Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Blixten och det magiska huset (svenska röster)

Startat av E, 23 maj 2018 kl. 08:14:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

?

Alexander

#1
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 maj 2018 kl. 08:14:53
Vilka är det som gör röster i filmen Blixten och det magiska huset. Jag vet bara att Göran Berlander, Mikaela Ardai Jennefors och Jakob Stadell är med i den. Resten vet jag inte🤔🤔

Roligt sammanträffande!
Det var precis den här filmen jag publicerade på en av mina bloggar idag!
En väldigt fin, liten charmig film tycker jag.

Varsågod, här är rösterna.  ;)
https://nouw.com/dubbox/dubbcredits-blixten-och-det-magiska-huse-33314641

Alexander

#2
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 maj 2018 kl. 09:14:43
Tack för svar. Jag gillar också filmen😃🤩😎 Frej Lindqvist gör också rösten till Basil Mus

Det stämmer bra, Frej Lindqvist har börjat göra dubbningar igen nu de senaste åren. Vilket är roligt. Han kan bl.a även höras i Den lille prinsen(2016) och tv-serien Snö+7.

En rolig sak med dubbningen är ju att det gifta paret Mr. Eames och Mrs.Eames spelas av Joakim och Charlotte Jennefors som är gifta på riktigt.   ;)

Max Kenning gör också ett toppen jobb som huvudrollen Blixten, med att låta både modig och rädd när figuren behöver vara det.  :D

Dessutom är Sharon Dyall som Lasondra väldigt rolig i sin delivery.

Jag är väldigt glad över att jag lyckades hitta    information för den här dubbningen, helt lätt var det inte.  :)

Alexander

#3
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 24 maj 2018 kl. 19:34:24
Har Max Kenning dubbat i någon mer film ???

Jodå, det har han.  :D Han började dubba runt 2008.
Men jag upplever det som att Max inte är så aktiv inom dubbning nu som för några år sedan vilket är synd.  :-\

Max har även spelat Lille Flint i filmen Det regnar köttbullar(2009) och Jamie i filmen De fem legenderna (2012).
Dessutom kan man också höra hans röst i ett antal TV-serier som bl.a H2O:Tillsätt bara vatten, Jessie, Kirby Buckets och Disneys First Class Chefs:)