Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bamse och världens minsta äventyr

Startat av Zebastian, 13 april 2023 kl. 21:33:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


gstone

Verkar ha samma röster till Bamse , Lille skutt och Skalman som sist.

Undrar vilka mer som blir röster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

#2
Kanske sent att dra upp tråden nu igen, men efter att precis ha sett filmen så anser jag att den är ett steg upp i kvalitet från Bamse och Vulkanön. Även om grundpelaren i handlingen är tagen från en av de gamla kortfilmerna, så lyckas den göra sin egen spin på det och samtidigt är handlingen mer engagerande än den föregående filmen med det som står på spel.

Spoiler
Krösus Sork är återigen antagonisten, och han är ett trevligt återseende efter den förra filmens Kattja Katt som var ganska svag i den rollen. Han är inte lika effektiv som i Häxans Dotter, men för ändå konfilkten framåt på ett sätt som gör att han upplevs som ett starkt hinder för både Bamse och Nalle-Maja.
[close]

Röstensemblen är, som tidigare sagt och från trailers, detsamma från Vulkanön. Vad man tycker om det är i slutändan en smaksak, men min åsikt om den är på samma punkt. Rolf Lassgårds röst är mörkare än vad jag hade önskat i rollen som Bamse, Johan Glans är helt ok som Lille Skutt bortsett från skånskan och Johan Ulveson fungerar som Skalman (jag uppfattade dock hans röst som ljusare här jämfört med Vulkanön). Jag hade hellre sett att den gamla uppsättningen kom tillbaka, men vid det här laget är sannolikheten för det väldigt liten och det är lika bra att vänja sig,

Överlag sett, inte riktigt i samma klass som de två första filmerna, men helt sevärd och jämförbar med Bamse och Dunderklockan. Slutbetyget blir därmed 7.5/10.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran