Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

"Anslutningen är inte privat" ?

Startat av TonyTonka, 28 november 2021 kl. 22:44:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag hoppas att det här inte är fel tillfälle att ta upp det här, men när jag försökte gå in på dubbningshemsidan i Chrome fick jag felmeddelandet på bilden jag bifogade nedan, men när jag går in på sajten via Firefox fungerar allt som det ska, detta gäller både hemsidan och forumet. Vad beror det på?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

#1
Hmm, det låter märkligt - jag har själv testat, men får inte något sådant i vare sig Chrome eller Edge.

Möjligen kanske din webbläsare inte har fått det nya certifikatet, då jag ser att SSL-certifikatet har uppdaterats nu under söndagen - prova att starta om webbläsaren och sen tvinga uppdatering av Dubbningshemsidan genom att först gå till sajten och sen hålla nere Shift och trycka på F5. :)

Prova också att klicka till vänster om adressen i adressfältet (där det står "Inte säker" på din skärmbild), och se om du kan få fram hela certifikatet eller mer information; så kanske det går att lista ut vad som har gått snett i ditt fall.

Råkar du ha en gammal version av Chrome är det också värt att prova uppdatera webbläsaren till senaste versionen - i så fall borde det stå något om det om du klickar på de tre punkterna längst upp till höger i Chrome (inställningsmenyn).

Det vore också intressant att höra om fler personer drabbats av detta, eller om det är isolerat till just TonyTonka?

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 november 2021 kl. 00:19:55
Hmm, det låter märkligt - jag har själv testat, men får inte något sådant i vare sig Chrome eller Edge.

Möjligen kanske din webbläsare inte har fått det nya certifikatet, då jag ser att SSL-certifikatet har uppdaterats nu under söndagen - prova att starta om webbläsaren och sen tvinga uppdatering av Dubbningshemsidan genom att först gå till sajten och sen hålla nere Shift och trycka på F5. :)

Prova också att klicka till vänster om adressen i adressfältet (där det står "Inte säker" på din skärmbild), och se om du kan få fram hela certifikatet eller mer information; så kanske det går att lista ut vad som har gått snett i ditt fall.

Råkar du ha en gammal version av Chrome är det också värt att prova uppdatera webbläsaren till senaste versionen - i så fall borde det stå något om det om du klickar på de tre punkterna längst upp till höger i Chrome (inställningsmenyn).

Det vore också intressant att höra om fler personer drabbats av detta, eller om det är isolerat till just TonyTonka?

Jag provade att gå in på Dubbningshemsidan i Chrome igen, och nu fungerar det som vanligt, så vad det än var så löste det sig själv. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D