller någon högre klass än 1:a säsongens. inte bara det,  bakgrundsljudet
på 1:a säsongen är ju näst intill obefintligt och röst volymen svängde upp & ner som en ostämd banjo . Men med dagens DVD teknik
går det säker att restauera det.

I en DVD box vill jag även ha Ron Jones eminenta Soundtrack på en extra Disc. backrundsmusiken på Duck Tales som ständigt var närvarande i bakgrunden knäcker allting Disney någonsing gjort.
detta med just bakgrundssoundtrack i Disneys serier känns lite underskattat hoss folk?? då det i mitt tycke stärkte Duck Tales som serie väldigt mycket.
för att spinna vidare lite, detta med ett redigt backgrundssoundtrack var ju faktiskt närvarande i varenda av Disneys serier på 80-början av 90..

Men vad har vi nu frågar jag mig?. Då jag ibland plågar mig igenom ex dagens svar på Disneydags och dom nya serierna som har ersatt Ducka Tales & alla dom andra.  det är böcker om Puh och Kaniner med stora fötter, figurer i playdo-deg och allt vad det är :D
kan inte ens namnge dom

men det jag skulle komma till det finns inte längre några bakgrundssoundtrack vad jag hört? det är tyst mellan tagningarn höll jag på att säga.. kom igen Disney se tillbaka!

som vanligt råkade mitt inlägg ta formen av en krönika..  ::)




Christer

Ron Jones är dessutom fantastiskt bra. Hans musik till de första säsongerna av Star Trek The Next Generation är underbara, till han fick sparken för att producenten är en idiot...

clash

jag håller med. Kms är mkt bättre även om man måste stå ut med Anders Öjebo
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Det tycker inte jag. Jag tycker att säsong 1 hade en klart bättre dubb. Monica Forsberg låter för feminin för att kunna spela Knattarna, och dessutom tycker jag inte om ett antal av röstbytena mellan säsong 1 och 2. Dock är även säsong 2-dubben godkänd, och det finns många värre exempel.

Citat från: Kloppstock skrivet 17 januari 2006 kl. 20:24:57
Om det nån gång skulle bli en Svensk release hoppas jag att 2:ndra säsongen släpps som prioritet
Vi kan nog kallt räkna med att säsong 1 alltid släpps först - oavsett vilken marknad vi pratar om. Som regel utgår man ifrån köpstatistiken för den säsongen, för att avgöra om säsong 2 ska släppas - så antagligen är det minst några månader emellan säsong 1 och 2.

Men det är väl för tidigt att diskutera än, med tanke på att det även i USA bara släppts 22 avsnitt ur säsong 1 (avsnitt 6 - 28); så det fattas ju omkring 40 avsnitt ur säsong 1, innan säsong 2 kan komma på tal. Mig veterligen finns inga fastställda datum ens för nästa säsong 1-box i USA, så det lär nog dröja.

Christer

Säsong ett är i mitt tycke bra mycket bättre tecknad. Tvåan är så hafsig och slarvig.

Erika

Citat från: Christer skrivet 23 januari 2006 kl. 09:01:47
Säsong ett är i mitt tycke bra mycket bättre tecknad. Tvåan är så hafsig och slarvig.

Och många färgfel på sina ställen.

clash

I ettan hör man alltid samma röster hela tiden. Och Monica har faktiskt bättre inlevelse.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Vadå samma röster...? Mig veterligen är det väl hellre fler skådisar som medverkar i säsong 1 än i säsong 2 - det är då åtminstone inte färre.

clash

aha, men Irene Lind är nästan varje kvinlig karaktär
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: clash skrivet 23 januari 2006 kl. 23:57:07
aha, men Irene Lind är nästan varje kvinlig karaktär
Precis, Irene och Herr Sandborgh...för att inte tala om Staffan Hallerstams väsande..

Erika

Citat från: GaBBe skrivet 25 januari 2006 kl. 14:46:08
Citat från: clash skrivet 23 januari 2006 kl. 23:57:07
aha, men Irene Lind är nästan varje kvinlig karaktär
Precis, Irene och Herr Sandborgh...för att inte tala om Staffan Hallerstams väsande..

Och i KM:s version spelar Roger Storm ungefär femtioelva roller (kunde inte låta bli).  ;)

clash

Men KM har många behagliga röster. Och desutom är KMs roligare
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 25 januari 2006 kl. 20:31:13
Och i KM:s version spelar Roger Storm ungefär femtioelva roller (kunde inte låta bli).  ;)
Exakt. Och Monica Forsberg spelar de resterande femtioelva...  ::)
Nästan i alla fall.

Citat från: clash skrivet 25 januari 2006 kl. 21:53:12
Och desutom är KMs roligare
Roligare...?  ??? Hur kan en dubbning vara "rolig"?

chribbe

Citat från: clash skrivet 23 januari 2006 kl. 23:57:07
aha, men Irene Lind är nästan varje kvinlig karaktär

I säsong 1? Jag tycker att det finns fullt tillräckliga varitationer av kvinnliga skådespelare till skillnad från KMs säsong 2 då Monica Forsbergs otroligt uttjatade och enformiga röst hörs gestalta var och varannan biroll. Åh hennes röst till knattarna är ju bara helt bedrövligt fånig och fjollig. Staffan Hallerstam har precis rätt inlevelse och nyfikenhet i sin knattarnaröst som passar till tre äventyrslystna busungar.
    Det man skulle kunna klaga på i säsong1 (om det nu är något att klaga på?!) är väl den lustiga ljudkvaliten då volymen känns lite ojämn och rösterna kan låta otydliga. Personligen så tycker jag å andra sidan att det kan va charmigt. Jag kan också hålla med om att de manliga birollerna görs av lite få skådisar, i princip så är de väl hyfsat jämt fördelade mellan Gunnar Ernblad, Per Sandborgh och Hasse Jonsson. Fast det är väl inte helt ovanligt i Mediadubbs tv-dubbar under denna tid.  ::)